Grand Prix USA - piątkowe treningi - część 2
Anthony Davidson ponownie najszybszy na torze Indianapolis, Robert Kubica tym razem drugi
30.06.0621:09
5052wyświetlenia
Anthony Davidson zdominował piątkowe treningi na torze Indianapolis, uzyskując najlepszy czas w obydwu godzinnych sesjach. Kierowca testowy Hondy w drugiej sesji okazał nieznacznie szybszy niż w pierwszej (0.07 sekundy różnicy), ale tym razem przejechał blisko 40 okrążeń. Podobnym osiągnięciem mogli się także pochwalić piątkowi testerzy zespołów BMW Sauber i Williams, Robert Kubica oraz Alex Wurz. Polak w drugiej sesji stracił niespełna 0.8 sekundy do najszybszego kierowcy, co dało mu drugą pozycję, natomiast Wurz ponownie uplasował się na odległej pozycji (19), z ponad dwusekundową stratą do Davidsona. Szybszy od Austriaka okazał się jeden z głównych kierowców Williamsa, Mark Webber (P12, +1.6s), który z pewnością będzie liczył na bardziej udany weekend niż w Kanadzie, gdzie wybór złego typu opon uniemożliwił mu uzyskanie dobrego rezultatu. Tuż za Webberem uplasował się najszybszy z głównych kierowców BMW, Nick Heidfeld. Niemiec stracił do Kubicy blisko sekundę.
Najszybszym z kierowców wyścigowych w drugiej sesji okazał się tymczasem Giancarlo Fisichella. Włoch uplasował się na trzeciej pozycji i jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Davidsona, a od swojego partnera z zespołu Renault, Fernando Alonso (P9), okazał się szybszy o ponad pół sekundy. Czwarty czas uzyskał Felipe Massa (+1.2s), a tuż za kierowcą Ferrari dosyć niespodziewanie znalazł się piątkowy tester MF1 Racing, Giorgio Mondini. Szwajcar do Massy stracił niespełna 0.1 sekundy i był dzisiaj na tyle rozochocony, że gdy w pewnym momencie miał problemy z wyprzedzeniem Michaela Schumachera, zaczął mu wygrażać ręką! Wyglądało to naprawdę niesamowicie. Schumacher ostatecznie sklasyfikowany został tuż za Mondinim na szóstej pozycji. Na potwierdzenie wyjątkowo dobrej formy ekipy Midland na torze Indianapolis siódmy czas uzyskał Tiago Monteiro (+1.3s), który przed rokiem dzięki problemom firmy Michelin stanął tutaj na najniższym stopniu podium.
Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się Jenson Button (Honda) i Kimi Raikkonen (McLaren), plasując się odpowiednio na 8 i 10 pozycji, przy czym tylko Button zmieścił się poniżej półtorej sekundy straty do Davidsona. Raikkonen był tymczasem najmniej aktywnym kierowcą z czołowych zespołów w drugiej sesji. Fin przejechał zaledwie 9 okrążeń, a mniejszym dorobkiem mógł "pochwalić" się tylko Franck Montagny (Super Aguri), który już na początku drugiej sesji popełnił błąd w tym samym miejscu toru co w pierwszej sesji Michael Schumacher, czyli w czwartym zakręcie. W efekcie Francuz także wylądował na środku żwirowiska i nie zdołał ustanowić czasu w drugiej sesji. Tymczasem jego partner Takuma Sato okazał się między innymi szybszy od kierowców Toyoty, a także od Nico Rosberga (Williams) i Davida Coultharda (RBR), kończąc dzisiejsze treningi na 22 pozycji ze stratą niewiele ponad dwóch sekund. Sakon Yamamoto stracił do Sato niespełna 0.8 sekundy i sklasyfikowany został na 28 pozycji.
Dzisiejsze treningi obyły się bez wypadków, a więc możemy chyba spać spokojnie, gdyż tym razem firma Michelin przygotowała dobre opony na wyścig w Stanach Zjednoczonych.
Pogoda
Temperatura powietrza: 30°C
Temperatura toru: 42°C
Prędkość wiatru: 1,6 mps
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
Najszybszym z kierowców wyścigowych w drugiej sesji okazał się tymczasem Giancarlo Fisichella. Włoch uplasował się na trzeciej pozycji i jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Davidsona, a od swojego partnera z zespołu Renault, Fernando Alonso (P9), okazał się szybszy o ponad pół sekundy. Czwarty czas uzyskał Felipe Massa (+1.2s), a tuż za kierowcą Ferrari dosyć niespodziewanie znalazł się piątkowy tester MF1 Racing, Giorgio Mondini. Szwajcar do Massy stracił niespełna 0.1 sekundy i był dzisiaj na tyle rozochocony, że gdy w pewnym momencie miał problemy z wyprzedzeniem Michaela Schumachera, zaczął mu wygrażać ręką! Wyglądało to naprawdę niesamowicie. Schumacher ostatecznie sklasyfikowany został tuż za Mondinim na szóstej pozycji. Na potwierdzenie wyjątkowo dobrej formy ekipy Midland na torze Indianapolis siódmy czas uzyskał Tiago Monteiro (+1.3s), który przed rokiem dzięki problemom firmy Michelin stanął tutaj na najniższym stopniu podium.
Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się Jenson Button (Honda) i Kimi Raikkonen (McLaren), plasując się odpowiednio na 8 i 10 pozycji, przy czym tylko Button zmieścił się poniżej półtorej sekundy straty do Davidsona. Raikkonen był tymczasem najmniej aktywnym kierowcą z czołowych zespołów w drugiej sesji. Fin przejechał zaledwie 9 okrążeń, a mniejszym dorobkiem mógł "pochwalić" się tylko Franck Montagny (Super Aguri), który już na początku drugiej sesji popełnił błąd w tym samym miejscu toru co w pierwszej sesji Michael Schumacher, czyli w czwartym zakręcie. W efekcie Francuz także wylądował na środku żwirowiska i nie zdołał ustanowić czasu w drugiej sesji. Tymczasem jego partner Takuma Sato okazał się między innymi szybszy od kierowców Toyoty, a także od Nico Rosberga (Williams) i Davida Coultharda (RBR), kończąc dzisiejsze treningi na 22 pozycji ze stratą niewiele ponad dwóch sekund. Sakon Yamamoto stracił do Sato niespełna 0.8 sekundy i sklasyfikowany został na 28 pozycji.
Dzisiejsze treningi obyły się bez wypadków, a więc możemy chyba spać spokojnie, gdyż tym razem firma Michelin przygotowała dobre opony na wyścig w Stanach Zjednoczonych.
Pogoda
Temperatura powietrza: 30°C
Temperatura toru: 42°C
Prędkość wiatru: 1,6 mps
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anthony Davidson (36) | Honda RA106 | 1:12,013 | 38 | |||
2 | Robert Kubica (38) | BMW Sauber F1.06 | 1:12,809 | 0,796 | 0,796 | 39 | |
3 | Giancarlo Fisichella (2) | Renault R26 | 1:12,933 | 0,920 | 0,124 | 14 | |
4 | Felipe Massa (6) | Ferrari 248 F1 | 1:13,264 | 1,251 | 0,331 | 26 | |
5 | Giorgio Mondini (39) | Midland M16 | 1:13,327 | 1,314 | 0,063 | 33 | |
6 | Michael Schumacher (5) | Ferrari 248 F1 | 1:13,346 | 1,333 | 0,019 | 18 | |
7 | Tiago Monteiro (18) | Midland M16 | 1:13,387 | 1,374 | 0,041 | 21 | |
8 | Jenson Button (12) | Honda RA106 | 1:13,397 | 1,384 | 0,010 | 16 | |
9 | Fernando Alonso (1) | Renault R26 | 1:13,474 | 1,461 | 0,077 | 14 | |
10 | Kimi Raikkonen (3) | McLaren MP4-21 | 1:13,554 | 1,541 | 0,080 | 9 | |
11 | Scott Speed (21) | Toro Rosso STR1 | 1:13,688 | 1,675 | 0,134 | 26 | |
12 | Mark Webber (9) | Williams FW28 | 1:13,691 | 1,678 | 0,003 | 15 | |
13 | Nick Heidfeld (16) | BMW Sauber F1.06 | 1:13,725 | 1,712 | 0,034 | 14 | |
14 | Vitantonio Liuzzi (20) | Toro Rosso STR1 | 1:13,735 | 1,722 | 0,010 | 24 | |
15 | Juan Pablo Montoya (4) | McLaren MP4-21 | 1:13,825 | 1,812 | 0,090 | 10 | |
16 | Jacques Villeneuve (17) | BMW Sauber F1.06 | 1:13,857 | 1,844 | 0,032 | 17 | |
17 | Neel Jani (40) | Toro Rosso STR1 | 1:13,946 | 1,933 | 0,089 | 31 | |
18 | Rubens Barrichello (11) | Honda RA106 | 1:14,011 | 1,998 | 0,065 | 20 | |
19 | Alex Wurz (35) | Williams FW28 | 1:14,050 | 2,037 | 0,039 | 39 | |
20 | Christian Klien (15) | Red Bull RB2 | 1:14,084 | 2,071 | 0,034 | 15 | |
21 | Christijan Albers (19) | Midland M16 | 1:14,169 | 2,156 | 0,085 | 19 | |
22 | Takuma Sato (22) | Super Aguri SA05 | 1:14,391 | 2,378 | 0,222 | 24 | |
23 | Jarno Trulli (8) | Toyota TF106B | 1:14,449 | 2,436 | 0,058 | 16 | |
24 | Nico Rosberg (10) | Williams FW28 | 1:14,562 | 2,549 | 0,113 | 17 | |
25 | David Coulthard (14) | Red Bull RB2 | 1:14,676 | 2,663 | 0,114 | 18 | |
26 | Robert Doornbos (37) | Red Bull RB2 | 1:14,839 | 2,826 | 0,163 | 13 | |
27 | Ralf Schumacher (7) | Toyota TF106B | 1:15,063 | 3,050 | 0,224 | 10 | |
28 | Sakon Yamamoto (41) | Super Aguri SA05 | 1:15,120 | 3,107 | 0,057 | 33 | |
29 | Franck Montagny (23) | Super Aguri SA05 | - | - | - | 2 |
107% najlepszego czasu: 1:17,053
KOMENTARZE