GP Brazylii: wyniki kwalifikacji

Pierwszą linię na starcie niedzielnego wyścigu stworzą kierowcy Mercedesa.
P.Kierowca (Nr)SamochódCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Część 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr.
1.L. Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1.1:11,51131.1:11,23831.1:10,7366
1. 1:11,511 3
1. 1:11,238 3
1. 1:10,736 6
12
2.N. Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid2.1:11,81532.1:11,37332.1:10,8386
2. 1:11,815 3
2. 1:11,373 3
2. 1:10,838 6
12
3.K. Raikkonen (7)Ferrari SF16-H4.1:12,10056.1:12,30143.1:11,4046
4. 1:12,100 5
6. 1:12,301 4
3. 1:11,404 6
15
4.M. Verstappen (33)Red Bull RB123.1:11,95733.1:11,83434.1:11,4856
3. 1:11,957 3
3. 1:11,834 3
4. 1:11,485 6
12
5.S. Vettel (5)Ferrari SF16-H5.1:12,15944.1:12,01035.1:11,4956
5. 1:12,159 4
4. 1:12,010 3
5. 1:11,495 6
13
6.D. Ricciardo (3)Red Bull RB126.1:12,40935.1:12,04736.1:11,5406
6. 1:12,409 3
5. 1:12,047 3
6. 1:11,540 6
12
7.R. Grosjean (8)Haas VF-1612.1:12,893109.1:12,34357.1:11,9376
12. 1:12,893 10
9. 1:12,343 5
7. 1:11,937 6
21
8.N. Hulkenberg (27)Force India VJM097.1:12,428810.1:12,36068.1:12,1046
7. 1:12,428 8
10. 1:12,360 6
8. 1:12,104 6
20
9.S. Perez (11)Force India VJM0910.1:12,68488.1:12,33179.1:12,1656
10. 1:12,684 8
8. 1:12,331 7
9. 1:12,165 6
21
10.F. Alonso (14)McLaren MP4-3111.1:12,70057.1:12,312610.1:12,2666
11. 1:12,700 5
7. 1:12,312 6
10. 1:12,266 6
17
11.V. Bottas (77)Williams FW389.1:12,680511.1:12,4205-
9. 1:12,680 5
11. 1:12,420 5
.
10
12.E. Gutierrez (21)Haas VF-1614.1:13,0521112.1:12,4313-
14. 1:13,052 11
12. 1:12,431 3
.
14
13.F. Massa (19)Williams FW388.1:12,432413.1:12,5217-
8. 1:12,432 4
13. 1:12,521 7
.
11
14.D. Kwiat (26)Toro Rosso STR1115.1:13,071914.1:12,7266-
15. 1:13,071 9
14. 1:12,726 6
.
15
15.C. Sainz (55)Toro Rosso STR1113.1:12,950915.1:12,9206-
13. 1:12,950 9
15. 1:12,920 6
.
15
16.J. Palmer (30)Renault R.S.1616.1:13,259516.1:13,2586-
16. 1:13,259 5
16. 1:13,258 6
.
11
17.J. Button (22)McLaren MP4-3117.1:13,27610--
17. 1:13,276 10
.
.
10
18.K. Magnussen (20)Renault R.S.1618.1:13,4106--
18. 1:13,410 6
.
.
6
19.P. Wehrlein (94)Manor MRT0519.1:13,4278--
19. 1:13,427 8
.
.
8
20.E. Ocon (31)Manor MRT0520.1:13,4328--
20. 1:13,432 8
.
.
8
21.M. Ericsson (9)Sauber C3521.1:13,6238--
21. 1:13,623 8
.
.
8
22.F. Nasr (12)Sauber C3522.1:13,6818--
22. 1:13,681 8
.
.
8

KOMENTARZE

20
marios76
13.11.2016 03:28
@mcracer1993 Kimi lubi jak się dobrze poleje... więc dzięki niemu może być fajna zabawa ;)
kibicF1
13.11.2016 12:44
@Maciek znafca sorki faktycznie mój błąd był to sezon 2014
mcracer1993
13.11.2016 12:25
@Maciek znafca Tego wyścigu w Japonii 2014 też nie chcę pamiętać - właśnie po tym wyścigu powinien był odejść Charlie Whiting. Niestety ale taka jest prawda. Co do Kimiego i jego geniuszu to organizatorzy GP Brazylii niech lepiej otworzą bramę w której można wyjechać na tor przez dodatkową aleję pit-lane.
Maciek znafca
13.11.2016 12:17
kibicf1 W GP Japonii 2015 to Hamilton zachowal sie jak nowicjusz wypychajac Rosberga poza tor na 1 zakręcie, nie potrafiąc w inny sposób wyprzedzić. Jesli ci o manewr HAM na ROS w deszczu w Japonii to bylo to w 2014. W wyścigu, który raczej powinieneś pamiętać ze względu na tragiczny wypadek Jules'a Bianchiego, w dodatku mając nick "kibicf1". Dobra w tym sezonie ciężko jeździ sie Rosbergowi w deszczu, może dzis sie przełamie jeśli będzie padać. Ale nie ma co przywoływać przykładów z Williamsa z 2008.. No ludzie :) to byly inne czasy, inne bolidy, Rosberg byl innym kierowca, nie miał tyle do stracenia, bo nie walczyl o tytuł..:) Co do Q jeszcze chciałbym sie odnieść. Oprócz Ferdka i Groszka dla mnie bohaterem jest Kimi. Caly czas utrzymywał sie za Red Bullami i Vettelem, a w samej końcówce przebił mlodziakow i wskoczyl na P3. W dodatku miał problemy w tym ost kółku..normalnie geniusz!
mcracer1993
13.11.2016 12:17
[quote="Gerard"]Włochy 2008 - 6. pole startowe słabiutkim Williamsem, którym Nakajima nie dostał się do Q2.[/quote] 5 pole startowe jeśli już włączasz historie i w pewnym momencie jechał nawet drugi ale ostatecznie wylądował na mecie dopiero na 14 miejscu - za Nakajimą.
Gerard
13.11.2016 12:05
@kibicF1 U każdego można doszukać się przykładów, kiedy gubili się w deszczu, nawet to się zdarzało takim wirtuozom jazdy w takich warunkach jak Hamilton, Button, Alonso. Ja tylko chcę obalić dziwny mit jaki się na tym forum narodził, iż od Rosberga w Mercedesie na deszczu to nawet jakiś debiutant prezentowałby się lepiej, a naprawdę między wierszami można odczytać, że niektórzy tak myślą.
kibicF1
13.11.2016 11:23
@Gerard Widzę że masz słabą pamięć i tylko pamiętasz te wyścigi w których Rosberg jakoś sobie radził w deszczowych warunkach , a już nie pamiętasz tych w których sobie nie radził.... Przypomnij sobie GP Monaco 2008 jak na samym początku wyścigu komentatorzy zastanawiali się czy Rosbergowi starczy przednich skrzydeł tak szybko je niszczył GP Japonii 2015 Hamilton w deszczowych warunkach wyprzedza Rosberga jak nowicjusza , GP Malezji 2009 wyścig przerwany z powodu ulewy ale do momentu przerwania wyścigu Rosberg też sobie nie radził, i tak można wymieniać wiele wyścigów ale jeśli twierdzisz że Rosberg jest takim dobrym kierowcą to niech dzisiaj pada i niech udowodni że twoje słowa i twoje przykłady są autentyczne i masz racje co do tego kierowcy . Ale wiesz co połowa wielkich z F1 wie że Rosberg w deszczu jest słaby , ale jego kibice zawsze będą uważali inaczej i ty to potwierdzasz .
Gerard
13.11.2016 10:57
Co niektórzy macie naprawdę krótką pamięć. To, że w tym roku dwa razy Rosberg miał słabe tempo w deszczu (w Monako było ono tak absurdalnie słabe, że można się zastanawiać nad sprawnością bolidu) nie jest równoznaczne z tym, że jest to kierowca generalnie nie potrafiący jeździć w deszczu. Przyjmując wasz tok rozumowania, to Lewis Hamilton umiejętność startowania ma na najgorszym poziomie z całej stawki. Nie kwestionuję tego, że w tegorocznej konstrukcji Mercedesa coś może nie odpowiadać Nico w trakcie jazdy na mokrej nawierzchni, stąd słaba forma, ale wygłaszane na podstawie tylko tych dwóch przypadków mów typu "grozi nam Mistrz Świata nieumiejący jeździć w deszczu" to nonsens. Przez całą karierę Rosberg nie odstawał od przeciętności w trakcie jazdy w trudnych warunkach, a nawet często zdarzało mu się błyszczeć. Ja mogę z głowy z łatwością wymienić takie przykłady z przeszłości. Choćby rok temu w USA Rosberg objeżdżał Hamiltona jak dziecko w wyścigu w okresie, gdy tor pozostawał mokry oraz pokonał tego samego Hamiltona w Q również na mokrym torze. Wielka Brytania 2015 - w zmiennych warunkach Rosberg wyraźnie szybszy od Hamiltona, Anglik jednak perfekcyjnie dobiera moment zjazdu. Wielka Brytania - 2014, pole position z ogromną przewagą. Brazylia 2013 - 2. pole startowe; 0,5 sekundy szybszy od Hamiltona, dominacja w trakcie deszczowych sesji treningowych. Belgia 2013 - walka o pole position. Korea 2010 - fenomenalna jazda na pierwszych okrążeniach, wyprzedził Hamiltona w znacznie lepszym McLarenie, gdyby nie Webber..., Chiny 2010 - świetna jazda zwieńczona podium, Malezja 2010 - 2. pole startowe. Włochy 2008 - 5. pole startowe słabiutkim Williamsem, którym Nakajima nie dostał się do Q2.
marios76
13.11.2016 08:15
@mcracer1993 Ehh matematyka zostala i kalkulatory, bo awaria gonila problem i problem awarie w bolidzie Lewisa w polowie wyscigow... Wyscig i mistrzostwa moga jeszcze wygladac ciekawie. Nie mam nic przeciwko takiemu ulozeniu GP Brazylii, by obaj kierowcy walczyli ze soba o MS w ostatnim wyscigu. Tzn w ten sposob , ze kto jest lepszy ten ma mistrza. Jezeli Nico bedzie czwarty lub nieco nizej, przy zwycieatwie Lewisa, To w ostatnim wyscigu i tak musialby z nim wygrac. To mozw byc na mokrym dodatkowa presja dla Nico. Walczy o pierwszy tytul, czego moze juz nie powtorzyc, a Lewis robi swoje. Wieksza presja jednak na Nico, bo wyraznie przegrywa koncowke sezonu...co sie podobno nie zdarzalo ;) Oczywiscie nie patrze na same pkt- awarie itp. tylko tempo.
mcracer1993
12.11.2016 10:37
@MairJ23 Źle mnie zrozumiałeś - właśnie Nico wolałby, żeby było sucho - wtedy mógłby myśleć o wygranej. No ale niestety w deszczowych warunkach w tym sezonie radzi sobie słabo - patrz Monako i UK (szczególnie UK i ten manewr Verstappena w Beckets i Chapel). Choć pamiętam GP Włoch 2008, gdzie Rosberg startując w barwach Williamsa Toyoty dobrze się zakwalifikował (P5) (quale i wyścig były deszczowe) i jechał w czołówce do momentu, gdy musiał po raz drugi zjechać do PL (zmiana opon na przejściowe z deszczówek) i ostatecznie na mecie wylądował daleko (P14). Także jeżeli jutro Hamilton wygra, a Nico będzie na mecie siódmy to Hamilton obejmuje prowadzenie w mistzostwach, bo ma na koncie więcej trzecich miejsc (liczba zwycięstw i drugich miejsc będzie identyczna).
MairJ23
12.11.2016 09:00
@mcracer1993 uuuu czyli sugerujesz ze czasami sobie Rosberg w deszczu radzil - smiem powatpiewac - mimo ze kibicuje Rosbergowi w tych mistrzostwach :)
mcracer1993
12.11.2016 08:53
Zapomniałem dodać, że jeżeli byłaby ulewa to Rosberg musi się modlić by wyprzedził bezpośrednio Hamiltona w jutrzejszym wyścigu, bo jeżeli Nico wygra, a Hamilton będzie tuż za nim to Nico zostaje mistrzem świata. No ale niestety Rosberg w tym sezonie kompletnie nie radzi na deszczu. Patrz Monako i UK.
bartoszcze
12.11.2016 06:38
@Mexi To co pokazali, odnosiło się do poprzedniego czasu Hamiltona (1.10,860) który Rosberg przebił. HAM miał w trzecim sektorze rekord lepszy o 0,046, w drugim o 0,048, w pierwszym ROS był lepszy o 0,072.
mcracer1993
12.11.2016 06:21
I tak jutro to się wszystko powywraca do góry nogami. Ma być ulewa i jeżeli jutro bolidy dojadą do mety na pełnym dystansie to będzie sukces. Pamiętam ostatni deszczowy wyścig (zakwalifikowany jako wet race) na tym torze - było to 13 lat temu i był bardzo dramatyczny - dużo kierowców na zakręcie nr 3 łapało aquaplaing - nawet M.Schumacher. Ostatecznie wyścig został przerwany po koszmarnym wypadku Alonso. Natomiast 4 lata temu na tym torze była mieszanka - raz sucho, a raz mokro.
Mexi
12.11.2016 06:09
Po drugim sektorze Rosberg był chyba szybszy od Hamiltona, więc to by było ponad 0,1s. Zresztą w Q1 albo Q2 tracił tam po około 0,2s, więc po prostu Hamilton jest tam wyraźnie szybszy. Oby jutro różnica w WDC zmalała do minimum.
marios76
12.11.2016 05:36
@piwo Myslisz, ze Verstappen jest kompletniejszym kierowca od Ricciardo? :) Jeszcze mu sporo brakuje, jakkolwiek nie jest szybki. Aha, Daniel w przeciwienstwie do Maxa ,daje sie lubic :) Porazajacy wynik Williamsow. Jakies cudowne ustawienia na mokry wyscig... odwrotnie niz kiedys z Hulkenbergiem ;) ? Przy jutrzejszym deszczu P11 nie da i tak Bottasowi zadnego wyboru ;) Myslalem, ze moze Massa sie pozegna w ladnych punktach przed wlasna publicznoscia. Ostatni wyscig najkrocej panujacego MS F1 ;) @piwo Dokladniej popatrzylem na wyniki... 0,055 sekundy to faktycznie DUZO slabiej, tak ze dwie klasy mu ustepuje :D
enstone
12.11.2016 05:29
@FM WMR A co się miało stać ?, po prostu jest tam notorycznie wolniejszy od Hamiltona.
FM WMR
12.11.2016 05:17
Nie no całkiem przednie Q,co się stało Ros w 3 sektorze? @piwo nie żebym się czepiał ale lepiej by to wyglądało jakbyś użył dużych liter.;-)
piwo
12.11.2016 05:12
kolejny slaby wystep ricardo (slabiej niz kolega z zespolu) i calkiem dobry kimiego(lepiej niz kolega z zespolu). ciekawie sie robi :)
dan193t
12.11.2016 05:07
Ciekawe co tym razem wymyśli Ferrari żeby schrzanić wyścig Kimiemu