Relacja z pierwszego dnia testów w Jerez (zakończona)

Mercedes zaprezentował imponującą niezawodność
01.02.1517:00
Paweł Zając
15902wyświetlenia



Najnowszy wpis

Przejdź do komentarzy na dole strony


09:00 Dzień zaczęliśmy porannymi prezentacjami, jednak dopiero teraz ruszyły pierwsze tegoroczne jazdy na torze. w Jerez. Dziś wszystkie zespoły będą sprawdzać swoje nowe konstrukcje, więc raczej nie powinniśmy liczyć na szczególnie dużo okrążeń oraz dobre czasy, choć przynajmniej w teorii, raczej nie uświadczymy tak dużych kłopotów jak to miało miejsce w zeszłym roku.

W Jerez pojawiło się siedem ekip, a na torze oglądać będziemy dziś - Fernando Alonso, Sebastiana Vettela, Carlosa Sainza, Daniela Ricciardo, Marcusa Ericssona, Valtteriego Bottasa oraz Nico Rosberga. Dziś na testach raczej na pewno zabraknie Lotusa, który choć pojawił się w Jerez to wciąż czeka na części do swojego bolidu.

10:00 Tak jak można się było tego spodziewać, pierwsza godzina tegorocznych jazd upłynęła pod znakiem okrążeń instalacyjnych i sprawdzania nowych bolidów, jednak nie zabrakło też pierwszych czasów w tabeli wyników. Ostatecznie jednak zawodnicy narzucili szybkie tempo prac i aż czterech z nich przejechało pomiarowe okrążenia z czego najszybszy był Rosbserg - 1:23.653.

Tuż przed dziesiątą mieliśmy także pierwszą w tym roku czerwoną flagę wywołaną przez Ericssona. Kierowca Saubera dał jednak radę o własnych siłach powrócić do boksów, więc przerwa nie była długa. Warto dodać, że garaży nie opuszczali jeszcze Williams oraz McLaren, które jako jedyne, nie licząc czekającego na części Lotusa, nie przejechały jeszcze ani jednego okrążenia.


11:00 Mercedes już od samego początku daje do zrozumienia, że interesuje ich drugi tytuł - Rosberg zaliczył przejazd 10 okrążeń pod rząd, w trakcie którego kręcił okrążenia na poziomie 1:23 przy użyciu miękkiej mieszanki. Reszta kierowców nie zdecydowała się na takie wyczyny, choć było sporo zmian w tabeli z czasami, zwłaszcza że pomiarowe okrążenia zaczęło pokonywać Toro Rosso z młodym Sainzem za kierownicą.

Najważniejszym wydarzeniem drugiej godziny jazd jest jednak wyjazd McLarena - Fernando Alonso pokonał jedno okrążenie po czym wrócił do garażu. Na torze wciąż nie widzieliśmy jeszcze Williamsa, który cały czas pozostaje u swoich mechaników.

12:00 Tym razem było bardzo spokojnie i przebiegi podczas tej godziny oscylowały wokół pięciu okrążeń. Alonso zaliczył kilka wyjazdowych kółek i nawet jedno z nich było mierzone - 1:40.738, to pierwszy czas wykręcony przez silnik Hondy po powrocie do Formuły 1. Na torze w końcu pojawił się także Williams, który po instalacyjnym okrążeniu skrył się w garażu.

Tymczasem Lotus poinformował, że reszta E23 jest w drodze do Jerez, a spodziewany termin przybycia to wieczór, więc są raczej nikłe szanse, iż zobaczymy ich dzisiaj na torze. Temperatura nawierzchni wzrosła do przeszło 20 stopni Celcjusza, więc warunki robią się coraz korzystniejsze. Tuż przed zakończeniem trzeciej godziny jazd na torze pojawił się Rosberg, który rozpoczął kolejny długi przejazd.


13:00 Mercedes narzucił zabójcze tempo i jeszcze przed 13:00 Nico Rosberg dobił do 60 przejechanych okrążeń. Mercedes był w sumie najbardziej pracowitym zespołem podczas minionej godziny, gdyż reszta ograniczała się do pojedynczych przejazdów, a McLaren i Ferrari w ogólnie nie wyjechały na tor, choć jak na razie nie wiadomo z czym konkretnie jest to związane. Pierwsze pomiarowe okrążenie przejechał natomiast Williams, który znalazł się na siódmym miejscu, przed Alonso, jednak była to jedyna poprawa czasu w ciągu ostatnich 60 minut.


14:00
Po nieoficjalnej przerwie obiadowej, na torze ponownie pojawił się Nico Rosberg. Mercedes nie ma dziś litości dla swoich rywali i urządza istny pokaz siły, bo jak inaczej nazwać przejechanie dystansu wyścigowego tuż po 13? Co więcej, tuż przed 14 obecny wicemistrz świata przekroczył granicę 100 przejechanych okrążeń...

Jednak nie tylko mistrzowska ekipa pojawiała się w ostatniej godzinie na torze. Swój czas znacznie poprawił Valtteri Bottas, który wskoczył na drugie miejsce z wynikiem 1:23,906. Oprócz niego na trasie obiektu w Jerez mieliśmy poprawiającego się z każdym kółkiem Carlosa Sainza Juniora oraz Sebastiana Vettela. Niemiec zwiększył swój dystans do 15 okrążeń oraz wskoczył tuż za Bottasa w tabeli czasowej.

Swoje zadowolenie z dotychczasowych prac wyraził również Marcus Ericsson, który stwierdził, że daje im to jak na razie przewagę nad Lotusem i Force India. Na torze nie mieliśmy McLarena, który po wcześniejszych 6 okrążeniach skrył się w garażu.

15:00
Kolejna godzina testów rozpoczęła się od zmiany na pozycji lidera w tabeli. Sebastian Vettel wyjechał na krótki przejazd, podczas którego wykręcił czas 1:22,958. Dalsze 30 minut to w większości cisza na planie akcji. Nieco dłuższą przerwę zrobił sobie również Mercedes, który wyjechał dopiero 15 minut przed piętnastą, jednak w ich wypadku przerwa była zupełnie normalną koleją rzeczy.

Z garażu wyruszył również Ricciardo w swoim nietypowo pomalowanym RB11. Australijczyk poprawił swój najlepszy wynik i wskoczył na trzecią lokatę z czasem 1:23,338. Najmniej aktywny był jak można się było spodziewać McLaren. Mechanicy Hondy w dalszym ciągu pracowali nad oprogramowaniem nowej jednostki napędowej i nie wiadomo, kiedy MP4-30 pojawi się na torze. W dalszym ciągu na tor nie dotarł model E23 Lotusa.


16:00 Przedostatnia godzina pierwszego dnia testów przed sezonem 2015 przebiegała niezwykle spokojnie. Największym wydarzeniem był nowy najlepszy czas Vettela - 1:22,690. Oczywiście musimy przyznać, że 7 bolidów (wliczając w to praktycznie nieaktywnego McLarena) nie jest w stanie zapewnić mocnej akcji, jednak mimo to na torze dzieje się mało. Główną atrakcją jest pokaz niezawodności Mercedesa. Po 15 Williams również zaprezentował długie przejazdy, co dało im ponad 50 przejechanych w sumie okrążeń.

Na trasie często mieliśmy również Red Bulla i Toro Rosso. Z drugiej strony McLaren przyznał się do naprawiania problemu związanego z silnikiem. Wprawdzie idzie im lepiej niż Bykom rok temu, ale szefostwo obecne w Jerez na pewno wolałoby lepiej rozpocząć nowy etap w historii ekipy. Anglicy mają nadzieję na wyjazd jeszcze przed końcem sesji, ale nie będzie to łatwe.

O dziwo tuż przed 16 byliśmy świadkami dopiero drugiej dzisiaj czerwonej flagi. Winowajcą był Carlos Sainz, który napotkał problem w środkowym sektorze.


17:00 Po 15 minutach nad torem ponownie zawisła zielona flaga i do akcji mogły powrócić obecne w Jerez ekipy. Jednak przez kolejne 15 minut nie działo się nic, poza informacją z ust Rona Dennisa, który potwierdził, iż malowanie obecnego McLarena zmieni się, choć nie zamierzał zdradzić kiedy.

Na pół godziny przed zakończeniem dzisiejszych jazd silnik odpaliły chłopaki z Hondy, ale nie oznaczało to wyjazdu z garażu. Na torze tymczasem niezłym wynikiem popisał się Marcus Ericsson, który wykręcił 1:22,777 i wskoczył na drugie miejsce. Na szybki przejazd wyjechał również Vettel, który urwał 0,07 sekundy od swojego poprzedniego rekordu.

Nico Rosberg na 10 minut przed końcem osiągnął wynik 150 przejechanych okrążeń. Oczywiście jest to pierwszy dzień testów i ciężko wysnuć jakiekolwiek większe wnioski, ale trudno nie oprzeć się wrażeniu, że to mistrzowska ekipa ponownie jest najlepiej przygotowana.

My tymczasem dziękujemy za wspólne śledzenie pierwszego dnia testów. Zapraszamy oczywiście w kolejnych dniach do wspólnego szpiegowania poczynań każdej z ekip. Lotus potwierdził, iż ich bolid wylądował już na okolicznym lotnisku, więc stawka zapowiada się nieco większa.
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF15-T601:22,620
2Marcus Ericsson (9)Sauber Ferrari C34731:22,7770,157 0,157
3Nico Rosberg (6)Mercedes W061571:23,1060,486 0,329
4Daniel Ricciardo (3)Red Bull Renault RB11351:23,3380,718 0,232
5Valtteri Bottas (77)Williams Mercedes FW37731:23,9061,286 0,568
6Carlos Sainz (55)Toro Rosso Renault STR10461:25,3272,707 1,421
7Fernando Alonso (14)McLaren Honda MP4-3061:40,73818,118 15,411

KOMENTARZE

24
rno2
01.02.2015 05:13
@piwo Chyba nie myślisz, że zespoły nie wypuszczają bolidów na tor bo im się nie chce, czy też nie mają pomysłu co testować? To są nowe konstrukcje, często mają jakieś nowe rozwiązania, które mają prawo się zepsuć, a usterka najmniejszego nawet podzespołu może zatrzymać bolid w garażu na kilka godzin. Gratulacje dla Mercedesa za bezproblemowy dzień. Kłopotami McLarena, a raczej Hondy zdziwiony nie jestem - choroba wieku dziecięcego, którą w tamtym roku przechodzili 3 dostawcy silników.
piwo
01.02.2015 04:13
powiem szczerze ze jestem zaszokowany tym jak niektore ekipy potrafia zmarnowac czas na testy na torze. testowanie podzespolow to sie robi w fabryce. tam sie bada czy wszystko jest sprawne i czy dziala poprawnie. a na torze sie jezdzi ile wleci i patrzy co sie podda pierwsze. jak mozna byc tak nie przygotowanym? brawa dla merca bo widac wiedza po co sa testy. a innym ekipom powinno sie zabrac dni testowe bo widac ze tych co sa teraz nie potrafia nawet wykorzystac. i jeszcze beda psioczyc ze jest ich malo. jest ich widac az za duzo, bo i tak ich nie wykorzystuja.
RY2N
01.02.2015 03:29
@dan193t jest to bardzo prawdopodobne; najpierw trzeba sprawdzić co wogóle dały poprawki, a dopiero potem badać niezawodność
Wit91
01.02.2015 03:20
malowanie mclarena zmieni się na 100%
dan193t
01.02.2015 01:23
Ferrari pewnie symuluje kwalifikacje, Mercedes wyścig :D
mich909090
01.02.2015 01:17
Vettel 1:22:958. Ferrari ciśnie Merca. Tylko jedno kółko i zjazd Vettela.
michal132
01.02.2015 01:10
Ferrari :D
Satch
01.02.2015 12:55
Nie ma jeszcze 14:00, a Mercedes przejechał ponad 100 okrążeń...
benethor
01.02.2015 12:54
13:53, Rosberg 100 okrążeń. Reszta łącznie: 119
Carolius
01.02.2015 12:41
:) Niestety albo i stety w ostatnich latach testy wiele mówią o układzie sił. Mercedes wygląda na najmocniejszego :D Reszta stawki się wyklaruje niebawem.
dan193t
01.02.2015 12:39
Po południu pewnie skończą się czaić i przywalą jakieś 1;20 :D
mich909090
01.02.2015 11:30
Merc wygląda bardzo solidnie. Widać, że są przygotowani jak w zeszłym roku.Rosberg już [s]50[/s] [s]60[/s] 84 okr nabił. RBR podobno puścił trochę dymu i dlatego narazie nie jeździ.
dycjusz
01.02.2015 11:28
Temp Air 9°C Temp Piste 22°C
rolnik sam w dolinie
01.02.2015 11:01
4 stopnie? Autosport 2 godziny temu pisał, że jest 5, a temperatura toru 10. Nie wydaje mi się, żeby te temperatury spadły, wręcz przeciwnie.
FAster92
01.02.2015 11:00
McLaren zaczyna się rozkręcać ;) Alonso przejechał już 6 okrążeń jedno mierzone 1:40.738, podczas testów czas chyba nie będzie odgrywał tak wielkiej roli ważne jest to, że powoli nabierają "doświadczenia" z nowym silnikiem HONDY! Jak na razie jestem pod wrażeniem, jak na razie odpukać brak problemów technicznych. Oby tak dalej ! McLaren zaczyna się rozkręcać ;) Alonso przejechał już 6 okrążeń jedno mierzone 1:40.738, podczas testów czas chyba nie będzie odgrywał tak wielkiej roli ważne jest to, że powoli nabierają "doświadczenia" z nowym silnikiem HONDY! Jak na razie jestem pod wrażeniem, jak na razie odpukać brak problemów technicznych. Oby tak dalej !
idylla
01.02.2015 10:24
Temperatura powietrza 4, toru 3, warunki arktyczne
SilverX
01.02.2015 10:03
http://www.f1today.net/en/live/2015/02/01/circuito-de-jerez http://en.f1i.com/live/ http://live.autosport.com/?_ga=1.59756397.1168662161.1419784508 http://www.f1-direct.com/live-essais-prives.php www1.skysports.com/live-blog/12433/9691125/jerez-test-day-one-live
dziadekm1
01.02.2015 09:37
W zeszłym roku pierwszego dnia Raikkonen 1:27,104 a tu już Rosberg 1:23,106 Zapowiada się ciekawie
Dizel
01.02.2015 08:41
http://www.f1today.net/en/live/2015/02/01/circuito-de-jerez łapcie :)
serekms
01.02.2015 08:35
marian6660 Dzięki za link. Inne linki z testami również mile widziane :-) Dzięki :-)
Carolius
01.02.2015 08:11
Macie RedBulla https://m.facebook.com/redbullracing/photos/a.330006650379164.74561.129186997127798/837768356269655/?type=1&source=44&relevant_count=1
marion6660
01.02.2015 08:07
Tutaj macie czasy "na żywo" http://www.gptoday.com/full_story/view/513292/F1_Live_Timing_Day_1__2015_Jerez_Preseason_testing/
rno2
01.02.2015 08:05
Co z prezentacją Red Bulla?
ChrisDeFirenze
01.02.2015 08:04
Ma ktoś dostęp do świeżych wideo z testów czy nawet na żywo? Super by było.