GP Meksyku: Verstappen na szczycie tabeli w 3. treningu

Prezentujemy opis i wyniki sobotnich zajęć na Autodromo Hermanos Rodriguez.
29.10.1618:03
Nataniel Piórkowski
4514wyświetlenia


Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie sobotniego treningu przed Grand Prix Meksyku. Za Holendrem znalazł się Hamilton, a czołową trójkę uzupełnił Ricciardo.

Jako pierwszy na tor wyjechał Romain Grosjean - w bolidzie Francuza od razu znalazło się supermiękkie ogumienie. Tuż za Francuzem garaż Haasa opuścił jego zespołowy partner - Esteban Gutierrez, również na najbardziej miękkiej z dostępnej w ten weekend mieszanek. Inauguracyjny rezultat sesji ustanowił po pięciu minutach Esteban Ocon, wkrótce jednak przed juniora Mercedesa przesunął się drugi z kierowców Manora - Pascal Wehrlein, który pokonał pętlę Autodromo Hermanos Rodriguez w czasie 1:29,509s.

W trakcie okrążenia instalacyjnego Lewis Hamilton zgłosił swemu inżynierowi problem z układem kierowniczym, przez który bolid był w trakcie jazdy nieznacznie ściągany w lewą stronę. Niemal w tym samym czasie Rosberg walczył ze swoim bolidem w szybkich zakrętach drugiego sektora, wpadając chwilę później na metę z wynikiem 1:24,073. Wynik ten został jednak niedługo później poprawiony przez Wehrleina (1:22,743s). Kolejna próba przyniosła spodziewaną poprawę ze strony lidera klasyfikacji generalnej (1:20,566) - na pozycji liera sesji plasował się jednak jego zespołowy partner - Lewis Hamilton. Na początku sesji obaj kierowcy Srebrnych Strzał korzystali z opon oznaczonych żółtym kolorem.

Na trzecim miejscu plasował się Sergio Perez, wyprzedzający Nico Hulkenberga. Po jednym słabszym kółku Hamilton poprawił swoje osiągnięcie odnotowując rekordy we wszystkich trzech sektorach i wieńcząc próbę wynikiem 1:19,721s - najlepszym w trakcie całego weekendu. W odpowiedzi Rosberg zredukował stratę do Brytyjczyka, ale ta w dalszym ciągu pozostawała większa niż pół sekundy. Bliżej półmetka zajęć do pierwszej piątki wskoczyli Carlos Sainz z Toro Rosso oraz Felipe Massa broniący barw Williamsa - niedługo po tym Brazylijczyk zblokował jedną z opon na dojeździe do wirażu Moises Solana i wyjechał poza tor na trawiaste pobocze, marnując jedno z pomiarowych kółek.

Na pierwszym okrążeniu na miękkiej mieszance Kimi Raikkonen ustanowił czas wystarczający na zajęcie siódmego miejsca, podczas gdy Vettel przesunął się na druga lokatę, tracąc nieco ponad 0,3s do Hamiltona. W tym samym momencie Romain Grosjean zgłaszał inżynierom Haasa problemy z dogrzaniem przednich opon, a Ricciardo kończył okrążenie zapewniające mu czwarte miejsce. Wkrótce Australijczyk spadł na P5, zepchnięty przez Maxa Verstappena, jaki pobił wynik Vettela i plasował się na drugiej pozycji, 0,2s za liderem.

Około 11:30 czasu lokalnego Ricciardo podkręcił jednak tempo i wskoczył na drugą pozycję ze stratą jedynie 0,009s do Hamiltona. Niedługo po tym większość kierowców czołowych zespołów zniknęła w swoich garażach przygotowując się do symulacji czasówki z wykorzystaniem supermiękkiego ogumienia. Najwyższe wartości w punkcie pomiaru prędkości należały do kierowców Williamsa - zarówno Bottas jak i Massa przekroczyli barierę 360 km/h.

Pierwsze szybkie przejazdy na oznaczonych czerwonym kolorem Pirelli PZero pozwoliły Massie awansować na siódme miejsce, tuż przed Bottasa. Ericsson zaliczył awans na czternastą lokatę, rozdzielając duet Renault: Magnussena i Palmera. Druga próba Massy zapewniła mu awans na czwartą lokatę. W pechowej sytuacji znalazł się Lewis Hamilton, który miał wokół siebie wielu wolniejszych kierowców. Osiem minut przed zakończaniem jazd Verstappen ustanowił wynik 1:19,137s, będący lepszym od wyniku, jaki przed rokiem wystarczył do zdobycia pole position.

Szansą na progres dysponował Ricciardo - kierowca z Perth trafił jednak na wolno jadące Renault w zakręcie Foro Sol i ostatecznie zakończył kółko ze stratą 0,3s do Verstappena. Wkrótce w podobnej sytuacji znalazł się w tym samym miejscu Nico Rosberg. Szybkie okrążenie Hamiltona pozwoliło mu wyłącznie na osiągnięcie poziomu drugiego miejsca (starta 0,94s do Verstappena). Chwilę później Brytyjczyk skierował swój bolid do alei serwisowej, nie podejmując kolejnej próby poprawy rezultatu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Max Verstappen (33)Red Bull RB121:19,13716
2Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1:19,2310,0940,09423
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB121:19,3700,2330,13917
4Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid1:19,6180,4810,24827
5Valtteri Bottas (77)Williams FW381:19,8110,6740,19319
6Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1:19,9370,8000,12616
7Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H1:19,9940,8570,05716
8Felipe Massa (19)Williams FW381:19,9970,8600,00322
9Nico Hulkenberg (27)Force India VJM091:20,2551,1180,25821
10Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR111:20,3251,1880,07022
11Sergio Perez (11)Force India VJM091:20,4721,3350,14720
12Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR111:20,5861,4490,11420
13Fernando Alonso (14)McLaren MP4-311:20,6001,4630,01418
14Jolyon Palmer (30)Renault R.S.161:20,9591,8220,35918
15Jenson Button (22)McLaren MP4-311:21,1522,0150,19319
16Marcus Ericsson (9)Sauber C351:21,2452,1080,09321
17Esteban Gutierrez (21)Haas VF-161:21,3382,2010,09316
18Kevin Magnussen (20)Renault R.S.161:21,3452,2080,00717
19Romain Grosjean (8)Haas VF-161:21,6012,4640,25615
20Pascal Wehrlein (94)Manor MRT051:21,7582,6210,15723
21Esteban Ocon (31)Manor MRT051:21,9212,7840,16322
22Felipe Nasr (12)Sauber C351:22,3543,2170,43318
107% najlepszego czasu: 1:24,676

KOMENTARZE

8
dxx91
29.10.2016 06:29
Administracja już tyle razy mówiła, że musieli by całą bazę zmieniać, żeby w tabeli były uwzględnione mieszanki a niektórzy dalej swoje...
---
29.10.2016 06:28
A ja myślałem, że dostawcą gum do F1 jest Orbit. Dzięki chłopaki za uświadomienie.
MairJ23
29.10.2016 05:53
@Yurek no ja glupi - zapomnialem ze Stomil przejal tern caly cyrk w maju zeszlego roku - dzieki za przypomnienie.
mcracer1993
29.10.2016 05:23
No przydałoby się dodać taką adnotację - niektórzy kierowcy w treningach czy w qualach uzyskali czas na innych oponach niż cała reszta stawki. Tych przykładów jest mnóstwo.
kusza
29.10.2016 05:18
Raczej chodzilo o mieszanke na jakiej uzyskano czas. Nawiasem mowiac, dobry pomysl by to umieszczac w tabeli zamiast tej slynnej litery P. :]
Yurek
29.10.2016 05:12
Czy Wy w ogóle macie jakiekolwiek pojęcie o F1? Dostawcą ogumienia nie od wczoraj jest przecież Stomil Olsztyn.
Ambrozya
29.10.2016 04:54
@dejacek no skąd... Przecież widać, że to Miszelę...
dejacek
29.10.2016 04:16
szkoda że przy wynikach czasówek nie jest podane na jakich oponach osiągnięto wynik. No bo to że nie na Bridgestonach jest oczywiste...