Lowe: Jesteśmy rozczarowani pierwszą połową sezonu

Dyrektor techniczny Williamsa przyznał, że żałuje niewykorzystanych okazji walki o punkty.
18.08.1713:43
Nataniel Piórkowski
2767wyświetlenia
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Williamsa - Paddy Lowe, otwarcie przyznał, że jest rozczarowany pierwszą połową sezonu w wykonaniu swego zespołu.

Williams plasuje się na piątym miejscu w tabeli konstruktorów i w większości rozegranych dotychczas wyścigów walczył o małe punkty lub okupował pozycje poza czołową dziesiątką. Lowe dał do zrozumienia, że żałuje niewykorzystanych okazji na torach, gdzie bolid FW40 zapewniał konkurencyjne osiągi.

Bez dwóch zdań nasza sytuacja w tabeli na półmetku sezonu nie wygląda tak dobrze, jakbyśmy tego oczekiwali. Jesteśmy bardzo rozczarowani. Nasz bolid jest szybszy niż pokazuje to tabela mistrzostw. Sądzę, że jednym z naszych największych problemów jest to, że nie wykorzystywaliśmy dobrych szans walki o punkty, na obiektach gdzie bolid zapewniał konkurencyjne osiągi - powiedział.

Działo się tak z wielu różnych powodów. Przede wszystkim wiele zmieniało się w zależności obiektu, na jakim akurat się ścigaliśmy. Były miejsca, w których spisywaliśmy się zdecydowanie poniżej oczekiwań. Na pewno potrzebujemy konstrukcji, która będzie zapewniała stabilne osiągi niezależnie od toru. Kładziemy na to duży nacisk przygotowując bolid na nadchodzący sezon - wyjaśniał.

Zapytany o to, czy jego zespół wie, co ma wpływ na tak duże zróżnicowanie tempa w zależności od toru, pochodzący z Wielkiej Brytanii inżynier odparł: Częściowo tak, częściowo nie. Mamy wiele pracy. Gorąco liczymy jednak na to, że w drugiej połowie sezonu powalczymy o lepsze rezultaty.

KOMENTARZE

20
marios76
20.08.2017 07:34
@Aeromis Cieszy mnie Twoj obiektywizm co do Grosjeana. Tak go od poczatku postrzegalem. Taki troche Jarno Trulli, choc pewnie nie do konca. Natomiast sytuacja nieprawdopodobnego scenariusza Kubicy w Williamsie... no coz, pomijajac wzgledy emocjonalne, jest to typ kierowcy, ktory w dwa sezony pokazalby czy zespol ma potencjal i ambicje i potrafi pracowac dla konkretnych celow, czy jest tylko aby spokojnie byc w F1? Na pewno potrzebuja kogos, kto ogarnie bolid w ustawieniach, przekaze mechanikom i inzynierom co wymaga zmian i bedzie z tego korzystal z duza skutecznoscia. Temat Pereza: albo rownia pochyla... albo Ocon jest jednym z najlepszych debiutantow ostatnich lat. Warto zwrocic uwage, ze z mlodych kierowcow najmniej odstaje od zespolowego partnera, a mamy nowe konstrukcje bolidow, z wymaganiami... @KamBrillant Pamietaj jedno: Stracili Bottasa dosc niespodziewanie. Chcieli wczesniej zalatwic Buttona i chyba Pereza(?) Williams szykowal dobry bolid i chcial miec dobry sklad. Niestety sezon transferow minal, a po calym sezonie, zostali na lodzie. Massa byl najkorzystniejsza opcja, bo znal zespol mial doswiadczenie i zapewnial dobre osiagi, pewnie za skromna pensje. Ale rozumiem twoje rozczarowanie- powinni sciagnac Vettela z Ferari albo Ricciardo z Red Bulla bys byl zadowolony w tej materii. A zapomnialem, mogli wziac w drodze wymiany Hamiltona za Bottasa, z doplata Mercedesa ;) Po prostu spojrz obiektywnie. Mysle, ze Massa i Stroll zostana na nastepny sezon- Kanadyjczyk z kasa i nadzieja na rozwoj, Brazylijczyk zadowoli sie tym co jest a nie bedzie drogi. Nie liczac problemow stac go na dobre osiagi. Czekam na ta druga czesc sezonu, ktora dla Williamsa z reguly jest trudniejsza- oczekuje, ze wstana z kolan .
Aeromis
19.08.2017 07:49
On nie miał nigdy dobrych wyników, w dodatku drastycznie wzrosłoby ubezpieczenie na życie dla mechaników.
Yurek
19.08.2017 07:29
[quote="Aeromis"]jest po "przejściach" (słabe wyniki) więc i nie jest za drogi[/quote] Yuji Ide też jest po przejściach (słabe wyniki), a byłby pewnie jeszcze tańszy.
Aeromis
18.08.2017 11:51
@rocque Perez jest zagadką, nie potrafi odjechać Oconowi, wręcz przeciwnie Ocon zaczyna przeganiać czasem Pereza. Mamy nowy sezon, nowe zasady, więc i jakieś zmiany nastąpiły. GRO jest moim zdaniem przereklamowany. Jest wybitnie szybki w kwalifikacjach i koniec. W trakcie wyścigu nie potrafił zdystansować ani Maldonado, ani Gutierreza, ani obecnie Magnussena. Ja przez lata go mocno ceniłem, ale po ostatnim sezonie miarka się przebrała.
rocque
18.08.2017 11:28
Massa ma kłopoty = Williams nie ma punktów. Brazylijczyk miał wpadkę tylko w Hiszpanii i sporego pecha w Rosji, Kanadzie i Baku, ale to i tak nie wystarczyłoby do walki z Force India, bo Stroll jest zbyt słaby. Dodatkowo zdaje się, że konkurencyjność bolidu poszybowała w dół (ciekawe jak pójdzie na Spa i Monzy). Na ich miejscu próbowałbym ściągnąć Pereza/Grosjeana. Dobrzy kierowcy, którzy zrobią wynik i bardziej perspektywiczni (młodsi) od Massy. Pierwszy nie musiałby męczyć się z Oconem, który może mu pokrzyżować plany szukania fotela w czołówce, z kolei drugiemu wahania formy przez problemy z bolidem szargają wizerunek solidnego zawodnika i może byłoby to lepsze miejsce na pokazanie się z dobrej strony lub koniec kariery (jakby już wyżej się nie dało).
Aeromis
18.08.2017 10:21
@KamBrillant Nie oceniałbym wyników OBU kierowców STR na serio w tym roku. Od samego początku (choć brak mi rzetelnych danych a jedynie powołuję się na swój instynkt) uważam że są tam niezdrowe naciski, chora presja idąca z góry. Obaj kierowcy wydają mi się znerwicowani, obaj popełniają masę błędów, obaj wylatują z toru często zarówno w wyścigu jak i na treningach, to dla mnie za dużo jak na zbieg okoliczności, zwłaszcza że to zespół-zaplecze podporządkowany innemu zespołowi.. Nie uważam aby sytuacja była tam zdrowa dla rozwijających się kierowców. Może to tylko jakieś spartańskie metody które mają swoje uzasadnienie, ale to nie oznacza że jako solidna dwója Kwiat by się nie nadawał. Pisałem, że być może o solidnych kierowców trzeba będzie się bić - i nie uważam aby Williams miał coś do stracenia. Tak ja to widzę. Ah i żeby nie było - nie lubię Kwiata za jego kozaczenie, nie kibicuję mu ani nic w ten deseń. Po prostu mi on tam pasuje, bo pokazał że coś potrafi, ale i jest po "przejściach" (słabe wyniki) więc i nie jest za drogi. Podobnie (mniej lub bardziej) jak i Kubica i Vergne.
KamBrillant
18.08.2017 09:43
@Aeromis Kwiat w Williamsie? Ta torpeda? Chociaż w innym zespole niż STR osiągnął by lepszy wynik niż 9 miejsce. Kubica? Brzmiałoby fantastycznie. Opcja z Vergne'm też wydaje się bardzo sensowną.
piotr_del_grey
18.08.2017 09:34
Fakt, trochę punktów w Rosji i Baku a także takich potencjalnych w Kanadzie uciekło. W przypadku Filipa jest to nawet więcej, niż posiada obecnie. Odnośnie samego bolidu - kto inny zaczął go 'tworzyć', kto inny jest za niego odpowiedzialny obecnie. Lowe dołączył do zespołu, gdy projekt auta był już dość mocno zaawansowany. Według mnie, to już jest częściowym usprawiedliwieniem takiej a nie innej postawy. Podpisuję się obiema 'ręcami' pod pomysłem kolegi @Aeromis. Kubica w moim ulubionym zespole, to byłoby coś!
tcx
18.08.2017 09:30
@KamBrillant Tylko ten "wypalony i zdziadziały" Massa niszczy Strolla jak chce. Nowe bolidy pokazują większe różnice między kierowcami. Moim zdaniem Massa wypada znacznie lepiej niż w ostatnich latach. Wiem, że jest kilku kierowców lepszych od niego, jednak Massa jest raczej w pierwszej 10. najlepszych kierowców w stawce.
Aeromis
18.08.2017 09:27
Williams jak pokazuje choć potrafi czasem się wstrzelić przy zmianach w F1 to zupełnie nie potrafi tego wykorzystać - zawsze idzie na dno. Ile razy o tym pisałem :) Ten kryzys trwa od dawien dawna, tam umarły ambicje. Cóż z tego że z wejściem szybko zużywających się opon Pirelli Williams miał szansę - nie wykorzystał. Maldonado i Senna nie dali rady, zespół też nie potrafił ulepszyć bolidu. Cóż z tego że silnik Merca dał im kopa dzięki czemu byli bardzo mocni - zmarnowali to bo nie potrafili rozwijać bolidu. Ta posucha trwa już kilkanaście lat i końca nie widać. Skład MAS-STR wydawał mi się drugim najgorszym, choć teraz sam nie wiem czy przez przypadek Sauber nie ma lepszego. Być może i nie doceniam Felipe, może stał się cud i po nagminnym obrywaniu od kolegów z zespołu jako jeden z najstarszych kierowców i pewnym tego że odejdzie i nie ma co się starać nagle ożył za pomocą jakiegoś zaklęcia czy tam różdżki. Sądzę jednak że Massa nadal jest słaby jak i był przez ostatnie lata czyli od powrotu w 2010, że cud się nie zdarzył, a Stroll jest prawdopodobnie najgorszym kierowcą w stawce. Jeśli obecny sezon nie okaże się przejściowym w sensie różnic pomiędzy kierowcami a te są przeogromne, jeśli te różnice się nie zatrą za rok, to Williams nawet mając mocny bolid nie może na nic liczyć, bo o solidnych kierowców trzeba będzie się po prostu bić. Kto do Williamsa? Myślę że pasuje tam Kwiat. Pokazał, że potrafi być może nie mocny, ale solidny (w RBR). Jest po przejściach, dostał w kość i raczej jest na wylocie, więc może jak oberwie obuchem przez łeb to do niego dojdzie że z tym graniem kozaka jest tylko śmieszny. Nie sądzę aby był słabszy od Massy, a bardziej perspektywiczny, po prostu niedojrzały emocjonalnie stąd udaje Robocopa, jakby zbudować wokół niego dobrą atmosferę to kto wie. Bez wątpienia i pasował by tam i Kubica - na pewno włożył by w tyłki znudzonym inżynierom Williamsa TNT. Być może i jest (ostatnia) szansa na powrót Vergne.
Yurek
18.08.2017 09:19
[quote="L00Kass"]Ich mariaż z BMW usiany był pretensjami, iż nie są w stanie zbudować dobrego pakietu[/quote] Jasne, ale z BMW Williams podniósł się po nieudanych latach 1998-1999, a w 2003 byli blisko mistrzostwa. No i na początku tegoż mariażu pretensji nie było, ale powrót na właściwe tory. W 2014 przy odrobinie szczęścia mieli szansę coś wygrać, teraz są daleko za Force India. Ciekawe, czy będzie powtórka z rozrywki i znowu będziemy musieli przypominać sobie, jak to Williams jeździł w 2011 i 2013. Williams jest nieudolnym zespołem. Mają pieniądze, mają dobre silniki, a jest... średnio.
L00Kass
18.08.2017 08:29
@Protonek Ich mariaż z BMW usiany był pretensjami, iż nie są w stanie zbudować dobrego pakietu. To beemka przytuliła Saubera. Williams ostatnie lata, pomimo posiadania mistrzostwskiego silnika (Renault, Mercedes) rozczarowywał. Pewnie gdyby nie Merc, z silnikiem Renault byłoby teraz gorzej. Trzymam kciuki za nich, to kawał historii, oby z Lowe coś skonstruowali na 2018 na miarę walk o podia. Niestety dochodzi też brak kierowcy. Może Sainz za Masse, Perezowi raczej dobrze w FI.
Protonek
18.08.2017 05:39
@KamBrillant Niestety, bo Wehrlein zdecydowanie nie zasługuje na jazdę w tak słabym sezonie jak Sauber. Szkoda, że Williams nie współpracuje z jakąś fabryką na zasadzie wyłącznego partnera tak jak z BMW, albo do 2008 McLaren z Mercedesem. Taki deal zdecydowanie by pomógł. Co prawda mogłoby by się skończyć jak McLaren z Hondą, ale czemu by nie zaryzykować od 2021 roku?
KamBrillant
18.08.2017 04:59
@Protonek o tym że Strolla wezmą to było pewne bo Williams finansowo trochę leży. Co do Wehrleina to jest jeden problem bo Martini wymaga żeby jeden kierowca miał minimum 25 lat niestety sprawiając że dla utalentowanych kierowców nie ma miejsca ale dla wypalonego i zdziadziałego Massy jak najbardziej.
Protonek
18.08.2017 04:54
@marios76 Nie debiutanta, ale Wehrleina, który ma obycie z bolidem i nie ma grubego portfela. Teraz, żeby paydriver mógł zadebiutować w jedynce to musi coś osiągnąć w niższych seriach.
marios76
18.08.2017 04:21
@KamBrillant , @exxxile Rozumiem, ze zamiast podstarzalego Massy wolelibyscie innego debiutanta z portfelem- obok Strolla? Jestem zawiedziony. Kanadyjczykiem. Potem problemami, na koncu okolicznosciami. Fakt- nie ulozyl sie ten sezon Williamsowi, a byly momenty, ze niewiele brakowalo do fajnego sukcesu. Niestety liczcie sie z tym, ze ZADNA prywatna stajnia nie zdobedzie tytulu do drastycznej przebudowy zasad, regulaminow technicznych i przepisow. Wyjatkiem moze byc McLaren, ktory ma sporo wieksze zaplecze niz Williams, Force India, Haas czy Sauber. Podobnie Red Bull. A na Mercedesa, Ferrari mozna liczyc az do wycofania sie z F1. Ale w odwodzie Renault i niestety ... "to se ne wrati"
exxxile
18.08.2017 03:56
@JuJu_Hound z drugiej strony, w 2014 i nowe przepisy weszli świetnie (dodatkowo z najlepszym silnikiem w stawce), po wyjątkowo fatalnym sezonie 2013. Obawiam się, że teraz są bliżej normy niż wtedy. Ale miejmy nadzieję, że coś tam się ruszy. Kierowcy raczej faktycznie nie zachwycają, w porównaniu np. z duetem Force India.
Luis Garcia
18.08.2017 03:12
Williams to generalnie jest taki trochę rollercoaster, ale mnie najbardziej martwi ten ich nowy pakiet, który mają od Austrii. Kompletnie nic nie wniósł, a można odnieść wrażenie, że nawet jest nieco gorzej niż było.
KamBrillant
18.08.2017 01:56
Ja uważam że problem leży w kierowcach. Owszem mieli pecha w niektórych wyścigach ale duet Massa-Stroll mnie nie przekonuje
JuJu_Hound
18.08.2017 12:32
Spadek formy Williamsa w przeciągu ostatnich trzech lat jest ogromny. Z zespołu nr 3 w 2014 roku z 9 podiami stali się obecnie teamem ze środka, a nawet końcówki stawki.