Hamilton uzyskał najlepszy czas pierwszego dnia testów w Bahrajnie

Po problemach z jednostką napędową McLaren pokonał zaledwie 17 okrążeń.
18.04.1717:42
Nataniel Piórkowski
6178wyświetlenia


Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas w trakcie pierwszego dnia grupowych testów F1 Bahrajnie.

Niespełna piętnaście minut po rozpoczęciu sesji Hamilton zatrzymał swój bolid na torze, powodując wywieszenie czerwonych flag. Zespół zidentyfikował problem jako usterkę systemu elektrycznego i dokonał niezbędnych napraw, pozwalając kierowcy na kontynuowanie realizacji założonego programu. Trzykrotny mistrz świata wykonywał przez cały dzień zarówno dłuższe, jak i krótsze przejazdy, zbierając przy tym dane, jakie mają posłużyć lepszemu zrozumieniu zachowania opon Pirelli.

W ostatniej godzinie Hamilton ustanowił rekordowy rezultat dnia - 1:31,385s, korzystając z miękkiej mieszanki ogumienia. Drugi w tabeli Antonio Giovinazzi w Ferrari SF70H stracił do lidera 0,6s.

W dzisiejszych testach brał także udział Sebastian Vettel. Niemiec koncentrował się jednak wyłącznie na współpracy z Pirelli, przez co nie mógł testować żadnych nowych części. W bolidzie gwiazdy Ferrari doszło po południu do usterki silnika. Pirelli osiągnęło jednak porozumienie z pozostałymi zespołami, dzięki któremu wydłużyło realizację swego prywatnego programu zajęć do godziny 21:00 czasu lokalnego.

Na trzecim miejscu wtorkową sesję ukończył Daniel Ricciardo z Red Bulla. O poranku Australijczyk koncentrował się na ocenie właściwości aerodynamicznych konstrukcji RB13, a po południu zbierał informację na temat ogumienia. Kierowca z Perth nie był w stanie zrealizować pełnego programu jazd ze względu na awarię jednostki napędowej i zakończył dzień z dorobkiem 45 okrążeń.

Ricciardo nie był jedynym kierowcą, który zmagał się z problemami silnika Renault - o poranku usterka taka przytrafiła się Seanowi Gelaelowi współpracującemu z Toro Rosso. Po południu Indonezyjczyk doprowadził do jeszcze jednej przerwy w zajęciach, ale ukończył dzień na ósmym miejscu.

Czwarty Romain Grosjean poświęcił dzień na testowanie w bolidzie Haasa nowych hamulców dostarczonych przez Carbone Industrie. Francuz zakończył dzień przed Felipe Massą i Lance'em Strollem z Williamsa, których przedzielił Nico Hulkenberg w Renault R.S.17.

Nieudany dzień ma za sobą McLaren. Oliver Turvey pokonał tylko 17 okrążeń za kierownicą bolidu MCL32. O poranku, po przejechaniu dwóch okrążeń instalacyjnych, inżynierowie zespołu z Woking wykryli wyciek wody w systemie magazynowania energii (ERS), przez co zostali zmuszeni do wymiany całej jednostki napędowej. Turvey powrócił na tor na około 45 minut przed zakończeniem wtorkowych zajęć i wykręcił czas 1:35,011s, dający mu ostatnie, dwunaste miejsce w tabeli.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Lewis Hamilton (44)Mercedes W08971:31,358
2Antonio Giovinazzi (-)Ferrari SF70H931:31,9840,626 0,626
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull TAG-Heuer RB13451:32,3490,991 0,365
4Romain Grosjean (8)Haas Ferrari VF-17871:32,4521,094 0,103
5Felipe Massa (19)Williams Mercedes FW40561:32,5091,151 0,057
6Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.17741:33,6242,266 1,115
7Lance Stroll (18)Williams Mercedes FW40351:33,7292,371 0,105
8Sean Gelael (38)Toro Rosso Renault STR12781:33,8852,527 0,156
9Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H891:33,8942,536 0,009
10Alfonso Celis Jr (34)Force India Mercedes VJM10711:33,9392,581 0,045
11Marcus Ericsson (9)Sauber Ferrari C361061:34,5503,192 0,611
12Oliver Turvey (-)McLaren Honda MCL32171:35,0113,653 0,461

KOMENTARZE

17
adamo342
19.04.2017 02:44
gnodeb-tylko,że w Ferrari prawie dwa razy mu się udało a teraz ma problem żeby dojechać do mety.
gnodeb
19.04.2017 01:01
A czy ktoś z Was nie wszedł by w taki układ? Honda daje silnik na wyłączność. Honda. Było ryzyko i wyszło jak wyszło, ale kto nie ryzykuje ten nie wygrywa. Jak Alonso przechodził do Ferrari to z kolei miał być pewniak, i też wyszło jak wyszło.
adamo342
18.04.2017 08:28
Ale to nie trwało trzy lata a poza tym w pełnym pierwszym sezonie Rosberg wywalczył jedno zwycięstwo a w pierwszym wyścigu już drugie miejsce.W następnym sezonie były już 4 zwycięstwa a teraz mają problem z dojechaniem do mety.Marnują tylko potencjał Alonso który wciąż jest ogromny i talent Stofella który jest bardzo duży co pokazał rok temu w Bahrajnie.Alonso nie jest cudotwórcą choć w Ferrari też nie miał najlepszych samochodów.Nawet Schumacher czy Hakkinen w czasach swoich najlepszych lat nic by tym złomem nie zdziałali.Silnik kompletnie leży i kwiczy myślę,ze gdyby Red Bull miał silniki Hondy też by miał takie same problemy jak teraz Mclaren
bartoszcze
18.04.2017 08:01
@mcracer1993 W latach 80-tych to Honda zaczynała od słabowania z Williamsem i Spiritem...
mcracer1993
18.04.2017 07:57
@--- Owszem - dzięki za poprawkę. Ale zobacz z iloma okrążeniami straty - nawet Manor, gdyby wystartował to by McLarena objechał... Fakt, że Vandoorne nie miał ulepszeń jak Alonso ale to nie zmienia faktu, że to wygląda naprawdę źle.
bartoszcze
18.04.2017 07:51
@MMMotorsport Nie ma przepisu o młodych kierowcach.
MMMotorsport
18.04.2017 07:46
A tak BTW, skoro Turvey "przejechał" dzisiejsze testy, to McLaren ma już odbębniony przepis o młodych kierowcach?
---
18.04.2017 07:26
@mcracer1993 Stoffel w Australii dojechał. Na ostatnim miejscu, ale on dojechał. [quote="michal_7"]Jak by Ci to powiedzieć ...[/quote] No cóż, by opisać formę McLarena najbardziej adekwatny byłby cytat ze Stonogi ... A no tak, ty go jeszcze nie znasz ...
KuraF1
18.04.2017 06:44
@bartoszcze Masz racje ;) Esc, start i jedzie dalej xD
mcracer1993
18.04.2017 06:38
Dobrze, że aż tyle okrążeń przejechał ten złom, który nazywa się McLaren Honda. Co do Buttona to nie mam więcej pytań i tylko mogę potwierdzić to co powiedział @benethor. Co do pierwszego zdania, które powiedziałem: w latach 80-tych za takie coś dostałbym lanie od Ayrtona Senny i Alana Prosta. No ale co ja mam powiedzieć? Skoro w żadnym z trzech wyścigów tego sezonu obaj kierowcy (Alonso i Vandoorne) nie dojechali do mety, w qualach mają gigantyczne problemy z bolidem, a tutaj Turvey też pobił niesamowity rekord świata, choć mogło być jeszcze lepiej.
bartoszcze
18.04.2017 06:29
@KuraF1 Ale "wymiana" może potrwać krócej :)
sneer
18.04.2017 06:01
Aż 17 okrążeń BigMaka, toż to Panie rekord jest!
KuraF1
18.04.2017 05:48
@up jak się na to nie patrzeć symulator oddaje w większości rzeczywistość, więc tam też powinien często padać "silnik" xD
benethor
18.04.2017 05:36
i dlatego właśnie Button woli testować w symulatorze
michal_7
18.04.2017 04:51
Jeżeli jakiś kibic McLaren'a zapadł kilka lat temu w śpiączkę i właśnie się wybudził... Jak by Ci to powiedzieć...
---
18.04.2017 03:59
Ja dziękuję, aż siedemnaście okrążeń !!! Myślałem, że zatrzymali się na dobre na tych dwóch.
Masio
18.04.2017 03:51
[quote]Po problemach z jednostką napędową McLaren pokonał zaledwie 17 okrążeń.[/quote] Sam już nie wiem czy śmiać się czy płakać...