GP Monako: Hamilton najszybszy w pierwszym treningu
Anglik pojechał bardzo mocne kółko na ultra-miękkiej mieszance
26.05.1611:28
6031wyświetlenia
Są tory w kalendarzu, które nawet w głowie Berniego Ecclestone'a są nie do ruszenia i muszą być obecne w Formule 1. Wprawdzie jest ich niewiele, ale Monako to właśnie jeden z nich. Perła w koronie, szczyt splendoru i bogactwa. To tutaj świat F1 czuje się jak u siebie. Wyjątkowość weekendu zaczyna się już wraz z treningami, które mają miejsce w czwartek, a nie standardowo w piątek.
Legendarny weekend rozpoczął się wyjazdem z garażu Haasa, ale reszta stawki też szybko postanowiła wykonać okrążenia instalacyjne. Co ciekawe, od razu na ultra-miękkich oponach wyjechał Kevin Magnussen oraz Nico Rosberg, dzięki czemu mogliśmy po raz pierwszy na ekranach zobaczyć fioletowe oznaczenia Pirelli.
O ile cała stawka po kółkach instalacyjnych skryła się w garażu, o tyle Mercedes postanowił przejechać więcej okrążeń na ultra miękkich oponach. Hamilton szybko zszedł do czas na poziomie 1:18. Dopiero po niemal 10 minutach dołączył do nich Kwiat w swoim Toro Rosso. Tymczasem Hamilton mimo upływu rund w dalszym ciągu poprawiał czas, tym razem meldując się z wynikiem 1:17,381. Reszta stawki również dołączyła do akcji w kolejnych minutach, jednak nikt nie zdecydował się poza Mercedesem na fioletowe opony Pirelli. Stąd też straty do mistrzów świata były spore. Hamilton ostatecznie zakończył przejazd z czasem 1:16,588.
Pierwszą ofiarą krętych uliczek Monte Carlo był Felipe Massa w zakręcie Sainte Devote. Dla Brazylijczyka to jeden z najbardziej pechowych wiraży w całym kalendarzu. Uszkodzeniu uległo zarówno przednie jak i lewe tylne zawieszenie, co zwiastowało sporo pracy w garażu Williamsa. Chwilowo w pierwszym zakręcie mieliśmy wirtualny samochód bezpieczeństwa, jednak porządkowi w Monako jak zwykle szybko uporali się z bolidem.
Bardzo dobry czas na super-miękkiej mieszance wykręcił Daniel Ricciardo, Australijczyk wskoczył na drugie miejsce ze stratą zaledwie 0,176 do Hamiltona. W ten weekend ten kierowca Red Bulla otrzymał nową specyfikację silnika Renault, tymczasem Verstappen podróżuje wraz ze starą specyfikacją.
Kolejny wyjazd Mercedesa na ultra-miękkich gumach przyniósł kolejną poprawę czasu Srebrnych Strzał. Lewis Hamilton pokonał kółko w czasie 1:15,537, z Nico Rosberg był wolniejszy o 0,1 sekundy. Anglik jednak po chwili przestrzelił hamowanie w pierwszym zakręcie i musiał się ratować zablokowaniem opon, co dość mocno je nadwyrężyło. Oczywiście z biegiem sesji coraz więcej kierowców decydowało się na ultra-miękkie opony. Verstappen na tej mieszance był wolniejszy od Hamiltona od 0,8 sekundy. Nieco lepiej poszło Vettelowi, który tracił do lidera 0,4 sekundy.
Końcówka treningu nie przyniosła wielkich zmian w tabeli, w dalszym ciągu widać sporą przewagę Mercedesa, który pewnie pokonuje ciasne zakręty. Mimo wszystko reszta ekip z pewnością nie podda się już po pierwszym treningu i z kolejnymi sesjami może dojść do pewnych niespodzianek. Na torze tymczasem mieliśmy tylko kilka drobnych incydentów, jak wyjazdy w Sainte Devote, czy przebita opona Nico Rosberga oraz Jensona Buttona z powodu odłamków na torze. Ostatecznie sesja została przerwana czerwoną flagą na 3 minuty przed końcem, by uporać się z wszystkimi odłamkami.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,7m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W07 Hybrid | 1:15,537 | 31 | |||
2 | Nico Rosberg (6) | Mercedes F1 W07 Hybrid | 1:15,638 | 0,101 | 0,101 | 39 | |
3 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF16-H | 1:15,956 | 0,419 | 0,318 | 26 | |
4 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB12 | 1:16,308 | 0,771 | 0,352 | 29 | |
5 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB12 | 1:16,371 | 0,834 | 0,063 | 30 | |
6 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR11 | 1:16,426 | 0,889 | 0,055 | 37 | |
7 | Nico Hulkenberg (27) | Force India VJM09 | 1:16,560 | 1,023 | 0,134 | 34 | |
8 | Sergio Perez (11) | Force India VJM09 | 1:16,697 | 1,160 | 0,137 | 28 | |
9 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF16-H | 1:16,912 | 1,375 | 0,215 | 24 | |
10 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR11 | 1:17,130 | 1,593 | 0,218 | 39 | |
11 | Valtteri Bottas (77) | Williams FW38 | 1:17,562 | 2,025 | 0,432 | 44 | |
12 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-16 | 1:17,599 | 2,062 | 0,037 | 33 | |
13 | Fernando Alonso (14) | McLaren MP4-31 | 1:17,838 | 2,301 | 0,239 | 27 | |
14 | Esteban Gutierrez (21) | Haas VF-16 | 1:17,909 | 2,372 | 0,071 | 25 | |
15 | Jenson Button (22) | McLaren MP4-31 | 1:17,920 | 2,383 | 0,011 | 26 | |
16 | Felipe Nasr (12) | Sauber C35 | 1:18,187 | 2,650 | 0,267 | 29 | |
17 | Kevin Magnussen (20) | Renault R.S.16 | 1:18,274 | 2,737 | 0,087 | 34 | |
18 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C35 | 1:18,301 | 2,764 | 0,027 | 33 | |
19 | Felipe Massa (19) | Williams FW38 | 1:18,746 | 3,209 | 0,445 | 10 | |
20 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.16 | 1:18,871 | 3,334 | 0,125 | 22 | |
21 | Rio Haryanto (88) | Manor MRT05 | 1:20,528 | 4,991 | 1,657 | 28 | |
22 | Pascal Wehrlein (94) | Manor MRT05 | 1:20,868 | 5,331 | 0,340 | 25 |
107% najlepszego czasu: 1:20,824
KOMENTARZE