GP Monako: Vettel uzyskał najlepszy czas w drugim treningu

Kierowca Ferrari jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1m13s.
25.05.1715:31
Nataniel Piórkowski
8323wyświetlenia


Sebastian Vettel popisał się najlepszym czasem w trakcie rozegranego w czwartek po południu drugiego treningu przed Grand Prix Monako. Za Niemcem znaleźli się Daniel Ricciardo i Kimi Raikkonen.

Jako pierwszy na torze pojawił się Nico Hulkenberg, mający nadzieję na odrobienie choć części strat z pierwszego treningu, w trakcie którego w jego bolidzie pojawiły się problemy z układem magazynowania energii. Pomiarowe okrążenie najwcześniej ukończył Grosjean - na supermiękkich oponach Francuz odnotował 1:16,741s. Kilka minut później Esteban Ocon stracił panowanie nad tyłem swojego samochodu na zjeździe do Mirabeau Bas i uderzył lewym tylnym kołem o metalową barierę. Kierowca Force India był w stanie kontynuować jazdę i w wolnym tempie powrócił do garażu na inspekcję.

Podczas gdy pomiędzy kierowcami Toro Rosso trwał korespondencyjny pojedynek o pierwszą pozycję w tabeli, na trzecim miejscu plasował się Stoffel Vandoorne. Już po niecałym kwadransie z treningu musiał wycofać się Jolyon Palmer, który zatrzymał swój samochód w zakręcie Poriter po awarii jednostki napędowej. Niedługo później niebezpieczny moment na wyjściu z wirażu Casino przeżył Marcus Ericsson, który otarł się o bandę. Z kolei Max Verstappen o milimetry minął się ze ścianą przy szykanie za basenem.

Zespołowy partner Holendra - Daniel Ricciardo, przesunął się na czwartą pozycję. Tempo podkręcił także Sebastian Vettel, który najpierw znalazł się na piątym miejscu, a następnie wskoczył na P3 ze stratą 0,2s do Kwiata. W przeciwieństwie do Rosjanina, w którego bolidzie znajdowała się ultramiękka mieszanka, kierowca Ferrari używał supermiękkich opon. Chwilę później Ricciardo poprawił rekord dnia ustanawiając 1:13,280s, a Button awansował na krótko przed Vandoorne'a, obejmując siódmą pozycję.

Bliżej półmetka sesji Raikkonen przesunął się na trzecią lokatę, zaliczając duży uślizg w sekcji przy basenie. Kolejne problemy w sekwencji zakrętów 15/16 przytrafiły się także Romainowi Grosjeanowi. W połowie tabeli, w bezpośrednim sąsiedztwie Francuza i jego kolegi z Haasa - Kevina Magnussena, znajdowali się kierowcy Williamsa: Felipe Massa dysponował niewielką przewagą nad Lance'em Strollem.

Niedługo po tym, jak Hamilton poprawił swój wynik awansując na ósmą pozycję, doskonałym osiągnięciem popisał się Sebastian Vettel, który jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1m13s, ustanawiając rezultat 1:12,759s. Niemiec został nowym liderem, z przewagą niemal 0,5s nad Ricciardo. Co ciekawe okrążenie wcześniej czterokrotny mistrz świata spłaszczył prawą przednią oponę po ostrym hamowaniu.

W okresie gdy większość kierowców zaczynała koncentrować się na dłuższych przejazdach i porównywaniu rodzajów ogumienia, sesja została wstrzymana ze względu na kraskę Lance'a Strolla. Junior Williamsa uderzył w bariery ustawione przy placu Kasyna, poważnie uszkadzając zawieszenie swego FW40.

Trening wznowiono punktualnie o godzinie piętnastej. Kierowcy ochoczo powrócili do jazdy, jednak notowane przez nich czasy okrążeń odbiegały średnio o cztery sekundy od tempa z pierwszej połowy sesji. Ferrari podzieliło pomiędzy swych kierowców program oceny pracy ogumienia: Vettel testował możliwości ultramiękkich, a Raikkonen miękkich opon. W Mercedesie obaj kierowcy koncentrowali się na badaniu oznaczonych fioletowym kolorem Pirelli PZero.

Około piętnaście minut przed zakończeniem FP2 Verstappen stwierdził za pośrednictwem radia, iż nie jest zadowolony ze swojego samochodu i pracy skrzyni biegów, określając ją mianem "niewiarygodnej". Niemal w tym samym czasie po supermiękkie opony zjechali do alei serwisowej Sergio Perez z Force India i Pascal Wehrlein z Saubera. Z kolei Button, oswajający się z bolidem MCL32, dopytywał swój zespół, w jaki sposób można dezaktywować sygnalizację dźwiękową DRS.

W ostatnich chwilach sesji nie doszło do żadnych zmian w tabeli czy większych incydentów. Vettel zakończył dzień z rekordowym wynikiem, a względnie pozytywne nastawienie przed dalszą częścią weekendu mogą także wykazywać Red Bull oraz Toro Rosso. Kierowcy Mercedesa zajęli miejsca w drugiej połowie czołowej dziesiątki: Hamilton był ósmy, a Bottas dziesiąty z ponad sekundą straty do lidera.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1:12,72038
2Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB131:13,2070,4870,48735
3Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1:13,2830,5630,07645
4Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR121:13,3310,6110,04841
5Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR121:13,4000,6800,06942
6Max Verstappen (33)Red Bull RB131:13,4860,7660,08635
7Sergio Perez (11)Force India VJM101:13,7991,0790,31344
8Lewis Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+1:13,8731,1530,07431
9Kevin Magnussen (20)Haas VF-171:13,8901,1700,01745
10Valtteri Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+1:13,9021,1820,01238
11Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL321:13,9461,2260,04441
12Jenson Button (22)McLaren MCL321:13,9811,2610,03536
13Felipe Massa (19)Williams FW401:14,0031,2830,02246
14Romain Grosjean (8)Haas VF-171:14,0221,3020,01943
15Esteban Ocon (31)Force India VJM101:14,0931,3730,07146
16Lance Stroll (18)Williams FW401:14,4741,7540,38127
17Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.171:14,8702,1500,39640
18Jolyon Palmer (30)Renault R.S.171:15,6162,8960,7468
19Marcus Ericsson (9)Sauber C361:15,6912,9710,07531
20Pascal Wehrlein (94)Sauber C361:15,6952,9750,00436
107% najlepszego czasu: 1:17,810

KOMENTARZE

21
lukaas67
26.05.2017 07:20
Az trudno uwierzyc ze fani f1 pisza takie glupoty. Wyglada to tak, jakbyscie czytali czasy fp2 i na ich podstawie wnioski wysuwali. Wezcie porownajcie czasy fp1 i fp2 i zobaczcie jaka jest poprawa. Srednio jest to 0,6s. Od samej poprawy nawierzchni, tzn nagumowania toru. Mercedes jako jedyny nie poprawil czasu z fp1. A juz zaczynaja sie stwierdzenia ze Mercedes bd slaby w ten weekend itp tylko na podstawie fp2! Serio? Tak ogarniacie f1? Jak dla mnie Merce Ferrari bd walczyc na ulamki sekund o ile nie wyskocza Merce do przodu. Ham jezdzi w czwartki na starym silniku, (nwm jaki zysk jest z nowego, ale jakis jest) do tego jeszcze na q3 odpalaja magiczny przycisk. Wiec calkiem mozliwe ze Merce miec jeszcze sporo zapasu. No ale zobaczymy w q3 dopiero, a nie po fp2
bartoszcze
26.05.2017 07:16
[quote="MairJ23"]czemu w ogole przytaczane sa tu wypowiedzi jakiegos Gutowskiego[/quote] Żeby się pośmiać, oczywiście.
marios76
26.05.2017 05:33
Serio myślicie, że Mercedes jest pół sekundy za Red Bullem? Spokojnie poczekajmy na bezproblemowe PP i zobaczymy. Jedziemy pierwszy trening: jest ok, sprawdzamy co można delikatnie poprzestawiać i jak się zachowują opony. Może przy cięższym, zatankowanym do pełna bolidzie. Ale lepiej snuć teorie ;)
Lejnus
26.05.2017 05:26
Patrząc na czasy Vandeordna i różnicę standardową do alonso Ferdek miał szanse na drugą linię:D
MairJ23
26.05.2017 12:10
@kibic sribic ja rozumiem - pamietam to ale to bylo jakos na poczatku wyscigu - nie slyszalem go nigdy takiego.... ale moze brak napoju mial faktycznie na niego taki wplyw. Coz nie bylem w takiej sytuacji wiec nie wiem i trzeba to wziasc pod uwage - zgadzam sie z Toba
kibic sribic
25.05.2017 11:54
@MairJ23 Lewis był zdyszany i zmęczony, bo zrezygnował w tamtym wyścigu z napoju, nawet news o tym był.
MairJ23
25.05.2017 09:26
@rocque Kubica pojechal do supermarketu ? i ktory byl ? mam nadzieje ze P1 :) Ale juz na serio dodam tylko od siebie ze jak ktos ogladal ostatni wyscig to moze mial szanse posluchac jak brzmi w tym sezonie Lewis przez radio - bo z tego co ja zaobserwowalem to brzmi na bardzo zmeczonego i ciezko pracujacego w bolidzie a w zeszlym roku takich odglosow nie wydawal... wiec moze cos z tym jest ze bolid jest o wiele ciezszy w prowadzeniu i wymaga o wiele wiekszej fizycznosci od kierowcy. (tylko moja opinia)
rocque
25.05.2017 08:46
[quote="bartoszcze"]Uwielbiam :D Gutowski...[/quote] Wstydem jest nie zacytować dalej: [quote]Wydaje się, że większy rozstaw osi jednak aż tak bardzo nie przeszkadza Mercedesowi na ciasnych ulicach Monte Carlo. Od razu przypominają się też wczorajsze słowa Lewisa Hamiltona, a konkretnie dramatyczne stwierdzenie, że nowy bolid Mercedesa jest trudny w prowadzeniu (i ustawianiu). Niewątpliwie, gdyby Ferrari nie było tak szybkie, to ten sam bolid byłby doskonały w prowadzeniu ;) Ja tu widzę raczej typowe dla LH wzmacnianie mitu o swojej boskości, a czasy okrążeń mówią same za siebie. Nie ma takiego asa, który od razu kręci najlepsze czasy na Monte w bolidzie, który się trudno prowadzi. No, może poza boskim Lewisem.[/quote] [quote="rno2"]Cóż, Robert swoim nagłym wycofaniem z LMP1 pokrzyżował plany panu Gutowskiemu, który zupełnie przypadkiem postanowił stać się wielkim fanem i wybitnym znawcą wyścigów długodystansowych... :-)[/quote] O czym on będzie pisał za dwadzieścia lat? " Kubica przekopał ogródek? " " Kubica zdrzemnął się na tarasie? " " Kubica pojechał do supermarketu? "
MairJ23
25.05.2017 08:15
@krzychol2000 znokautowal... dooobre - szkoda ze Ricciardo nie wiedzial ze bierze udzial w jakis zawodach - nie chce byc tu jakis natretem - ale chialem zauwazyc ze to TYLKO treningi @Titheon ale ty jestes - niszczysz ludzkie marzenia.... :) treningi :) @bartoszcze czemu w ogole przytaczane sa tu wypowiedzi jakiegos Gutowskiego ? Jaki cel ? :) chyba dawno ustalilysmy ze nie ma co sluchac naszych rodzimych komentatorow - lepiej poswiecic czas na nauke angielskiego i sluchanie ludzi na BBC czy SKY czy na czym tam teraz brytyjczycy ogladaja - chyba ze ktos zna Niemiecki - ja niestety slabo - to mozna tez posluchac ludzi na RTL czy niemieckiej TV bo tez wiedza o niebo wiecej niz "nasi" @rno2 niedobry Kubica znaczy sie.... istny cham wrecz:) Panowie ale na serio - rozumiem ze termin "znokautowal" sie wam bardzo spodobal ale nie mozna go wykorzystywac do kazdej sytuacji na torze - pozostawcie go na okazje ktore naprawde zasluguja na wykorzystanie tego slowa.
rno2
25.05.2017 06:00
@bartoszcze Ja się dziwię, że ten ,,redaktor ds. Kubicy" jeszcze się interesuje F1. Cóż, Robert swoim nagłym wycofaniem z LMP1 pokrzyżował plany panu Gutowskiemu, który zupełnie przypadkiem postanowił stać się wielkim fanem i wybitnym znawcą wyścigów długodystansowych... :-)
mcracer1993
25.05.2017 04:22
@Robson22 A co ma wspólnego świat wirtualny z rzeczywistym!? NIC. Rzeczywistość pokazuje kto jest kozakiem, a kto jest ......(na sześć liter i zaczyna się na t). No i niestety Kanadyjczyk zalicza się do tego drugiego sortu; podobnie jak Palmer oraz Ericsson. I nie patrzcie na to, że to jest debiutant - ma pokazać co potrafi i koniec. Jak nie to wypad z F1 do FE lub do WEC. Natomiast złom o nazwie McLaren Honda naprawdę jedzie - pewnie do MGU-H napompowali helu i dlatego przestał się psuć. Ale poczekajmy do soboty lub niedzieli - pewnie zaraz się znowu zepsuje...
FM WMR
25.05.2017 04:09
Na on-boardach retro z pokładu Seby widać jakby sunął po szynach,natomiast z kamery Lewiego można zaobserwować walkę wręcz z maszyną.Chyba faktycznie jakiś problem miał z bolidem.
Robson22
25.05.2017 03:50
[quote="mcracer1993"]Mam nadzieję, że to jest ostatnie GP w wykonaniu Lance'a Strolla.[/quote] Ja tam kompletnie chłopakowi się nie dziwię. Nie raz rozbijałem w tym miejscu swoje Minardi czy Jaguara... ...grając w F1 2002 oczywiście.
mcracer1993
25.05.2017 02:47
Zresztą co z tego, że to jest tylko trening!? Moim zdaniem Mercedes się tutaj nie kryje, bo sami się obawiają tego GP z racji tego, że tegoroczny bolid Srebrnych Strzał to jest tzw. "wielka krowa".
Titheon
25.05.2017 02:42
Mi to się śmiać chce, kiedy w ogóle ktoś po pierwszych dwóch treningach wyciąga wnioski. Nawet trzeci nie do końca odzwierciedla rzeczywiste możliwości kierowców/bolidów, a oni paplają chyba tylko po to, żeby coś paplać... Nie pierwszy raz Mercedes miażdży resztę na początku, a potem inni ich doganiają (wystarczy spojrzeć na Hiszpanię), a niektórzy się zachowują tak, jakby pierwszy sezon F1 oglądali...
mcracer1993
25.05.2017 02:41
Mam nadzieję, że to jest ostatnie GP w wykonaniu Lance'a Strolla. Ten chłopak kompletnie nie panuje nad tym bolidem, co jest niesamowicie przerażające. Nawet tutaj kasa ojca nie pomoże. Co do treningów to oczekiwałem tak słabego rezultatu Mercedesa, ponieważ ten bolid ma duży rozstaw osi, a co za tym idzie pokonywanie ciasnych zakrętów oraz nawrotu będzie stanowił wielki problem - w Singapurze też Merc będzie miał problemy. Natomiast Ferrari i RBR musza ten fakt wykorzystać, bo w Kanadzie, Azerbejdżanie i w Austrii nie będzie już tak pięknie.
bartoszcze
25.05.2017 02:34
Uwielbiam :D Gutowski po 1. treningu: "Dwie dychy przewagi pretendenta w Mercedesie nad pretendentem w Ferrari to na tak krótkim torze bardzo dużo. Zapewne jest w tym przejaw czystego talentu, który sprawia, że Hamiltonowi szybciej przychodzi wyczucie toru i wypracowanie pewności siebie, kluczowej w tym wyjątkowym miejscu." Gutowski po 2.treningu: "wyniki FP1 nie były reprezentacyjne"
Titheon
25.05.2017 02:31
Śmieszkom, którzy podniecają się "super wynikiem Ferrari", pragnę tylko przypomnieć, że to są treningi. Raikkonen w drugim zrobił czas prawie identyczny jak Hamilton w pierwszym, także ten tego... Mercedes się ewidentnie kryje.
Malineusz
25.05.2017 01:55
To tylko trening wiec nie ma co wyciągać pochopnych wniosków, Mercedes na pewno sie tam kryje troszke, pewnie cos sprawdzali równiez. W qualu na pewno obaj beda w top 4. Jedynie co na razie zaskakuje negatywnie to Renault, a konkretniej Hulk no a pozytywnie Toro Rosso, w szczególnosci Kvyat. Vettel swietny czas, w qualu powinno byc 1:11.
hubertpantak
25.05.2017 01:48
McLaren.....on żyje...
Masio
25.05.2017 01:39
Co Mercedes tak nisko?! Jak myślicie, czy padnie bariera 1 min 12 s w kwalifikacjach??