Rosberg na czele w popołudniowym treningu w Barcelonie

Prezentujemy opis i wyniki drugiego treningu na Circuit de Barcelona-Catalunya.
13.05.1615:32
Nataniel Piórkowski
7079wyświetlenia


Nico Rosberg poprawił nieznacznie ustanowiony o poranku rezultat Sebastiana Vettela i zakończył na pozycji lidera popołudniową sesję treningową przed GP Hiszpanii, przed Raikkonena i Hamiltona.

Krótko po zgaśnięciu światłem kierowcy ochoczo przystąpili do pracy. Po pięciu minutach od zgaśnięcia czerwonego światła u wyjazdu z alei serwisowej, czasem okrążenia legitymowało się dwunastu kierowców, a najlepszy rezultat należał do korzystającego z pośredniej mieszanki Kimiego Raikkonena: 1:26,525s. Za Finem plasowali się Carlos Sainz i Valtteri Bottas. Przez chwilę na torze pojawiły się żółte flagi, do których wywieszenia przyczynił się Nico Hulkenberg i jego szeroki wyjazd poza tor w dziewiątym zakręcie.

Osiem minut po rozpoczęciu zajęć na torze wprowadzono okres wirtualnej neutralizacji a następnie czerwonej flagi, spowodowany incydentem z udziałem Jolyona Palmera. Podczas pokonywania prostej startowej, na wysokości wyjazdu z pit lane w bolidzie Brytyjczyka, który o poranku ustępował miejsca za kierownicą RS16 Estebanowi Oconowi, pęknięciu uległa lewa tylna opona. Nieco wcześniej liderem tabeli został Vettel z czasem 1:26,306s.

Sesja została wznowiona po około dziesięciu minutach, podczas których służby zajmowały się przeniesieniem unieruchomionej konstrukcji Renault w bezpieczne miejsce. Po raz kolejny kierowcy nie próżnowali z wyjazdem na tor - raz jeszcze doszło do wielu zmian w tabeli. Wynik Vettela pobili Alonso, Verstappen, Hamilton, Sainz i Raikkonen.

Z kolei w bolidzie Buttona doszło do awarii jednostki napędowej. Kierowca McLarena zgasił silnik na zjeździe do alei serwisowej i dotarł do garażu korzystając z pomocy swoich mechaników. Massa po raz kolejny testował limity swojego bolidu, tym razem w szybkim zakręcie numer dziewięć. Brazylijczyk zaliczył szeroki wyjazd i odejmując gazu na wyjeździe uporał się z niestabilnością samochodu. Tymczasem Magnussen, jako jedyny pozostały na torze kierowca Renault, po raz kolejny prezentował względnie konkurencyjne osiągi, zajmując ósme miejsce.

Mniej więcej na półmetku sesji Rosberg rozpoczął swój pierwszy tego weekendu przejazd na miękkiej mieszance ogumienia. W pierwszym sektorze Niemcowi nie udało się ustanowić rekordu, ale dwa pozostałe międzyczasy zapewniły mu łączny wynik 1:23,922 i pierwsze miejsce w klasyfikacji z przewagą nieco ponad 0,2s nad Raikkonenem. Z najbardziej miękkiego ogumienia zaczęli także korzystać Hamilton i Alonso. Podczas gdy Brytyjczykowi nie udało się przebić rezultatu Raikkonena, Alonso zdołał awansować na komfortową, szóstą lokatę.

Po powrocie na tor Button wskoczył na dwunaste miejsce - podczas gdy większość kierowców koncentrowała się już na dłuższych przejazdach i pracy nad porównywaniem ogumienia, mistrz świata kontynuował krótkie przejazdy na miękkich oponach. Red Bull wykorzystywał ostatnie trzydzieści minut zajęć w celu badania właściwości aerodynamicznych swego pakietu, stosując farbę flow-viz na bolidzie Ricciardo. Z kolei problemy zdawały się nie opuszczać Grosjeana, który po raz kolejny w ciągu ostatnich tygodni donosił inżynierom o trudnościach w prowadzeniu swego samochodu.

Około piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę na tor powrócił Palmer. Wtedy też Kimi Raikkonen poinformował swój zespół o pierwszych kroplach deszczu, jakie zaczęły pojawiać się w czwartym zakręcie. W porównaniu do Grosjeana w jeszcze gorszym położeniu znajdował się Gutierrez, który spędził drugą połowę treningu w garażu Haasa i nie otrzymał możliwości badania opon w warunkach wyścigowych. W ostatnich minutach w czołówce nie doszło do żadnych poważniejszych zmian, a Rosberg zakończył dzień z przewagą 0,254s nad Raikkonenem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,7m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid1:23,92235
2Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H1:24,1760,2540,25431
3Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1:24,6410,7190,46527
4Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1:25,0171,0950,37635
5Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR111:25,1311,2090,11439
6Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB121:25,1941,2720,06337
7Fernando Alonso (14)McLaren MP4-311:25,3421,4200,14831
8Max Verstappen (33)Red Bull RB121:25,3751,4530,03331
9Sergio Perez (11)Force India VJM091:25,4371,5150,06232
10Nico Hulkenberg (27)Force India VJM091:25,4531,5310,01635
11Valtteri Bottas (77)Williams FW381:25,7081,7860,25530
12Jenson Button (22)McLaren MP4-311:25,8931,9710,18520
13Romain Grosjean (8)Haas VF-161:25,8991,9770,00633
14Kevin Magnussen (20)Renault R.S.161:26,2442,3220,34540
15Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR111:26,3752,4530,13144
16Felipe Massa (19)Williams FW381:26,4912,5690,11636
17Jolyon Palmer (30)Renault R.S.161:26,7702,8480,27916
18Pascal Wehrlein (94)Manor MRT051:26,9603,0380,19040
19Rio Haryanto (88)Manor MRT051:27,2523,3300,29239
20Felipe Nasr (12)Sauber C351:27,8123,8900,56040
21Esteban Gutierrez (21)Haas VF-161:28,2054,2830,3939
22Marcus Ericsson (9)Sauber C351:28,5014,5790,29642
107% najlepszego czasu: 1:29,796

KOMENTARZE

17
rno2
14.05.2016 07:31
Dziwne, ale ja mam CP pakiet podstawowy plus pakiet sportowy i mam oba kanały 11. Przed chwilą sprawdzałem :-)
Venio
14.05.2016 07:18
@--- Nie miałeś SNO w Vectrze? Ja dopłacać nie musiałem. Co prawda Eleven nie działa, ale Eleven Sports, na którym jest F1, tak.
enstone
13.05.2016 09:58
@Phobos Dobrze, że ty masz pod deklem poukładane ...... Eleven to nie jest żaden kanał "premium", może chyba sami właściciele tego kanału mogą tak myśleć, a Ty w to uwierzyłeś. Kanał głównie dla fanów piłki kopanej, szkoda, że Polsat odpuścił i nie zawalczył o F1, ale to Kubica przyciągał ludzi do telewizora by oglądać wyścigi teraz nie ma Kubicy, to i nie ma widzów. W PL liczy się tylko piłka nożna i walenie się po pyskach dla typowych niedzielnych Januszów ....
Aeromis
13.05.2016 08:45
Nie licząc najlepszych wyników, to czasy dłuższych przejazdów w mojej opinii u Merca, Ferrari i RBR są niezwykle zbliżone. Wskazują one że 1. Ferrari 2. Merc z RBR. Jak do tej pory przy każdym GP nieomal kpiłem z tym pokonaniem Merca, ale tym razem widzę taką możliwość. Słabo wypada też Williams (inna sprawa, że u nich wiele rzeczy jakby na ostatnią chwilę się robi), aktualnie nie przypuszczam aby byli w stanie walczyć z pierwszą trójką.STR, SFI, Maclaren, Renault i Haas wygląda że będą walczyć o ochłapy o ile zbyt wielu nie odpadnie. @MairJ23 Nie ma wyjścia, ktoś musi być ostatni. Ja jednak wierzę że to przetrwają.
MairJ23
13.05.2016 07:09
Sauber...az przykro patrzec. Na samym dnie. Chyba bedzie po Sauberze :(
Phobos
13.05.2016 07:05
@enstone Polsat to banda zlodziei? Posat kaze sobie placic? Z tej frustracji cos ci sie zdrowo poprzestawialo. 11 to kanal premium i jest dodatkowo platny zarowno w kablowkach, jak i w nc+. Po promocyjnym okresie wolnego dostepu, trzeba podpisac umowe. Bylo to jasne od samego poczatku. Ale wg. twojej logiki, Polsat to zlodzieje, bo nie chce ci zasponsorowac tego, co wszedzie indziej jest platne. Mam najwyzszy pakiet w UPC, a tez place 14 zl za 11. Frustracja to moze ogarnac, jak sie czyta takie bzdety.
---
13.05.2016 07:03
@enstone Dokładnie tak jak powiedział @bartoszcze. U mnie w Vectrze była ta sama historia co w CP, z tym że Eleven było za darmo cały marzec, a potem zaskoczony w sobotę żauważyłem że nie mam już w tego w pakiecie i Bahrajnu nie obejrzałem. I dostałem 15 zł na miesiąc, i w pakiecie sportowym do tej pory nie miałem dwóch wysoko płatnych zagranicznych kanałów z boksu i Canal+ sportowe, a teraz i te Eleven musiałem oddzielnie. Nie wiem co oni sobie wyobrażają, gdyby nie mieli F1 na wyłączność żaden śmieć by nie kupił działającej od pół roku stacji z beznadziejnymi komentatorami do piłki nożnej, którą w 80% poświęcają średnim meczom ligi włoskiej.
marios76
13.05.2016 05:46
@enstone Znam ludzi co mają Polsat i ponieważ ta platforma nic nie zalatwila od poczatku sezonu, podpisali umowy z inną platforma lub przez internet by ogladac F1. A teraz moga i tu i tu :) Pol*** potraktowal klientow jak śmieci. Ode mnie nawet nie chcieli dekodera z powrotem, wlacznie z oplaconym do konca umowy abonamentem! Nie wlaczam tego ścierwa, nie uzywam w ogole bo i tak mi to uniemożliwiano a i tak musi to u mnie gnic do października:/
bartoszcze
13.05.2016 05:01
@enstone Przecież od początku było wiadomo, że będzie trzeba płacić osobno, jak u każdego innego dostawcy.
enstone
13.05.2016 04:44
No i polsat po miesięcznej "promocji" kanałów Eleven zakodował je na amen, każą sobie płacić 15 zł miesięcznie, co za banda złodziei !..! Moja frustracja jest tym bardziej spowodowana, że posiadam pakiet dodatkowy +Sport HD i mam wszystkie kanały sportowe, znaczy już nie mam ....
---
13.05.2016 04:17
@grzesiekf Sokół + Gąsiorowski to bardzo dobra para. Teraz był jakiś trzeci, sam komentował, nie wiem czemu komentował w pojedynkę, bez Gąsiorowskiego. @marios76 Nie nie. Dla mnie Zientar nigdy nie był nudny - prędzej śmieszny. Patrząc na studio Eleven brakuje mi studia Polsatu, które było rzeczowe za wyjątkiem tego dziada, ale w sumie jego kabareton też był fajny do słuchania :) Co do twojego drugiego komentarza, tak jak napisałem Grześkowi, Sokół + Gąsiorowski to bardzo dobra para.
bartoszcze
13.05.2016 02:50
@grzesiekf Sokół nie komentuje, w tym tygodniu jest na torze. Chyba Filip Kapica go zastępuje, takie mi nazwisko gdzieś mignęło.
marios76
13.05.2016 02:50
@--- Nie czepiaj sie tak komentatorów Eleven, tam przynajmniej wszystko rozumiem, a tu relacja tak napisana, ja się musieć umieć czytać po polskiemu. ;) (a jednak czytamy)
mich909090
13.05.2016 02:47
Mam nadzieje, ze Lewis będzie miał zaszczyt uczestniczyć w Q3 w końcu.
marios76
13.05.2016 02:42
@--- Zientarski wrócił?? :D
grzesiekf
13.05.2016 02:39
@--- nie oglądałem na 11. możesz powiedzieć o kogo chodzi? bo zazwyczaj komentowała para Sokół-Gąsiorowski, a piszesz o jednym. Wiedzy Sokoła nie podważam, a Gąsiorowski do dziennikarz Trójki i tam lipy nie robi a prowadzi audyjcę poświęconą motoryzacji i sportową. Może obu brakuje jeszcze luzu Teda Kravitza lub Crofta, ze Sky, a może to nie ich styl, grunt że obaj się znają na temacie.
---
13.05.2016 02:13
W Eleven to chyba nudniejszego komentatora nie mogli sobie znaleźć ...