GP Belgii: opony użyte w wyścigu

Kierowcy wahali się między dwoma lub trzeba pit stopami
25.08.1400:01
Paweł Zając
2758wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma
1.RicciardoMnMn (11)Pn (27)2
2.RosbergMnPn (8)Pn (19)Mn (34)3
3.BottasMnMn (12)Pn (28)2
4.RäikkönenMnMn (8)Pn (21)2
5.VettelMnMn (10)Pn (22)Mu (34)3
6.ButtonMnMn (13)Pn (29)2
7.AlonsoMnMn (12)Pn (25)2
8.PerezMnMn (9)Pn (22)2
9.KwiatMnMn (10)Pn (24)2
10.HülkenbergMnPn (10)Mn (30)2
11.VergneMnPn (15)Mn (29)2
12.MagnussenMnMn (11)Pn (23)2
13.MassaMnPn (9)Mn (21)Mu (35)3
14.SutilPnMn (11)Mn (21)Mn (34)3
15.GutierrezMnMn (14)Pn (30)2
16.ChiltonMnPn (11)Mn (29)2
17.EricssonMnPn (11)Mn (24)2
18.BianchiMnMn (1)Pn (23)2
Niesklasyfikowani
HamiltonMnPn (2)Mn (17)Pn (31)3
GrosjeanMnPn (1)Mn (13)Mn (27)3
MaldonadoMn0
LottererMn0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej jest całkowita liczba pit stopów.

M = Miękka mieszanka
PO = Pośrednia mieszanka
P = Opony przejściowe
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Temperatury nawierzchni i powietrza były dzisiaj wyższe niż dotychczas, dzięki czemu miękkie opony zużywały się trochę szybciej niż to wcześniej zakładaliśmy. Biorąc jednak pod uwagę wymagania stawiane przez tor oraz charakterystykę miękkiej i pośredniej mieszanki, które wybraliśmy na ten wyścig, zużycie i degradacja z powodzeniem utrzymywały się na zakładanym poziomie. Obserwacja różnych strategii w akcji była ciekawa, zwłaszcza za sprawą dużo lepszych osiągów miękkiej mieszanki. Patrząc wstecz, prawdopodobnie wielu kierowców wolałoby wykonać trzeci postój i założyć „żółte” opony, ale według naszych wczorajszych wyliczeń najszybszą strategią były dwa pit stopy - a wyścig był bardzo emocjonujący.