Porsche na pole position przed Le Mans 24h

Rekord z pierwszej części kwalifikacji okazał się nie do pobicia
12.06.1500:11
Paweł Zając
4877wyświetlenia


Porsche z numerem 18 utrzymało pierwsze pole startowe przed dwudziestoczterogodzinnym wyścigiem Le Mans. Podczas ostatniej sesji kwalifikacyjnej nikomu nie udało się pobić piątkowego czasu Neela Janiego, więc Szwajcar utrzymał się na pierwszym miejscu.

Pozostałe pozycje w klasie LMP1 również pozostały bez zmian, więc pierwszy rząd uzupełni Porsche #17, natomiast trzecia lokata to popis kolejnego 919 Hybrid. Najlepsza załoga Audi uplasowała się przeszło sekundę za najsłabszym autem swoich niemieckich rywali - byli to Marcel Fassler, Andre Lotterer i Benoit Treluyer, którzy rozpoczną dobowe zmagania z czwartego pola.

Trzeci rząd to dwa pozostałe Audi, natomiast czwarty przypadł Toyocie, która ostatecznie straciła 6,6 sekundy do liderów. Nissan robił podczas sześciu godzin kwalifikacji stałe postępy, dzięki czemu dwa auta debiutującej w wyścigu marki znalazły się przed samochodami LMP2, jednak nadal za Rebellionem oraz ekipą Bykolles. Wśród słabszych prototypów na czele utrzymała się natomiast ekipa KCMG, która podobnie jak Porsche, wywalczyła prowadzenie podczas piątkowej sesji.

Sporo działo się jednak na dalszych pozycjach i na drugie miejsce przeskoczyła ekipa G-Drive Racing w składzie Rusinow, Canal oraz Bird, pokonując o zaledwie 0,019s zespół Greaves Motorsport. W GTE Pro niepokonany okazał się Aston Martin, jednak Ferrari z numerem 51 po problemach w dwóch pierwszych częściach czasówki w końcu odnalazło tempo i znalazło się niespełna jedną dziesiątą za Brytyjczykami. Czołową trójkę w kasie uzupełnił drugi z Astonów, jednak był on już jednak za najlepszym autem klasy GTE Am również z logo angielskiego producenta. Ekipa Kuby Giermaziaka poprawiła swój czas, jednak nie przełożyło się to na lepszą pozycję. JMW zdecydowało się jednak ograniczyć jazdy z powodu awarii telemetrii, więc nie wiadomo czy 3:59,612 to maksimum załogi Polaka.

Wyniki kwalifikacji przed Le Mans 24h


KOMENTARZE

4
jojob
13.06.2015 02:00
Kurcze Porsche LMP1 brzmi o wiele lepiej niż bolidy F1 :-)
enstone
12.06.2015 02:47
W ubiegłym roku Toyota wygrała PP z czasem 3:21.789, Porsche było drugie z czasem 3:22.146 więc poprawili się o ponad 5 sekund !!, Porsche wygląda na piekielnie mocne, nie wiadomo jednak jak z tempem wyścigowym, ale jest ogromna różnica względem ubiegłego roku. Audi poprawiło się o 3 sekundy względem ubiegłorocznych kwalifikacji (chodzi o najszybszą ekipę). Największe rozczarowanie według mnie to Toyota, pod koniec ubiegłego roku, gdy zdobyli majstra w WEC ogłosili, że nie będzie dużych poprawek w TS-040 bo jak sami powiedzieli ten prototyp jest bardzo szybki i nie będą wprowadzać większych zmian, jak widać popełnili duży błąd i są daleko w tyle, co gorsza czas w kwalifikacjach gorszy o 2 sek niż w ubiegłym roku...... Rebellion, który zrezygnował z silników Toyoty na rzecz podwójnie doładowanego AER V6, tylko 3 sek za Toyotą i również poprawił się o 3 sek względem ubiegłego roku więc zmiana na plus. Wszystkie ekipy, które startowały w ubiegłym roku zanotowały znaczą poprawę tempa w kwalifikacjach, tylko Toyota została w tyle.... Nissan ze swoim nowatorskim prototypem daleko w tyle, chyba sami się nie spodziewali, że będą tyle tracić, ale główną przyczyną tych słabych osiągów jest system hybrydowy, którego prawdopodobnie Nissan nie posiada w tym wyścigu ponieważ zawiódł ich dostawca, dlatego napęd jest tylko na przednią oś i moc, którą miał generować samochód czyli ok. 1100KM, wynosi teraz połowę tej mocy i dlatego takie straty. No i jeszcze zespół Colina Kollesa Team byKolles mimo iż w klasie LMP1, to przegrywa z LMP2 i traci 24 sek na okr do Porsche ....... EDIT: Ford wraca do Le Mans/WEC w przyszłym roku do klasy GTE :))
Sar trek
12.06.2015 09:55
Nie wiem, czy to się uda. Konstrukcja jest nowa, nie sprawdzona w wyścigowych warunkach, a jej potencjał oceniać będziemy mogli dopiero w przyszłym roku.
Gzehoo92
12.06.2015 09:18
No to Nissanku, teraz tylko pozostaje pokonać Rebelliona i Kollesa