Do 1 lipca zespoły podejmą decyzję w sprawie osłony kokpitu
W Hiszpanii i Monako Red Bull przeprowadzi prawdopodobnie kolejne testy Aeroscreen'a.
01.05.1610:54
802wyświetlenia
Szefowie zespołów Formuły 1 ustalili, że do 1 lipca będzie musiała zostać podjęta decyzja o tym, który system ochrony kokpitu zostanie wprowadzony do użytku w sezonie 2017.
Podczas piątkowego treningu przed GP Rosji, Red Bull po raz pierwszy sprawdził na torze funkcjonowanie swej autorskiej osłony - Aeroscreen. Delegat Międzynarodowej Federacji Samochodowej - Charlie Whiting przyznał, że kwestia wprowadzenia dodatkowego systemu ochronnego musi zostać wyjaśniona przed 1 lipca, tak by wszystkie zespoły miały czas na dostosowanie do niego projektów swych bolidów.
Nierozsądnym byłoby, gdybyśmy do tego momentu nie mieli ustalonej konkretnej ścieżki działań. To tylko niewielka część nadwozia, która nie wpłynie na takie kwestie jak zapas paliwa i tego typu rzeczy, ale w dalszym ciągu jest częścią złożonego procesu projektowania. Każdy z zaproponowanych dotąd systemów ma odmienne mocowanie: "aureola" centralne, a Aeroscreen na dwóch bocznych wspornikach, bez żadnej struktury pośrodku- powiedział Brytyjczyk.
Dyrektor wyścigów Formuły 1 zaznaczył, że wprowadzona do użytku będzie mogła zostać tylko jednak koncepcja.
Wszyscy uważają, że tak będzie najlepiej. Z całą pewnością w przypadku Aeroscreen'a, jego szyba będzie produkowana przez jedną firmę: tą, która zapewniła dostawy Red Bullowi. Prawdopodobnie zaowocuje to tym, że wszyscy będą otrzymywać dokładnie taką samą szybę. Jeżeli chodzi o samą strukturę koncepcji, to nie mamy jeszcze podjętej żadnej konkretnej decyzji. Większość zespołów jest za wprowadzeniem jednego projektu- zaznaczył.
Whiting zdradził, że Red Bull planuje po raz kolejny przetestować koncepcję Aeroscreen podczas GP Hiszpanii i Monako, szczególnie w kontekście dodania na szybę powłok ochronnych: wewnętrznej antyrefleksyjnej i zewnętrznej, chroniącej przed deszczem.
Sytuacja kierowcy w kokpicie może być dość trudna, gdy wokół toru znajdują się wysokie budynki, drzewa, gdy mamy nisko zawieszone słońce. Tego typu efekty mogą pojawiać się w Monako i na Monzy. Mówimy także o zewnętrznej powłoce, która będzie pozwalała odpierać uderzenia deszczu i uniemożliwi kroplom utrzymywanie się na powierzchni szyby. Jak wiadomo takie problemy nie dotyczą "aureoli".
KOMENTARZE