Kimi Raikkonen najszybszy przed kwalifikacjami na Sepang
Za kierowcą Ferrari znaleźli się Vettel i Ricciardo.
30.09.1709:05
5323wyświetlenia
Kimi Raikkonen uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Malezji. W czołowej trójce znaleźli się także Vettel i Ricciardo.
Jako pierwszy na torze pojawił się Pierre Gasly, który rozpoczął swój przejazd od próbnego startu na końcu alei serwisowej. Kilku kierowców zdecydowało się pokonać swoje okrążenie instalacyjne korzystając z pośredniego ogumienia, które nie będzie preferowanym wyborem strategicznym na niedzielny wyścig. Już na samym początku Raikkonen zgłosił "wibracje pochodzące z opon".
Po czterech minutach od zgaśnięcia czerwonego światła na wyjeździe z pit lane, Gasly ustanowił czas 1:37,083s na miękkich oponach. Wkrótce został on pobity przez Raikkonena, który na supermiękkich wykręcił 1:32,665s. Podczas gdy Gasly informował o nadsterowności, Grosjean sprawdzał mocowanie feralnej studzienki, jaka doprowadziła do rozbicia przez niego bolidu w dwunastym zakręcie podczas piątkowego drugiego treningu. W czołówce Bottas przesunął się na drugie miejsce, przed Ricciardo z Red Bulla i duet Toro Rosso. Vettel, który donosił o kawałku plastiku przyklejonym do opony już po chwili znalazł się na drugim miejscu, za Raikkonenem.
Po około piętnastu minutach na prowadzenie w tabeli wyszedł Hamilton, dzięki wynikowi 132,650s. Przed sobotnimi sesjami Brytyjczyk powrócił do starszego pakietu aerodynamicznego bolidu W08, z kolei Bottas nadal korzysta z najnowszych udoskonaleń przygotowanych przez stajnię z Brackley. Na kolejnym okrążeniu Hamilton ustanowił kolejny osobisty rekord w FP3 - dzięki rekordom w pierwszym i drugim sektorze udało mu się zejść do poziomu 1:32,539s. Niedługo po tym Alonso obrócił swój bolid w ostatnim zakręcie, a Magnussen skierował się do alei serwisowej po wykryciu problemów z układem elektrycznym.
Na półmetku najlepszym czasem (1:32,091s) błysnął Daniel Ricciardo. Chwilę później na P2 znalazł się Bottas, który dysponował przewagą kilku dziesiętnych części sekundy nad Hamiltonem, który według informacji zespołu miał być "całkiem zadowolony" z balansu bolidu. Na około 20 minut przed końcem sesji na czoło powróciło Ferrari: Raikkonen ustanowił rezultat 1:31,880s, a Vettel pokonał okrążenie w tempie gorszym o 0,162s. Problemy dopadły Jolyona Palmera, który nie zdołał na czas wyhamować do ostatniego zakrętu. Pedał hamulca opadł do podłogi - poinformował Brytyjczyk, kierując się do mechaników w garażu Renault. Z kolei w trzynastym zakręcie, po zblokowaniu tylnych opon, swój bolid obrócił Grosjean.
U progu ostatnich piętnastu minut czołowa dziesiątka prezentowała się następująco: Raikkonen, Vettel, Ricciardo, Bottas, Hamilton, Verstappen, Perez, Ocon, Stroll i Alonso. Wtedy to Ocon wskoczył na siódmą pozycję, uzyskując nieco lepszy wynik od zespołowego partnera z Force India - Sergio Pereza. Wkrótce między reprezentantami ekipy Vijaya Mallyi znalazł się Stoffel Vandoorne z wynikiem 1:33,321s. Perez nie spuszczał jednak z tempa i poprawił swój osobisty rekord na 1:33,209, powracając na P7. W ostatnich minutach w bolidzie Sebastiana Vettela doszło do podejrzanych problemów. Niemiec został poinstruowany, aby w wolnym tempie skierować się do alei serwisowej.
Tuż przed wywieszeniem flagi w szachownicę doszło do kolizji w ostatnim zakręcie. Znajdujący się na szybkim kółku Jolyon Palmer uderzył w tył bolidu Maxa Verstappena, który przygotowywał się do ostatniej pomiarowej próby. W wyniku kontaktu w bolidzie Holendra doszło do przebicia tylnej opony, a w R.S.17 Palmera - uszkodzenia przedniego skrzydła.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF70H | 1:31,880 | 19 | |||
2 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF70H | 1:32,042 | 0,162 | 0,162 | 14 | |
3 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB13 | 1:32,091 | 0,211 | 0,049 | 16 | |
4 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:32,329 | 0,449 | 0,238 | 24 | |
5 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:32,539 | 0,659 | 0,210 | 20 | |
6 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB13 | 1:32,579 | 0,699 | 0,040 | 17 | |
7 | Sergio Perez (11) | Force India VJM10 | 1:33,209 | 1,329 | 0,630 | 20 | |
8 | Felipe Massa (19) | Williams FW40 | 1:33,240 | 1,360 | 0,031 | 20 | |
9 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM10 | 1:33,290 | 1,410 | 0,050 | 21 | |
10 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL32 | 1:33,321 | 1,441 | 0,031 | 16 | |
11 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL32 | 1:33,530 | 1,650 | 0,209 | 17 | |
12 | Lance Stroll (18) | Williams FW40 | 1:33,538 | 1,658 | 0,008 | 21 | |
13 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-17 | 1:33,787 | 1,907 | 0,249 | 10 | |
14 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.17 | 1:33,871 | 1,991 | 0,084 | 14 | |
15 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR12 | 1:33,924 | 2,044 | 0,053 | 22 | |
16 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR12 | 1:34,206 | 2,326 | 0,282 | 24 | |
17 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.17 | 1:34,475 | 2,595 | 0,269 | 12 | |
18 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-17 | 1:34,914 | 3,034 | 0,439 | 19 | |
19 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C36 | 1:34,936 | 3,056 | 0,022 | 19 | |
20 | Pascal Wehrlein (94) | Sauber C36 | 1:35,045 | 3,165 | 0,109 | 19 |
107% najlepszego czasu: 1:38,311
KOMENTARZE