FIA zakazała dostaw starszych specyfikacji silników zespołom klienckim
Stajnie nadal są jednak w stanie odrzucić przepis, jeśli uda się im uzyskać jednomyślność.
14.10.1519:57
2550wyświetlenia
FIA opublikowała nowe przepisy mające za zadanie wyeliminować praktykę oferowania przez producentów starszych o rok specyfikacji jednostek napędowych zespołom klienckim. Możliwe jednak, że zapisy te nie wejdą w życie z powodu braku akceptacji ze strony zespołów.
Artykuł 23.5 Regulaminu Sportowego mówi:
Tylko jednostki napędowe, które są identyczne względem jednostek napędowych, jakie uzyskały homologację FIA w zgodności z załącznikiem numer cztery tychże przepisów, mogą być używane w trakcie Grand Prix w sezonach 2016-2020.
W teorii zapis ten blokuje producentom drogę do oferowania zespołom klienckim starszych specyfikacji silników. Należy mieć jednak na uwadze fakt, że podczas spotkania dyrektorów technicznych, do jakiego doszło w sierpniu, przedstawiciele wszystkich stajni opowiedzieli się za propozycją dopuszczającą używania wspominanych wcześniej jednostek w starszej specyfikacji.
Artykuł 1.2 wyraźnie stwierdza, że zmiany w powyższym zapisie będą mogły zostać wprowadzone tylko w przypadku uzyskania jednomyślnej zgody wszystkich zespołów. Biorąc jednak pod uwagę obecną sytuację Red Bulla oraz Toro Rosso, możliwe, że teamom uda się osiągnąć konsensus.
Sprawa dostaw silników w starszej specyfikacji zostanie przedyskutowana podczas kolejnego posiedzenia Komisji F1, które powinno odbyć się w ciągu kilku najbliższych tygodni.
KOMENTARZE