GP Belgii: opony użyte w wyścigu
Kierowcy wahali się między dwoma lub trzeba pit stopami
25.08.1400:01
2758wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Ricciardo | Mn | Mn (11) | Pn (27) | 2 | ||
2. | Rosberg | Mn | Pn (8) | Pn (19) | Mn (34) | 3 | |
3. | Bottas | Mn | Mn (12) | Pn (28) | 2 | ||
4. | Räikkönen | Mn | Mn (8) | Pn (21) | 2 | ||
5. | Vettel | Mn | Mn (10) | Pn (22) | Mu (34) | 3 | |
6. | Button | Mn | Mn (13) | Pn (29) | 2 | ||
7. | Alonso | Mn | Mn (12) | Pn (25) | 2 | ||
8. | Perez | Mn | Mn (9) | Pn (22) | 2 | ||
9. | Kwiat | Mn | Mn (10) | Pn (24) | 2 | ||
10. | Hülkenberg | Mn | Pn (10) | Mn (30) | 2 | ||
11. | Vergne | Mn | Pn (15) | Mn (29) | 2 | ||
12. | Magnussen | Mn | Mn (11) | Pn (23) | 2 | ||
13. | Massa | Mn | Pn (9) | Mn (21) | Mu (35) | 3 | |
14. | Sutil | Pn | Mn (11) | Mn (21) | Mn (34) | 3 | |
15. | Gutierrez | Mn | Mn (14) | Pn (30) | 2 | ||
16. | Chilton | Mn | Pn (11) | Mn (29) | 2 | ||
17. | Ericsson | Mn | Pn (11) | Mn (24) | 2 | ||
18. | Bianchi | Mn | Mn (1) | Pn (23) | 2 | ||
Niesklasyfikowani | |||||||
Hamilton | Mn | Pn (2) | Mn (17) | Pn (31) | 3 | ||
Grosjean | Mn | Pn (1) | Mn (13) | Mn (27) | 3 | ||
Maldonado | Mn | 0 | |||||
Lotterer | Mn | 0 |
M = Miękka mieszanka
PO = Pośrednia mieszanka
P = Opony przejściowe
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Temperatury nawierzchni i powietrza były dzisiaj wyższe niż dotychczas, dzięki czemu miękkie opony zużywały się trochę szybciej niż to wcześniej zakładaliśmy. Biorąc jednak pod uwagę wymagania stawiane przez tor oraz charakterystykę miękkiej i pośredniej mieszanki, które wybraliśmy na ten wyścig, zużycie i degradacja z powodzeniem utrzymywały się na zakładanym poziomie. Obserwacja różnych strategii w akcji była ciekawa, zwłaszcza za sprawą dużo lepszych osiągów miękkiej mieszanki. Patrząc wstecz, prawdopodobnie wielu kierowców wolałoby wykonać trzeci postój i założyć „żółte” opony, ale według naszych wczorajszych wyliczeń najszybszą strategią były dwa pit stopy - a wyścig był bardzo emocjonujący.