Drugi dzień testów na torze Catalunya
Ferrari nadal na czele podczas testów na barcelońskim obiekcie
01.06.0618:07
1634wyświetlenia
Podczas drugiego dnia testów pod Barceloną padł nowy nieoficjalny rekord tory Catalunya, a ustanowił go Michael Schumacher, pokonując jedno okrążenie w czasie 1:13.471 (dotychczasowy rekord ustanowiony w zeszłym roku przez Jensona Buttona jeszcze z silnikiem V10 wynosił 1:13.552). Czwartek nie był jednak do końca udanym dniem dla zespołu Ferrari, albowiem kierowca testowy Luca Badoer rozbił kompletnie swój bolid 248 F1 po wypadnięciu z toru w wyniku błędu popełnionego na szybkim zakręcie nr 3. Włoch na szczęście wyszedł z tej kraksy cało, ale na tym musiał zakończyć testy w tym tygodniu, przejeżdżając w czwartek zaledwie 27 okrążeń (P10, +2.1s). Schumacher kontynuował tymczasem zapoczątkowaną wczoraj przez Felipe Massę pracę nad programem rozwojowym opon Bridgestone, a także testował nowy komponenty do tegorocznego auta. Niemiec przejechał 82 okrążenia, uzyskując ponad 0.7 sekundy przewagi nad najbliższym kierowcą.
Drugi czas uzyskał kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, który jako jedyny zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Michaela Schumachera. Fin kontynuował w czwartek sprawdzanie opon Michelin przeznaczonych do użycia w Grand Prix Wielkiej Brytanii, a towarzyszący mu ponownie jeden z głównych kierowców francuskiej stajni, Giancarlo Fisichella (P5, +1.3s), testował hamulce i nowe komponenty do bolidu R26, które zostaną użyte w Grand Prix Kanady. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 230 okrążeń, gromadząc dzięki wysokiej niezawodności tegorocznego auta mnóstwo użytecznych danych.
Odpowiednio na trzeciej i szóstej pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty, kierowca testowy Ricardo Zonta (+1.2s) i Jarno Trulli (+1.6s), który zastąpił w czwartek drugiego testera japońskiej stajni, Oliviera Panisa. Włoch przejął jednak nowy bolid TF106B od Zonty i pracował nad doskonaleniu ustawień auta. Jego aktywność ograniczyły nieco problemy ze skrzynią biegów, jednak mimo to zdołał zaliczyć ponad 100 kółek. Zonta przesiadł się tymczasem do standardowej wersji tegorocznego auta i testował hamulce oraz pracował nad poprawą startów, gdyż w Monako zarówno Trulli, jak i Ralf Schumacher, mieli z tym spore problemy. Ponadto program dzisiejszych testów obejmował sprawdzanie opon Bridgestone na najbliższe wyścigi.
Czwarty czas uzyskał kierowca Williamsa, Nico Rosberg, tracąc do Michaela Schumachera niewiele ponad sekundę. Dla stajni z Grove czwartek był pierwszym dniem testów w tym tygodniu, w których oprócz Rosberga uczestniczy także kierowca testowy Alex Wurz. Austriak uplasował się jednak dopiero na 16 pozycji, mając ponad dwie i pół sekundy straty do swojego partnera i w dodatku na koniec uszkodził swój bolid podczas kraksy, tak więc nie był to dla niego zbyt udany dzień. Rosberg pracował nad ustawieniami bolidu FW28, oprogramowaniem kontrolnym silnika Cosworth V8 i pomiarem temperatury pod karoserią, przy okazji zaliczając krótki test opon Bridgestone. Wurz zajął się z kolei testowaniem rodziny aerodynamicznych części, umożliwiając zespołowi porównanie danych uzyskanych w tunelu aerodynamicznym.
Na 7 i 11 pozycji czwartkowe testy ukończyli reprezentanci McLarena, kierowca testowy Pedro de la Rosa i Juan Pablo Montoya, przy czym tylko Hiszpan zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Michaela Schumachera. Obaj kierowcy pracowali nad zawieszeniem i aerodynamiką bolidu MP4-21, a także testowali opony Michelin przeznaczone do użycia w wyścigu na torze Silverstone. Montoya, który zastąpił dzisiaj drugiego kierowcę testowego stajni z Woking, Gary'ego Paffeta, przejechał tylko 61 okrążeń, gdyż awaria sprzęgła zmusiła zespół do wymiany skrzyni biegów w jego bolidzie. Jutro obaj kierowcy zakończą trzydniowe testy na torze Catalunya.
W pierwszej dziesiątce znalazł się także tylko jeden z kierowców zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve (+2.0s). Rano Kanadyjczyk nadrobił wczorajsze zaległości, a następnie skoncentrował się na testach aerodynamicznych i pracy nad ustawieniami bolidu F1.06. Podobne obowiązki przed południem miał także Nick Heidfeld (P12, +2.3s), który w czwartek przejął drugi bolid od kierowcy testowego stajni z Hinwil, Roberta Kubicy. Tymczasem po południu obaj kierowcy przeprowadzali testy opon Michelin w ramach przygotowań do najbliższych wyścigów, a ich łączny dorobek wyniósł dzisiaj ponad 230 okrążeń. Jutro Villeneuve'a zastąpi nasz kierowca.
Odpowiednio na 9 i 13 pozycji uplasowali się kierowcy Hondy, Jenson Button i Rubens Barrichello, mając ponad dwie sekundy straty do Michaela Schumachera. Button skupił się na testowaniu opon Michelin na swój domowy wyścig w Wielkiej Brytanii, a także pracował nad aerodynamiką bolidu RA106, łącznie przejeżdżając blisko 110 okrążeń. Nieco mniej kółek zaliczył Barrichello, który także pracował nad aerodynamiką i testował opony, ale w odróżnieniu od Buttona na dłuższych dystansach. Jutro Buttona i Barrichello zastąpią kierowcy testowi japońskiej stajni, Anthony Davidson i James Rossiter.
Z reprezentantów obydwu zespołów należących do austriackiej firmy Red Bull poniżej dwóch sekundy straty do Michaela Schumachera zmieścił się dzisiaj tylko Christian Klien, który ze względu na mechaniczną usterkę w okolicy lunchu przejechał w czwartek tylko 65 okrążeń. Tuż za Austriakiem uplasował się kierowca testowy Red Bull Racing, Robert Doornbos, natomiast na ostatniej pozycji znalazł się piątkowy tester Toro Rosso, Neel Jani. Szwajcar zastąpi w najbliższych dwóch wyścigach serii GP2 na torze Silverstone kontuzjowanego Nicolasa Lapierre.
Pogoda
Temperatura powietrza: 14-23°C
Temperatura toru: 19-32°C
Słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: Circuit de Catalunya
Drugi czas uzyskał kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, który jako jedyny zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Michaela Schumachera. Fin kontynuował w czwartek sprawdzanie opon Michelin przeznaczonych do użycia w Grand Prix Wielkiej Brytanii, a towarzyszący mu ponownie jeden z głównych kierowców francuskiej stajni, Giancarlo Fisichella (P5, +1.3s), testował hamulce i nowe komponenty do bolidu R26, które zostaną użyte w Grand Prix Kanady. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 230 okrążeń, gromadząc dzięki wysokiej niezawodności tegorocznego auta mnóstwo użytecznych danych.
Odpowiednio na trzeciej i szóstej pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty, kierowca testowy Ricardo Zonta (+1.2s) i Jarno Trulli (+1.6s), który zastąpił w czwartek drugiego testera japońskiej stajni, Oliviera Panisa. Włoch przejął jednak nowy bolid TF106B od Zonty i pracował nad doskonaleniu ustawień auta. Jego aktywność ograniczyły nieco problemy ze skrzynią biegów, jednak mimo to zdołał zaliczyć ponad 100 kółek. Zonta przesiadł się tymczasem do standardowej wersji tegorocznego auta i testował hamulce oraz pracował nad poprawą startów, gdyż w Monako zarówno Trulli, jak i Ralf Schumacher, mieli z tym spore problemy. Ponadto program dzisiejszych testów obejmował sprawdzanie opon Bridgestone na najbliższe wyścigi.
Czwarty czas uzyskał kierowca Williamsa, Nico Rosberg, tracąc do Michaela Schumachera niewiele ponad sekundę. Dla stajni z Grove czwartek był pierwszym dniem testów w tym tygodniu, w których oprócz Rosberga uczestniczy także kierowca testowy Alex Wurz. Austriak uplasował się jednak dopiero na 16 pozycji, mając ponad dwie i pół sekundy straty do swojego partnera i w dodatku na koniec uszkodził swój bolid podczas kraksy, tak więc nie był to dla niego zbyt udany dzień. Rosberg pracował nad ustawieniami bolidu FW28, oprogramowaniem kontrolnym silnika Cosworth V8 i pomiarem temperatury pod karoserią, przy okazji zaliczając krótki test opon Bridgestone. Wurz zajął się z kolei testowaniem rodziny aerodynamicznych części, umożliwiając zespołowi porównanie danych uzyskanych w tunelu aerodynamicznym.
Na 7 i 11 pozycji czwartkowe testy ukończyli reprezentanci McLarena, kierowca testowy Pedro de la Rosa i Juan Pablo Montoya, przy czym tylko Hiszpan zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Michaela Schumachera. Obaj kierowcy pracowali nad zawieszeniem i aerodynamiką bolidu MP4-21, a także testowali opony Michelin przeznaczone do użycia w wyścigu na torze Silverstone. Montoya, który zastąpił dzisiaj drugiego kierowcę testowego stajni z Woking, Gary'ego Paffeta, przejechał tylko 61 okrążeń, gdyż awaria sprzęgła zmusiła zespół do wymiany skrzyni biegów w jego bolidzie. Jutro obaj kierowcy zakończą trzydniowe testy na torze Catalunya.
W pierwszej dziesiątce znalazł się także tylko jeden z kierowców zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve (+2.0s). Rano Kanadyjczyk nadrobił wczorajsze zaległości, a następnie skoncentrował się na testach aerodynamicznych i pracy nad ustawieniami bolidu F1.06. Podobne obowiązki przed południem miał także Nick Heidfeld (P12, +2.3s), który w czwartek przejął drugi bolid od kierowcy testowego stajni z Hinwil, Roberta Kubicy. Tymczasem po południu obaj kierowcy przeprowadzali testy opon Michelin w ramach przygotowań do najbliższych wyścigów, a ich łączny dorobek wyniósł dzisiaj ponad 230 okrążeń. Jutro Villeneuve'a zastąpi nasz kierowca.
Odpowiednio na 9 i 13 pozycji uplasowali się kierowcy Hondy, Jenson Button i Rubens Barrichello, mając ponad dwie sekundy straty do Michaela Schumachera. Button skupił się na testowaniu opon Michelin na swój domowy wyścig w Wielkiej Brytanii, a także pracował nad aerodynamiką bolidu RA106, łącznie przejeżdżając blisko 110 okrążeń. Nieco mniej kółek zaliczył Barrichello, który także pracował nad aerodynamiką i testował opony, ale w odróżnieniu od Buttona na dłuższych dystansach. Jutro Buttona i Barrichello zastąpią kierowcy testowi japońskiej stajni, Anthony Davidson i James Rossiter.
Z reprezentantów obydwu zespołów należących do austriackiej firmy Red Bull poniżej dwóch sekundy straty do Michaela Schumachera zmieścił się dzisiaj tylko Christian Klien, który ze względu na mechaniczną usterkę w okolicy lunchu przejechał w czwartek tylko 65 okrążeń. Tuż za Austriakiem uplasował się kierowca testowy Red Bull Racing, Robert Doornbos, natomiast na ostatniej pozycji znalazł się piątkowy tester Toro Rosso, Neel Jani. Szwajcar zastąpi w najbliższych dwóch wyścigach serii GP2 na torze Silverstone kontuzjowanego Nicolasa Lapierre.
Pogoda
Temperatura powietrza: 14-23°C
Temperatura toru: 19-32°C
Słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Czasy uzyskane w czwartek na torze Catalunya (4,627 km) | ||||||
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Michael Schumacher | Ferrari | 248 F1 V8 | bri | 1:13.471 | 82 |
1 | Heikki Kovalainen | Renault | R26 V8 | mic | 1:14.174 | 120 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:14.696 | 106 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:14.731 | 87 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | mic | 1:14.854 | 112 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | TF106B V8 | bri | 1:15.131 | 102 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:15.238 | 84 |
1 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:15.526 | 111 |
1 | Jenson Button | Honda | RA106 V8 | mic | 1:15.590 | 109 |
1 | Luca Badoer | Ferrari | 248 F1 V8 | bri | 1:15.637 | 27 |
1 | Juan Pablo Montoya | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:15.652 | 61 |
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:15.783 | 125 |
1 | Rubens Barrichello | Honda | RA106 V8 | mic | 1:15.826 | 96 |
1 | Christian Klien | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:15.871 | 65 |
1 | Robert Doornbos | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:17.018 | 115 |
1 | Alex Wurz | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:17.188 | 83 |
1 | Neel Jani | STR Cosworth | STR01 V10 | mic | 1:17.224 | 92 |
KOMENTARZE