Ricciardo zostanie cofnięty o kolejne pięć miejsc na starcie GP Włoch

Ekipa Red Bulla nieprzepisowo wymieniła skrzynię biegów w bolidzie Australijczyka
01.09.1719:18
Mateusz Szymkiewicz
1829wyświetlenia
Embed from Getty Images

Ekipa Red Bull Racing zdecydowała się na nieprzepisową wymianę skrzyni biegów w bolidzie Daniela Ricciardo.

Australijczyk przed rozpoczęciem Grand Prix Włoch otrzymał nowe elementy jednostki napędowej spoza dostępnej puli na cały sezon 2017. Do bolidu Ricciardo założono piąty silnik spalinowy, piątą turbinę oraz szósty generator energii cieplnej. Z tego powodu na kierowcę nałożono karę cofnięcia o dwadzieścia miejsc na starcie do niedzielnych zmagań na torze Monza.

Jak teraz poinformowano, sankcja dla 27-latka zostanie powiększona o kolejne pięć miejsc za wymianę skrzyni biegów. Według informacji uzyskanych przez FIA, Red Bull deklarował chęć wymiany przekładni w bolidzie oznaczonym numerem #3 już w środę rano.

KOMENTARZE

11
bartoszcze
02.09.2017 07:19
@Sgt Pepper Ale dokładnie o to chodzi. Kiedy mówimy "silnik", to chodzi o całą jednostkę napędową lub dowolny z jej komponentów, a nie tylko o ICE. Mercedes celowo sięgnął po elementy czwartego zestawu, a równolegle (w treningach zwłaszcza) używa poprzednich. Ferrari niby wykorzystało wszystkie turbo, ale te pierwsze mają zregenerowane i w ciągłym użyciu.
Sgt Pepper
02.09.2017 06:36
@piro Nie tylko silniki, bo nie tylko o nie tutaj chodzi. Mają zamontowane już po czwartym silniku i po trzecim MGU-K. Tak dla przykładu... No sorry... skoro najlepsi są w takiej sytuacji, to co mają powiedzieć słabeusze z mniejszym budżetem?
piro
01.09.2017 10:20
Mercedesy swoje 4 silniki zamontowały ze względów strategicznych a nie przymusowych. Chodzi tutaj o spalanie oleju które w silnikach montowanych od monzy włącznie wynosi 0.9l a tych przez 1.2l.
Zomo
01.09.2017 10:12
Tak jak juz pisalem niektorym marzy sie powrot do przeszlosci, kiedy pieniadze w Formule 1 byly mniejsze ale nikt nie ograniczal budetow skutkiem czego rozwoj techniki byl swobodniejszy bo i tak samoograiczal sie iloscia pieniadzy w kasie zespolu. Teraz na takie dzialanie mogly by sobie pozwolic 3-4 teamy wiec jak chcemy miec wiecej niz 8 zawodnikow na starcie, trzeba to regulowac.
bartoszcze
01.09.2017 09:49
@Sgt Pepper Mercedesa nikt nie zmuszał do wzięcia ostatnich nowych silników na osiem wyścigów do końca. Mogą korzystać ze starszych w dalszym ciągu.
Sgt Pepper
01.09.2017 08:18
@bartoszcze Nie chodzi mi konkretnie o ten przypadek a raczej ogólnie. Widziałem dziś tabelkę wykorzystanych podzespołów i silników i nie wygląda to wesoło dla na przykład Mercedesa, w kontekście walki o oba tytuły. No... jak najlepsi i najbogatsi nie wyrabiają się w limicie, to co mają powiedzieć teamy, które na rozwój/badania etc nie mogą przeznaczać tak gigantycznych kwot?
marios76
01.09.2017 07:24
Co za różnica, dalej i tak go nie można ustawić :) @piro zależy czy się sumują, czy są dodawane po sobie :) Pytanie ciekawe, bo jak się sumując, to Daniel będzie wyżej niż "skazani" po nim; a jak policza osobno to przeniosą go za Verstappena .
bartoszcze
01.09.2017 06:20
@Sgt Pepper Tu jest zdaje się mowa o wymianie skrzyni, więc o co kaman?
piro
01.09.2017 06:09
Toto dzisiaj powiedział że prawdopodobnie mercedes zmieści się z częściami dokładnie na limicie do końca sezonu. Swoją drogą fajne było dzisiaj oświadczenie FIA o tym jak będą przeliczane miejsca na starcie. Kary zostaną przydzielone w kolejności wyjazdu na pierwszym treningu. Rozważali to przez chwilę dlatego RB tak bardzo się śpieszył aby Riccardo wypuścić na początku FP1. Tylko teraz się zastanawiam czy ta kara wlicza się do tamtej czy jako druga i z końca będzie startował?
Lejnus
01.09.2017 06:07
Nieprzepisowo? To brzmi strasznie poważnie
Sgt Pepper
01.09.2017 05:58
Niech to popaprane F!A wreszcie zmieni bzdurne przepisy. Ja rozumiem gdyby połowa stawki kończyła sezon bez kar, to ok - reszta by miała motywację że się da, żeby pracować ciężej, ale... zanosi się że NIKT nie ukończy sezonu korzystając z "planowanej" i dozwolonej regulaminem puli komponentów. Nawet taki gigant jak Mercedes korzysta już z ostatnich w OBU bolidach... to co mają powiedzieć stajnie ze słabszym zapleczem??? Ten przepis jest zły. Zbyt wyśrubowany i mocno krzywdzący.