Hamilton najszybszy również w drugim treningu

Przewaga Mercedesa była jednak mniejsza niż w pierwszej sesji
12.05.1715:30
Łukasz Godula
9410wyświetlenia

Pierwsza sesja treningowa wprowadziła nieco zakłopotania dla fanów, ze względu na przewagę, jaką miał Mercedes nad resztą stawki. Jednak nie można sugerować się czasami jedynie z pierwszej, najmniej miarodajnej sesji. Dlatego też z ciekawością warto przyjrzeć się temu, co działo się w popołudniowych zajęciach.

Poza Haasem na tor szybko wyjechał Jolyon Palmer, ze względu na absencję w pierwszym treningu oraz fakt, że jego bolid musiał zostać naprawiony po usterce wycieku wody. Tymczasem Magnussen narzekał na brak przyczepności, jednak inżynier poprosił go o dokładniejszy obraz sytuacji.

Pierwsze czasy pomimo użycia pośrednich opon prezentowały się na poziomie 1:24. Widoczne ciągle były zabrudzenia toru, które nie ułatwiały w uzyskaniu optymalnej przyczepności. Mocniej pojechał dopiero po kilku okrążeniach Raikkonen, który wskoczył na czoło stawki z wynikiem 1:23,143. Początek sesji nie był jednak jeszcze momentem naciskania na limity konstrukcji. Force India na przykład ciągle podróżowało ze skrzydłem pomalowanym farbą fluorescencyjną, w celu sprawdzenia działania aerodynamiki.

Kolejny na czele pojawił się Bottas, jednak jego przewaga nad Raikkonenem była nieznaczna, mieściła się w 0,1 sekundy. Hamilton w tym czasie popełnił błąd w ostatniej sekcji toru i jego mierzone kółko ostatecznie było gorsze o ponad pół sekundy od zespołowego partnera. Chwilę później na torze pojawił się Fernando Alonso, gdyż McLaren uporał się z wymianą jednostki napędowej w jego bolidzie.

Po 30 minutach treningu w użycie weszły miękkie opony. Pierwszy na czele tabeli zameldował się Vettel. Raikkonen okazał się minimalnie szybszy od Niemca. Jednak na szczęście na tym przejeździe mercedes nie odjechał aż tak mocno i Bottas był szybszy o 0,2 sekundy od Raikkonena, a wszystkich ich pogodził Hamilton, choć z niewielką przewagą. Co ciekawe, za plecami Ferrari plasowało się ówcześnie Renault, choć wiele ekip nie przejechało jeszcze szybkiego okrążenia na żółtych oponach Pirelli

Tradycyjnie kolejna część treningu została zdominowana przez przejazdy wyścigowe. Jedynie Fernando Alonso zmuszony został do zmiany programu, ze względu na ogromną ilość straconego czasu. Długie wyjazdy przerwała czerwona flaga, spowodowana odłamkami rozrzuconymi za dziewiątym zakrętem. Były to pozostałości z samochodu Carlosa Sainza.

Przerwa nie trwałą długo i kierowcy mogli wrócić do swoich obowiązków. W tym czasie Alonso skomentował osiągi nowej jednostki w swoim samochodzie, twierdząc że jest jeszcze słabsza niż poprzednia. Tym sposobem trening dobiegł końca, a kierowcy udali się na spotkania z inżynierami.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+1:20,80239
2Valtteri Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+1:20,8920,0900,09038
3Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1:21,1120,3100,22034
4Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1:21,2200,4180,10836
5Max Verstappen (33)Red Bull RB131:21,4380,6360,21829
6Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB131:21,5850,7830,14735
7Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.171:21,6870,8850,10240
8Jolyon Palmer (30)Renault R.S.171:21,9921,1900,30543
9Felipe Massa (19)Williams FW401:22,0151,2130,02338
10Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR121:22,2651,4630,25034
11Romain Grosjean (8)Haas VF-171:22,3711,5690,10636
12Esteban Ocon (31)Force India VJM101:22,5201,7180,14937
13Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL321:22,6931,8910,17336
14Sergio Perez (11)Force India VJM101:22,7221,9200,02932
15Kevin Magnussen (20)Haas VF-171:23,0072,2050,28532
16Marcus Ericsson (9)Sauber C361:23,0822,2800,07537
17Lance Stroll (18)Williams FW401:23,2212,4190,13935
18Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR121:23,2362,4340,01527
19Pascal Wehrlein (94)Sauber C361:23,5992,7970,36331
20Fernando Alonso (14)McLaren MCL321:24,0773,2750,47821
107% najlepszego czasu: 1:26,458

KOMENTARZE

6
marios76
13.05.2017 06:04
@Indy Jakby walczylo stale 10-12 producentow, nie mialbym problemu. Problem jest z tym, ze wpadaja na pare lat z kupa forsy, potem odchodza i nie ma zadnej stabilizacji. Na tym tle wieloletni kibice zawsze beda doceniac zespoly Williamsa, McLarena czy Ferrari, bo to jest ich pasja- a nie cyferki i brak wyniku albo jego osiagniecie nie oznacza wycofania sie... @JuJu_Hound Czyli po drugim treningu przewaga Hamiltona wzrosla trzykrotnie! ;)
Indy
12.05.2017 02:45
@piwo Jak chcesz dogodzić wszystkim to życzę powodzenia
michal132
12.05.2017 02:44
@piwo producenci zapewne własnie tego chcą a do póki będzie chory system dzielenia kasą i różnice w budżetach się nie zmienią to tak będzie to wyglądać
piwo
12.05.2017 02:38
renaulut 4 sila? jeszcze chwile i bedziemy mieli tylko producentow walczacych o podia. a reszta teamow bedzie robilo otoczke dla f1. czy tego chca wszyscy?
---
12.05.2017 02:26
@JuJu_Hound 11 zwycięzca w jedenastym kolejnym wyścigu w Katalonii? :D A jeszcze w Bahrajnie Bottas wyglądał na leszcza gorszego od Rosbega,którego PP było czystym fuksem. Kto wie, czy tymczasem nie będzie zaraz walczył z Hamiltonem w generalce ;)
JuJu_Hound
12.05.2017 01:51
Bottas blisko najpierw 0,029 teraz 0,090 :)