Kimi Raikkonen najszybszy przed kwalifikacjami na Sepang

Za kierowcą Ferrari znaleźli się Vettel i Ricciardo.
30.09.1709:05
Nataniel Piórkowski
5323wyświetlenia


Kimi Raikkonen uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Malezji. W czołowej trójce znaleźli się także Vettel i Ricciardo.

Jako pierwszy na torze pojawił się Pierre Gasly, który rozpoczął swój przejazd od próbnego startu na końcu alei serwisowej. Kilku kierowców zdecydowało się pokonać swoje okrążenie instalacyjne korzystając z pośredniego ogumienia, które nie będzie preferowanym wyborem strategicznym na niedzielny wyścig. Już na samym początku Raikkonen zgłosił "wibracje pochodzące z opon".

Po czterech minutach od zgaśnięcia czerwonego światła na wyjeździe z pit lane, Gasly ustanowił czas 1:37,083s na miękkich oponach. Wkrótce został on pobity przez Raikkonena, który na supermiękkich wykręcił 1:32,665s. Podczas gdy Gasly informował o nadsterowności, Grosjean sprawdzał mocowanie feralnej studzienki, jaka doprowadziła do rozbicia przez niego bolidu w dwunastym zakręcie podczas piątkowego drugiego treningu. W czołówce Bottas przesunął się na drugie miejsce, przed Ricciardo z Red Bulla i duet Toro Rosso. Vettel, który donosił o kawałku plastiku przyklejonym do opony już po chwili znalazł się na drugim miejscu, za Raikkonenem.

Po około piętnastu minutach na prowadzenie w tabeli wyszedł Hamilton, dzięki wynikowi 132,650s. Przed sobotnimi sesjami Brytyjczyk powrócił do starszego pakietu aerodynamicznego bolidu W08, z kolei Bottas nadal korzysta z najnowszych udoskonaleń przygotowanych przez stajnię z Brackley. Na kolejnym okrążeniu Hamilton ustanowił kolejny osobisty rekord w FP3 - dzięki rekordom w pierwszym i drugim sektorze udało mu się zejść do poziomu 1:32,539s. Niedługo po tym Alonso obrócił swój bolid w ostatnim zakręcie, a Magnussen skierował się do alei serwisowej po wykryciu problemów z układem elektrycznym.

Na półmetku najlepszym czasem (1:32,091s) błysnął Daniel Ricciardo. Chwilę później na P2 znalazł się Bottas, który dysponował przewagą kilku dziesiętnych części sekundy nad Hamiltonem, który według informacji zespołu miał być "całkiem zadowolony" z balansu bolidu. Na około 20 minut przed końcem sesji na czoło powróciło Ferrari: Raikkonen ustanowił rezultat 1:31,880s, a Vettel pokonał okrążenie w tempie gorszym o 0,162s. Problemy dopadły Jolyona Palmera, który nie zdołał na czas wyhamować do ostatniego zakrętu. Pedał hamulca opadł do podłogi - poinformował Brytyjczyk, kierując się do mechaników w garażu Renault. Z kolei w trzynastym zakręcie, po zblokowaniu tylnych opon, swój bolid obrócił Grosjean.

U progu ostatnich piętnastu minut czołowa dziesiątka prezentowała się następująco: Raikkonen, Vettel, Ricciardo, Bottas, Hamilton, Verstappen, Perez, Ocon, Stroll i Alonso. Wtedy to Ocon wskoczył na siódmą pozycję, uzyskując nieco lepszy wynik od zespołowego partnera z Force India - Sergio Pereza. Wkrótce między reprezentantami ekipy Vijaya Mallyi znalazł się Stoffel Vandoorne z wynikiem 1:33,321s. Perez nie spuszczał jednak z tempa i poprawił swój osobisty rekord na 1:33,209, powracając na P7. W ostatnich minutach w bolidzie Sebastiana Vettela doszło do podejrzanych problemów. Niemiec został poinstruowany, aby w wolnym tempie skierować się do alei serwisowej.

Tuż przed wywieszeniem flagi w szachownicę doszło do kolizji w ostatnim zakręcie. Znajdujący się na szybkim kółku Jolyon Palmer uderzył w tył bolidu Maxa Verstappena, który przygotowywał się do ostatniej pomiarowej próby. W wyniku kontaktu w bolidzie Holendra doszło do przebicia tylnej opony, a w R.S.17 Palmera - uszkodzenia przedniego skrzydła.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1:31,88019
2Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1:32,0420,1620,16214
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB131:32,0910,2110,04916
4Valtteri Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+1:32,3290,4490,23824
5Lewis Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+1:32,5390,6590,21020
6Max Verstappen (33)Red Bull RB131:32,5790,6990,04017
7Sergio Perez (11)Force India VJM101:33,2091,3290,63020
8Felipe Massa (19)Williams FW401:33,2401,3600,03120
9Esteban Ocon (31)Force India VJM101:33,2901,4100,05021
10Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL321:33,3211,4410,03116
11Fernando Alonso (14)McLaren MCL321:33,5301,6500,20917
12Lance Stroll (18)Williams FW401:33,5381,6580,00821
13Kevin Magnussen (20)Haas VF-171:33,7871,9070,24910
14Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.171:33,8711,9910,08414
15Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR121:33,9242,0440,05322
16Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR121:34,2062,3260,28224
17Jolyon Palmer (30)Renault R.S.171:34,4752,5950,26912
18Romain Grosjean (8)Haas VF-171:34,9143,0340,43919
19Marcus Ericsson (9)Sauber C361:34,9363,0560,02219
20Pascal Wehrlein (94)Sauber C361:35,0453,1650,10919
107% najlepszego czasu: 1:38,311

KOMENTARZE

1
marios76
01.10.2017 01:00
@krzychol2000 Liczyły się trzy zespoły, w tym jeden kierowca- który zachował zimna krew i wyprzedził dziadka emeryta szybszego w Malezji od vicelidera klasyfikacji. Zobaczysz jutro na co stać Vettela, choc w moim odczuciu, bez niespodzianek i prezentów na tym poziomie przewagi, oraz torze do wyprzedzania P6 to minimum z minimum. To nie Węgry czy Monako. Ale Cię zdziwię: ucieszyła by mnie wygrana Raikkonena :)