GP Singapuru: wyniki kwalifikacji

W pierwszym rzędzie ustawią swe bolidy Vettel i Verstappen. Hamilton dopiero piąty.
P.Kierowca (Nr)SamochódCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Część 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr.
1.S. Vettel (5)Ferrari SF70H12.1:43,33664.1:40,52961.1:39,4916
12. 1:43,336 6
4. 1:40,529 6
1. 1:39,491 6
18
2.M. Verstappen (33)Red Bull RB131.1:42,01051.1:40,33262.1:39,8146
1. 1:42,010 5
1. 1:40,332 6
2. 1:39,814 6
17
3.D. Ricciardo (3)Red Bull RB132.1:42,06352.1:40,38563.1:39,8406
2. 1:42,063 5
2. 1:40,385 6
3. 1:39,840 6
17
4.K. Raikkonen (7)Ferrari SF70H11.1:43,32863.1:40,52564.1:40,0696
11. 1:43,328 6
3. 1:40,525 6
4. 1:40,069 6
18
5.L. Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+6.1:42,45555.1:40,57765.1:40,1266
6. 1:42,455 5
5. 1:40,577 6
5. 1:40,126 6
17
6.V. Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+10.1:43,13748.1:41,40966.1:40,8106
10. 1:43,137 4
8. 1:41,409 6
6. 1:40,810 6
16
7.N. Hulkenberg (27)Renault R.S.179.1:42,58667.1:41,27767.1:41,0136
9. 1:42,586 6
7. 1:41,277 6
7. 1:41,013 6
18
8.F. Alonso (14)McLaren MCL323.1:42,08689.1:41,44268.1:41,1796
3. 1:42,086 8
9. 1:41,442 6
8. 1:41,179 6
20
9.S. Vandoorne (2)McLaren MCL325.1:42,22286.1:41,22759.1:41,3986
5. 1:42,222 8
6. 1:41,227 5
9. 1:41,398 6
19
10.C. Sainz (55)Toro Rosso STR124.1:42,176810.1:41,826610.1:42,0566
4. 1:42,176 8
10. 1:41,826 6
10. 1:42,056 6
20
11.J. Palmer (30)Renault R.S.177.1:42,472611.1:42,1076-
7. 1:42,472 6
11. 1:42,107 6
.
12
12.S. Perez (11)Force India VJM1013.1:43,594312.1:42,2465-
13. 1:43,594 3
12. 1:42,246 5
.
8
13.D. Kwiat (26)Toro Rosso STR128.1:42,544813.1:42,3386-
8. 1:42,544 8
13. 1:42,338 6
.
14
14.E. Ocon (31)Force India VJM1014.1:43,626514.1:42,7606-
14. 1:43,626 5
14. 1:42,760 6
.
11
15.R. Grosjean (8)Haas VF-1715.1:43,627815.1:43,8835-
15. 1:43,627 8
15. 1:43,883 5
.
13
16.K. Magnussen (20)Haas VF-1716.1:43,7568--
16. 1:43,756 8
.
.
8
17.F. Massa (19)Williams FW4017.1:44,0146--
17. 1:44,014 6
.
.
6
18.L. Stroll (18)Williams FW4018.1:44,7289--
18. 1:44,728 9
.
.
9
19.P. Wehrlein (94)Sauber C3619.1:45,0599--
19. 1:45,059 9
.
.
9
20.M. Ericsson (9)Sauber C3620.1:45,5706--
20. 1:45,570 6
.
.
6

KOMENTARZE

31
Yurek
17.09.2017 08:20
[quote="marios76"]może czytają nas ludzie, którzy takich faktów nie znali... a my to na żywca mieliśmy[/quote] Ja akurat Jerez '97 na żywca nie miałem, zacząłem oglądać wyścigi w 1998. Po niemiecku, Inaczej, mój pierwszy wyścig to GP Luksemburga '97 (od razu polubiłem Frentzena), a później przerwa do chyba Argentyny '98. I od tamtej pory regularnie. Pamięć jest dziwna, nie podam Ci klasyfikacji kierowców z głowy z sezonu 2016 (punktów), ale z 1999 czy 2000 dałbym radę.
---
17.09.2017 07:46
@Yurek Nic, to był podobny przykład jak twój z Schumacherem w Williamsie. Chodzi o to, że o ile Villeneuve z Schumacherem nie byli w jednym teamie, o tyle przecież Villeneuve z Frentzenem i owszem. @mcracer1993 A mówiłeś, że będziesz pisać już tylko w swoim alter ego ... :)
Aeromis
17.09.2017 07:26
@marios76 A po co? Wyraźnie mówiłem o ilości straconych pozycji, czyli tej drugiej przytoczonej przez Ciebie części. W przypadku pierwszej to pełna zgoda rzecz jasna.
marios76
17.09.2017 05:22
@Aeromis Ok, sezon w drugiej połowie, wskaż mi ze dwa, trzy wyścigi, gdzie Palmę dojechał kilka sekund za Hulkenbergiem... @Maciek znafca Cóż za spostrzegawczość! @rvs pisał o tym kilka postów wyżej- co to wnosi do naszej dyskusji z @Yurek??? My nie o tym! :) Znasz takie powiedzenie "kibic z dala się nie wpier..." Człowieku, z niektórymi tu ludźmi wspominamy czasy, które możesz poznać z suchej statystyki, albo zobaczyć skróty na YT. Dla nas są to emocje które przezywalismy, gdy większość Polaków nie wiedziała prawie nic o F1 czy serii GP, bo się Kubica jeszcze nie pojawił:) Nawet cześć użytkowników forum wchodziło na dywan po drabinie, gdy my oglądaliśmy wyścigi... fajnie wspomnieć w tej rozmowie i innych wydarzenia sprzed około 20 lat, a ty tu jakaś cyferki w stawiasz Bóg wie skąd i po co i chcesz być śmieszny?
Maciek znafca
17.09.2017 01:37
[quote="marios76"]...[/quote] 0.007 stracił Rosberg do Hamiltona w 2014 w Singapurze. Słyszałeś dzwony, ale nie w tym kościele.
Aeromis
16.09.2017 10:51
@marios76 [quote]Palmer z Hulkenergiem - największa różnica w jednym zespole zarówno w czasie jak i ilości straconych pozycji na tle innych :/[/quote]Nie. Mistrzostwo WCC do tej pory należy się Ferrari jak psu kość a póki co mogą pomarzyć, bo mają w szeregach słabiaka, który obrywa aż przykro. Wczoraj, wystarczyłby mocniejszy Merc, a Vettela i Raikkonena dzieliłoby 5 pozycji a to absolutne maksimum, bo niżej w Ferrari nie ma jak zejść.
mcracer1993
16.09.2017 10:09
Co do wyścigu to ma być suchy czy może jednak spadnie deszcz? Sam byłbym ciekawy czy deszczowy wyścig w Singapurze by się w ogóle odbył. Bo deszcz plus sztuczne oświetlenie to nie jest dobre połączenie. Natomiast quale można podsumować tym że Ferrari i RBR odjechali całej stawce. W wyścigu to na tym torze non stop mamy SC i jeżeli się pojawi w tym roku to nie będę zaskoczony.
marios76
16.09.2017 09:25
@Yurek Hill jeździł rok wcześniej, to go dodałem ;) Spoko- rozumiem co miałeś na myśli, nawet do rzuciłem emota. Ale za wspomnienie dzięki, może czytają nas ludzie, którzy takich faktów nie znali... a my to na żywca mieliśmy :) @szajse - Juz ci kiedyś pisalem: po prostu oglądaj wszystkie wyścigi! :) Palmer z Hulkenergiem - największa różnica w jednym zespole zarówno w czasie jak i ilości straconych pozycji na tle innych :/
Aeromis
16.09.2017 09:12
@--- http://www.f1wm.pl/php/rel_gen.php?dzial=8&rok=1997&nr=17 @Yurek "cokolwiek", a coś taki ciekawy? ;]
Yurek
16.09.2017 08:52
A co ma Benetton do tego?
---
16.09.2017 06:55
@Yurek O ile wiem Frentzen w 1997 nie jeździł w Benettonie.
Yurek
16.09.2017 06:30
@marios76 - przecież dobrze wiem, że Schumacher też miał ten sam czas, a sam wyścig znam na pamięć. Pisałem o różnicach w obrębie jednego zespołu, o ile wiem Schumacher w 1997 nie jeździł w Williamsie.
szajse
16.09.2017 06:13
Najlepszy qual jaki widziałem od lat.
marios76
16.09.2017 05:55
@Yurek Prawie dobrze. Dostateczny. Villeneuve , Schumacher i Frentzen mieli wtedy identyczny czas! Decydowala kolejnosc przejazdu. Czyli wiedziałeś, że biją dzwony, nawet w którym kościele, ale nie policzyles ile razy ;p Różnica mega mała, dlatego oceny za bardzo się różniły. Jako ciekawostka: 4 Damon Hill stracil do PP 58 tysiecznych i to tez rekordowe w F1 dwa pierwsze rzedy! Bottas stracił do Hamiltona chyba że 30 razy tyle , co Ricciardo do Verstappena :) @rvs 0,006 ale to na PP a nie 2-3. Na dalszych pozycjach często są minimalne różnice. @Laliton Wóz techniczny? Jeżeli chodzi o Safety Car'a to ZAWSZE wyjeżdża w SPODZIEWANYM momencie: po wypadku lub gdy spada b. mocny deszcz. ;)
Yurek
16.09.2017 05:49
[quote="rvs"]@Yurek Button z Hamiltonem mieli kiedyś różnice jednocyfrową tysięczną - 5 lub 7, Rosberg z Hamiltonem również[/quote] Frentzen i Villeneuve na Jerez 97 mieli identyczny czas, w obliczu tego różnica dzieląca Verstappena i Ricciardo jest porażająca.
rvs
16.09.2017 05:33
@Yurek Button z Hamiltonem mieli kiedyś różnice jednocyfrową tysięczną - 5 lub 7, Rosberg z Hamiltonem również
iceneon
16.09.2017 05:30
@marios76 :p Na szczęście Mercedes nie odstaje aż tak mocno i nie straci tu dużo punktów. Mam nadzieję na ciekawy wyścig i SC. No i na pewno będzie długo :)
Laliton
16.09.2017 05:15
Scenariusz na jutro może być przeróżny, ktoś się rozbije, wyjedzie wóz techniczny w niespodziewanym momencie (a w Singapurze wyjeżdża on co roku) i wszystko się może przetasować.
piro
16.09.2017 04:35
Problemem Merca jest to że ich bolid jest stosunkowo sporo dłuższy niż Ferrari a co za tym idzie naturalnie w wolnych zakrętach będzie się gorzej sprawował.
marios76
16.09.2017 04:16
@iceneon Czyli trudniejsze tory są złe wyłącznie dla świetnych zespołów. No Williams i Sauber świetnie się wykazały. Na "swoim" torze. Wybacz sarkazm... ale sprowokowales :) W moim odczuciu tu wykazały się zespoły z lepszym aero, czy bolidem- silnik nie gra wielkiej roli. Czyli potwierdzają się słowa Alonso, że ich bolid przerasta silnik, że Williams punktuje dzięki Mercedesowi, a Force India i Toro Rosso to ogólne sredniaki. Sauberowi nic nie pomoże (mam nadzieje, ze tylko w tym sezonie i odbija się od dna), a Red Bull byłby kandydatem do szeregu zwycięstw z silnikami Ferrari czy Mercedesa. PS to nie tak, że całe aero czy bolid Mercedesa są gorsze czy lepsze od Ferrari czy Red Bull, ale różnice w budowie predysponuja te zespoły na inne tory. Jutro może być fajny wyścig, a wygrana Vettela wcale nie jest pewna.
iceneon
16.09.2017 03:51
To jest tor do wykazania się dla słabszych zespołów i nijak się ma do układu stawki, no ale takie tory też są potrzebne bo nudno by było jak by pierwsza dziesiątka wyglądała podobnie w każdym wyścigu.
Aeromis
16.09.2017 03:31
McLaren może już szukać dostawcy silników na rok 2019, bo w takim przypadku nie będzie dla Renault właściwym punktem odniesienia. Renault wie jakiego punktu odniesienia potrzebuje wszakże (...) i jest to inny punkt odniesienia. Inny niż Red Bull i inny niż McLaren. ;) Kimi Raikkonen pokazał klasę (niżej). No, ale przynajmniej nikt go nie wyprzedził na torze, w końcu to także pozytyw. Valtteri Bottas udowodnił ca-łe-mu świa-tu... kto tu jest numerem dwa. Jolyon Palmer nadal jest sympatyczny, a Lance Stroll potrzebuje kogoś, kto by się nim po prostu zaopiekował i przytulił. Na największe brawa zasłużył moim zdaniem Vandoorne. Tuż za Alonso w Singapurze to nie lada wyczyn jak na debiutanta.
Yurek
16.09.2017 03:29
[quote="krzychol2000"]pokonał bardziej doświadczonego partnera z zespołu[/quote] Oczywiście zdarzyło mu się to pierwszy raz w karierze, należy też pamiętać, że Verstappen debiutował w F1 dwa GP temu. A 0,026 sek. to przepaść, nie pamiętam, kiedy ostatnio w kwalifikacjach różnica między zespołowymi partnerami była tak duża (chyba 1972, ale musiałbym sprawdzić).
marios76
16.09.2017 02:51
@krzychol2000 Trochę obiektywizmu, bo sobie laureatów wystawiam dość marną: Jeżeli wynik Verstappena jest dla ciebie imponujący, a 0,026 (26 tysięczny sekundy) Ricciardo tylko "dobry" to z całym szacunkiem, ale mam gdzieś takie oceny :/ Vettel- faktycznie dobrze złożone okrążenie, Hamilton zrobił swoje, świetnie duet McLarena - pokazują , że na trudnych technicznie torach, gdzie silnik nie gra największej roli, dysponują dobrym bolidem. Wystarczy porównać z Force India, czy Williams em. Palmer dno. Zre muł. Na tle Hulkenberga wyraźnie widać, że jadą za niego wwyłącznie $$ :/
Masio
16.09.2017 02:37
Wolałbym, żeby to Verstappen zdobył PP...
iceneon
16.09.2017 02:25
@krzychol2000 Hamilton się nie pozbiera :D To mnie rozbawiłeś :) Wiadomo było, że Ferrari będzie tu lepsze, ale na pozostałych torach nie będzie już tak różowo. Fajnie, że jest zacięta walka, ale to Lewis będzie mistrzem w tym roku.
---
16.09.2017 02:18
A skoro przy statystykach jesteśmy, poza Singapurem sprzed dwóch lat był choć jeden wyścig bez Mercedesa w pierwszych dwóch liniach? EDIT: rzecz jasna chodzi wyłącznie o czasy obecnej formuły silnikowej :)
Tomek71
16.09.2017 02:12
Vettel mistrz ;D
kocpis
16.09.2017 02:12
@Mahilda111 Dzięki bo nie mogłem sobie przypomnieć
Mahilda111
16.09.2017 02:09
@kocpis Na Węgrzech ;)
kocpis
16.09.2017 02:07
Kiedy ostatni 2 McLareny były w Q3 ?