GP Węgier: Hamilton ponownie najszybszy

Opis drugiej sesji treningowej na torze Hungaroring
24.07.1515:33
Paweł Zając
4776wyświetlenia


Drugi trening rozpoczął się ponownie w pełnym słońcu, choć do zapowiadanych upałów na poziomie 38 stopni nadal trochę brakowało. Tym razem kierowcy nie garnęli się tak szybko do pracy i pojawiali się na torze stopniowo. Jaki pierwsi garaże opuścili zawodnicy Manora, którzy od razu zaczęli od pomiarowych okrążeń, jednak wyniki powyżej 1:30 nawet jak na nich nie były zbyt dobre.

Kolejne minuty były bardzo spokojne i poza drobnymi incydentami jak zblokowane koła czy Lotus blokujący Nico Rosberga niewiele się działo. Po 30 minutach na czele znajdował się Hamilton z wynikiem 1:1:25,613s, więc jeszcze dość daleko poniżej swojego optymalnego tema. Czołową trójkę na tym etapie uzupełniali Daniel Ricciardo oraz Nico Rosberg.

Kilka chwil później na czoło wskoczył Raikkonen, który o 0,007 sekundy poprawił poranny czas kierowcy Mercedesa. W tym momencie zaczęły się również pierwsze okrążenia na miękkiej mieszane opony - zaczął Ericsson, który dzięki temu zbił się na ósme miejsce. Później Maldonado wspiął się na piąte, a Sainz na drugie, jednak gdy miękka guma znalazła się w Mercedesie to wszystko wróciło do normy - Rosberg objął prowadzenie z czasem 1:24,668s.

20 minut przed piętnastą swoje pomiarowe okrążenie zepsuł Vettel, który kręcił się w dwunastym zakręcie, a do tego czasu na czoło wskoczyli Hamilton, który złamał barierę 1:24, a także Kwiat oraz Ricciardo. Czołową piątkę, ze stratą ponad sekundy do Brytyjczyka, uzupełniał Kimi Raikkonen. W drugiej połowie sesji zespoły jak zwykle skupiły się na pracy i porównaniu pracy obu mieszanek, więc na czele zupełnie nic się nie zmieniło i na 30 minut przed końcem pierwsze miejsce wciąż zajmował Hamilton.

Po piętnastej spokoju nie zaznali natomiast Grosjean, który po swoim błędzie kręcił się w przedostatnim zakręcie, a także Daniel Ricciardo - w bolidzie Australijczyka doszło do widowiskowej usterki silnika, która unieruchomiła Red Bulla w 11 zakręcie i wywołała czerwoną flagę. Sesja została wznowiona na 16 minut przed końcem z czego skorzystali wszyscy pozostali zawodnicy - oczywiście także poza kierowcami ekipy Force India, która ze względów bezpieczeństwa nie brała udziału w treningu.

Ostatnie minuty również nie przyniosły jednak żadnych zmian, gdyż zespoły były pogrążone w pracy nad oponami oraz swoimi bolidami. Przez to na czele znów utrzymał się Hamilton, przed duetem Red Bulla. Czwarty był Rosberg, 0,719 sekundy za swoim kolegą zespołowym. Piąta lokata przypadła Raikkonenowi, przed Sainzem, Vettelem, Alonso, Bottasem i Massą. Warto jednak wspomnieć, że Sebastian Vettel wciąż w bólach szukał limitów Hungaroringu i zaliczył kolejną przygodę kręcąc się w pierwszym zakręcie.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 53°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 4,0 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W06 Hybrid1:23,94936
2Daniił Kwiat (26)Red Bull RB111:24,3000,3510,35129
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB111:24,4510,5020,15116
4Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W06 Hybrid1:24,6680,7190,21734
5Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF15-T1:25,1341,1850,46630
6Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR101:25,5991,6500,46537
7Sebastian Vettel (5)Ferrari SF15-T1:25,6601,7110,06126
8Fernando Alonso (14)McLaren MP4-301:25,7521,8030,09231
9Valtteri Bottas (77)Williams FW371:25,8811,9320,12935
10Felipe Massa (19)Williams FW371:25,9201,9710,03931
11Max Verstappen (33)Toro Rosso STR101:25,9351,9860,01519
12Jenson Button (22)McLaren MP4-301:25,9441,9950,00932
13Pastor Maldonado (13)Lotus E23 Hybrid1:26,0902,1410,14636
14Felipe Nasr (12)Sauber C341:26,3792,4300,28936
15Romain Grosjean (8)Lotus E23 Hybrid1:26,4422,4930,06339
16Marcus Ericsson (9)Sauber C341:26,9312,9820,48929
17Roberto Merhi (98)Marussia MR03B1:29,1135,1642,18229
18Will Stevens (28)Marussia MR03B1:29,1155,1660,00228
19Sergio Perez (11)Force India VJM08---0
20Nico Hulkenberg (27)Force India VJM08---0
107% najlepszego czasu: 1:29,825

KOMENTARZE

3
marios76
25.07.2015 02:50
Czy sezon nie wyglądałby ciekawiej, gdyby Alonso tracił dziesiątą część sekundy do Vettela już przed GP Malezji ? ;) @Simi Bardzo rozsądną odpowiedź. Analogicznie w przypadku Mc Larena. Widać, że nadwozie nie jest słabe jak silnik.
Simi
24.07.2015 02:12
Sądzę, że Mercedes nie pokazuje pełnego potencjału, być może Ferrari też nie do końca. To co jest istotne to fakt, iż Hungaroring nie premiuje mocy silnika. To wolny tor, więc Williams ma przechlapane (wystarczy popatrzeć na Monako), a z kolei w Red Bullu największe straty mimo wszystko powoduje silnik. Tu nie jest on na piedestale, więc automatycznie, Czerwone Byki są bardziej konkurencyjne. Wystarczy popatrzeć na miejsca, na których dojechali Kwiat i Ricciardo w Monako.
piwo
24.07.2015 02:08
ciekawe co spsocili w redbulu ze nagle takiego tempa dostali. niezle niezle. co prawda w zeszlym roku vettel tez byl szybki ale w tym roku zupelnie redbulowi nie idzie a tu taka nowosc. lepiej niz ferrari i wiliams? chyba ze mieli skonczyc stare silniki i jechali na maskimum jego mozliwosci by sesji 2 zalzyc nowe silniki juz na sesje3 i wyscig.