GP Bahrajnu: Rosberg osiągnął najlepszy czas w 2. treningu

Prezentujemy opis i wyniki wieczornej sesji na torze Sakhir.
01.04.1618:34
Nataniel Piórkowski
7355wyświetlenia


Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas wieczornego treningu przed wyścigiem o GP Bahrajnu. W TOP5 znalazły się jeszcze nazwiska Hamiltona, Buttona, Verstappena i Raikkonena.

Wieczorem jako pierwszy na torze pojawił się Rio Haryanto. W ślad za Indonezyjczykiem okrążenia instalacyjne pokonało wkrótce wielu innych kierowców, a już po czterech minutach Romain Grosjean ukończył pomiarowe kółko osiągając rezultat 1:35,485s. Francuz narzekał, że przy ciemnym otoczeniu ekran LCD na jego kierownicy jest rozświetlony w zbyt dużym stopniu.

Nieco później na pozycję lidera przesunął się Raikkonen (pośrednie Pirelli), a po chwili z czasem 1:32,173 prowadzenie w tabeli objął korzystający z miękkiej mieszanki opon Nico Rosberg. Przed Fina udało się także wcisnąć Gutierrezowi - zawodnik Haasa podobnie jak syn byłego mistrza świata F1 miał w swoim bolidzie założone ogumienie oznaczone żółtym kolorem.

Czasem na poziomie 1min34s na miękkiej mieszance popisał się Vandoorne, który wskoczył na trzecie miejsce - chwilę później zastępca Fernando Alonso spadł za Hamiltona (drugie miejsce i strara kilku dziesiętnych części sekundy do Rosberga) oraz Kwiata. Po kilku minutach spędzonych w garażu, do jazdy powrócił Vettel. Niemiec szybko zaczął osiągać konkurencyjne międzyczasy i już po chwili jego nazwisko pojawiło się na trzecim miejscu, ze stratą 0,5s do lidera tabeli.

Po dwudziestu minutach jedynym kierowcą, jaki nie pojawił się na torze był Marcus Ericsson z Saubera. Tymczasem Felipe Massa - już na supermiękkich oponach - zaliczył progres i wspiął się na czwarte miejsce. Drugi z kierowców Williamsa, także na najbardziej miękkim dostępnym na torze Sakhir ogumieniu, uzyskał dwie minuty później nieco lepszy rezultat i przesunął się na trzecie miejsce. Chwilę później obaj kierowcy zepsuli swoje kolejne okrążenia: Fin przez potężne zblokowanie kół na dohamowaniu do T10, a Massa ze względu na szeroki wyjazd poza tor.

Zawodnicy Williamsa dali jednak reszcie stawki impuls do przerzucenia koncentracji na ocenę pracy supermiękkiej mieszanki - swoje wyniki poprawili między innymi Ricciardo i Hulkenberg. Tradycyjnie już najwięcej uwagi poświęcano tempu Mercedesów - podczas gdy Rosberg zszedł do poziomu 1:31,001, czas Hamiltona nie pozwolił mu na awans przed zespołowego partnera. Brytyjczyk pozostał na drugiej lokacie, tracąc 0,241s do przewodzącego klasyfikacji Niemca.

Najpoważniejszy rywal kierowców Srebrnych Strzał w walce o czołowe wyniki - Vettel, zaprzepaścił szansę na osiągnięcie konkurencyjnego wyniku blokując koła na dojeździe do ósmego zakrętu, a następnie wyjeżdżając poza obręb toru w dwóch ostatnich wirażach. Na porównywalnym poziomie jak w Melbourne plasowali się Kevin Magnussen i Jolyon Palmer z Renault, zajmujący odpowiednio jedenaste i trzynaste miejsce. Wkrótce za duetem Mercedesa znalazł się Button. Doświadczony zawodnik McLarena tracił jednak do lidera ponad jedną sekundę. Niedługo później Vandoorne awansował na P10.

Dziesięć minut przed godziną dziewiętnastą czasu lokalnego, Raikkonen zaliczył krótki przejazd na supermiękkich oponach, który dał mu piąte miejsce - tuż przed nosem Vettela, który w tym samym czasie wykonywał próbny postój przed powrotem do dalszej jazdy.

Ze względu na porę o jakiej odbywały się zajęcia (dokładnie w tym samym czasie zostanie bowiem rozegrane kwalifikacje i sam wyścig o GP Bahrajnu), zespoły aktywnie wykorzystywały ostatnie pół godziny na dłuższe przejazdy oraz zbieranie informacji o pracy dostępnego na ten weekend ogumienia Pirelli. Wielu zawodników wymieniło więc supermiękką mieszankę na miękką bądź pośrednią.

Piętnaście minut przed zakończeniem zajęć, Vettel zgłosił problem i zjechał na pobocze, zatrzymując swoje Ferrari w okolicach posterunku obsługi toru zlokalizowanego przy ósmym zakręcie. Na czas zepchnięcia uszkodzonego bolidu w bezpieczne miejsce, dyrekcja sesji wprowadziła wirtualną neutralizację. Kilka chwil później po raz kolejny na torze "pojawił się" wirtualny samochód bezpieczeństwa - tym razem po tym, jak z bolidu Romaina Grosjeana oderwał się element przedniego skrzydła.

Po usunięciu odłamków z toru, kierowcy mogli powrócić do jazdy optymalnym tempem. Przed udaniem się skuterem na padok, Vettel zdążył jeszcze poinformować swój zespół, że lewe tylne koło w jego bolidzie nie było odpowiednio dokręcone. Po wymianie skrzydła do realizacji programu Haasa powrócił Grosjean. Kilka ostatnich minut sesji było już całkowicie wolnych od problemów na torze, a zespoły w spokoju prowadziły przygotowania do kwalifikacji i wyścigu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,6m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid1:31,00138
2Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1:31,2420,2410,24132
3Jenson Button (22)McLaren MP4-311:32,2811,2801,03932
4Max Verstappen (33)Toro Rosso STR111:32,4061,4050,12531
5Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H1:32,4521,4510,04638
6Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1:32,6501,6490,19826
7Daniił Kwiat (26)Red Bull RB121:32,7031,7020,05334
8Valtteri Bottas (77)Williams FW381:32,7921,7910,08939
9Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB121:32,8701,8690,07823
10Felipe Massa (19)Williams FW381:32,8731,8720,00336
11Stoffel Vandoorne (47)McLaren MP4-311:32,9991,9980,12630
12Esteban Gutierrez (21)Haas VF-161:33,1292,1280,13031
13Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR111:33,1772,1760,04836
14Romain Grosjean (8)Haas VF-161:33,3842,3830,20723
15Sergio Perez (11)Force India VJM091:33,4062,4050,02235
16Kevin Magnussen (20)Renault R.S.161:33,4472,4460,04134
17Nico Hulkenberg (27)Force India VJM091:33,5702,5690,12337
18Jolyon Palmer (30)Renault R.S.161:33,6402,6390,07035
19Pascal Wehrlein (94)Manor MRT051:33,9532,9520,31321
20Marcus Ericsson (9)Sauber C351:34,2243,2230,27131
21Felipe Nasr (12)Sauber C351:34,4773,4760,25334
22Rio Haryanto (88)Manor MRT051:34,5623,5610,08533
107% najlepszego czasu: 1:37,371

KOMENTARZE

13
mikonegatio
02.04.2016 12:21
Wehrerlin bardzo ładnie. Pokazuje, że zasługuje na lepszy zespół niż ten wypierdek Marussi....
macieiii
01.04.2016 11:43
ciekawe gdzie widać te "agresywne" budowanie bolid u Saubera. Trening oczywiście nie ma nic do rzeczy jak i wiarygodność połowy czasów ale Sauber wyraźnie schodzi do poziomu Manora.
Aeromis
01.04.2016 08:04
Biorąc pod uwagę fakt że to drugie GP a w pierwszym za wiele nie pojeździli podczas treningów, to uzyskiwane czasy być może lepiej oddają realne możliwości zespołów niż zwykle po t1 i t2, bowiem zespoły są spragnione danych. Niskie różnice pomiędzy zespołami tylko to potwierdza. To by stawiało w bardzo dobrej pozycji McLarena, acz czasy długich przejazdów już oszałamiające nie były. Jeśli jednak tak jest i zespoły faktycznie zbliżyły się dziś do swoich możliwości bardziej niż zwykle w t2 to i mniejsze będzie pole do poprawiania wyników, a co za tym idzie rekordów toru. Niewiarygodny skok Manora! Niecałe 1,7 straty do p3 to brzmi jak opowieści dziwnej treści a jednak no i Wehrlein przed dwoma Sauberami, co nie wydaje mi się przepadkiem (choć powątpiewam że dadzą radę w wyścigu, ale czemu by nie w kwalifikacjach). Już w poprzednim GP duże wrażenie (niestety) na mnie zrobił występ STR, pomimo iż nieudany. Zarówno najlepszy czas Verstappena jak i czasy i jego i Sainza z dłuższych przejazdów wyglądają na mocne. Renault kontynuuje swoją niemrawość.
peritas
01.04.2016 06:44
zabawię się w jasnowidza :kwalifikacje wygraja Mercedesy ,a drugą linię zdobędzie Ferrari.Po co w ogóle rozgrywać kwalifikacje?Chyba po to by pozostałe teamy zużyły opony na wyścig w kwalifikacjach
dxx91
01.04.2016 06:12
Ten komentarz miałem wkleić pod innym artykułem, no ale spoko, moja nieuwaga. @Michal2_F1 nawet niech to będzie 0,5s, to balasty czasowe (o ten artykuł mi chodziło) to w ogóle kosmos.
Michal2_F1
01.04.2016 06:04
Tylko nikt nie ma realnej przewagi 1,5s przy pustym baku. Tak tylko dodam :)
dxx91
01.04.2016 05:50
Zbuduj najlepszy silnik i lej wszystkich po 1,5 sekundy w kwalach. Startuj z 10 miejsca za karę, że jesteś najlepszy... Bernie, odejdź...
bartoszcze
01.04.2016 05:34
@MairJ23 Williamsem.
MairJ23
01.04.2016 05:31
@bartoszcze Webber ? Czym on jezdzil w 2005 RBR juz bo nie pamietam i latwiej sie zapytac niz spraqdzic , przyznaje sie bez bicia ;)
Indy
01.04.2016 05:08
@piwo mnie wkurzają wieczne żale malkontentów ;)
bartoszcze
01.04.2016 05:02
Webber w 2005 w czwartym treningu miał 1:29.527.
piwo
01.04.2016 04:56
sie zastanwaim czy padnie rekord toru? (Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005). jeszcze zostal trening 3 i kwalfikacje a w sumie tylko troche ponad jednej sekundy brakuje. kto obstawia ze po wprowadzeniu przepisow na przyszly rok majacych spowodowac przyspieszenie bolidow o 2 s na okrazeniu juz w 2017 beda rozwazac przepisy na 2018rok by zwolnic bolidy o 2 s bo jest za szybko? wkurza mnie ta niestablinosc przepisow i ciagle zonglowanie tylko po to by teoretycznie uatrakcyjnic widowisko a jest wrecz przeciwnie.
pablonzo
01.04.2016 04:53
Lepszy czas i to na PP miał tych Schumacher w 2004 roku (1:30,139) zapowiada się pobicie rekordu okrążenia na tym torze.