GP Singapuru: opony użyte w wyścigu
Większość zawodników przejechała grand prix na 3 pit stopy
22.09.1411:52
1089wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | @Suma | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Hamilton | SMu | SMu (13) | SMu (26) | Mn (52) | 3 | ||
2. | Vettel | SMu | SMu (12) | Mn (25) | 2 | |||
3. | Ricciardo | SMu | SMu (12) | Mn (27) | 2 | |||
4. | Alonso | SMu | SMu (12) | SMu (24) | Mn (31) | 3 | ||
5. | Massa | SMu | SMu (10) | Mn (22) | 2 | |||
6. | Vergne | SMu | SMn (11) | SMu (24) | Mn (44) | 3 | ||
7. | Perez | SMu | Mn (15) | SMn (29) | Mn (30) | SMu (44) | 4 | |
8. | Räikkönen | SMu | SMu (11) | SMu (25) | Mn (31) | 3 | ||
9. | Hülkenberg | SMu | SMn (9) | Mn (25) | Mn (31) | 3 | ||
10. | Magnussen | SMu | Mn (13) | SMu (26) | SMu (46) | 3 | ||
11. | Bottas | SMu | SMu (11) | Mn (23) | 2 | |||
12. | Maldonado | SMn | SMn (11) | SMu (23) | SMu (30) | Mn (31) | 4 | |
13. | Grosjean | SMn | SMu (10) | SMu (22) | Mn (30) | 3 | ||
14. | Kwiat | SMu | Mn (10) | SMu (23) | Mn (43) | 3 | ||
15. | Ericsson | SMn | SMn (12) | Mn (30) | 2 | |||
16. | Bianchi | SMn | SMn (15) | Mn (30) | SMu (45) | 3 | ||
17. | Chilton | SMn | SMn (16) | Mn (18) | SMu (41) | 3 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||||
Button | SMn | Mn (14) | Mn (31) | 2 | ||||
Sutil | SMu | SMn (8) | Mn (24) | SMn (31) | 3 | |||
Gutierrez | SMu | Mn (15) | 1 | |||||
Rosberg | SMu | 0 | ||||||
Kobayashi | SMn | 0 |
SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Kolejny raz byliśmy świadkami bardzo napiętego i emocjonującego wyścigu, w którym kluczowe dla wyniku role odgrywały różne strategie doboru opon. W końcówce zawodów mieliśmy Hamiltona na świeżych miękkich oponach, jadącego za Vettelem na starszym komplecie takiego samego ogumienia - aby odnieść zwycięstwo, musiał wyprzedzić rywala. Wcześniej Hamilton na szybszej, supermiękkiej mieszance musiał zbudować sobie półminutową przewagę po neutralizacji, aby mieć wystarczającą ilość czasu na zjazd, zmianę opon na miękkie oraz powrót na tor. Tak jak w innych wyścigach, pomimo zastosowania przez zespoły różnych strategii, mieliśmy niesamowicie zacięty wynik.