Max Verstappen najszybszy przed kwalifikacjami w Meksyku

Wyniki czterech kierowców z czołówki tabeli zamknęły się w 0,2s.
28.10.1718:01
Nataniel Piórkowski
4655wyświetlenia
Embed from Getty Images

Max Verstappen uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie finałowej sesji treningowej przed GP Meksyku.

Tuż po starcie zajęć aleję serwisową opuścił Pascal Wehrlein z Saubera. W ślad za nim poszło wielu innych kierowców, którzy nie czekali z rozpoczęciem pracy na torze - już po trzech minutach Fernando Alonso ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie, osiągając czas 1:21,470s na ultramiękkiej mieszance.

Tuż po tym sesja została zakłócona pojawieniem się żółtych flag w sekcji stadionowej, gdzie swój bolid zatrzymał na poboczu Pierre Gasly, który poinformował zespół o problemie z jednostką napędową. Francuz próbował wraz ze swoim inżynierem doprowadzić do restartu silnika. Zabiegi mistrza GP2 z sezonu 2016 nie przyniosły jednak powodzenia.

Po tym jak porządkowi zepchnęli bolid STR12 w bezpieczne miejsce, kierowcy mogli powrócić do jazdy w wyścigowym tempie. Od razu po tym Kimi Raikkonen ukończył okrążenie notując wynik 1:18,925s na supermiękkich oponach - wkrótce po tym został on jednak pobity przez Pereza i Hamiltona, który na ultramiękkich Pirelli PZero uzyskał 1:18,081s. Nieco lepszy wynik wypracował chwilę później zespołowy partner Brytyjczyka z Mercedesa - Valtteri Bottas. Finowi udało się zejść poniżej bariery 1m18s. Na trzecim miejscu, ze stratą kilku dziesiętnych części sekundy plasował się Max Verstappen.

W sobotę rano kierowcy nie narzekali już tak bardzo na pył zalegający na torze, a we znaki bardziej dawały się im mocniejsze porywy wiatru. Po kilku spokojniejszych momentach reprezentanci Mercedesa rozpoczęli kolejne szybki przejazdy - najpierw rekord toru poprawił Bottas (1:17,681s), a następnie Hamilton ukończył swoje kółko osiągając wynik o 0,3s gorszy od Fina. W czasie, gdy Bottas podnosił poprzeczkę na 1:17,537s, Max Verstappen narzekał na fatalną pracę ogumienia w swoim bolidzie. Co ciekawe na półmetku sesji ani Red Bull, ani Ferrari nie skorzystały jeszcze z najbardziej miękkich opon, zapewnionych przez Pirelli na Grand Prix Meksyku.

Oprócz Gasly'ego jedynym zawodnikiem, który nie miał na koncie czasu okrążenia był Pascal Wehrlein. Niemiec powrócił do boksów po wykonaniu okrążenia instalacyjnego, a po powrocie jego bolidem zajęli się mechanicy Saubera. Naprawa usterki potrwała około pół godziny, po czym protegowany Mercedesa powrócił do pracy, od razu wskakując na szesnaste miejsce w wynikiem 1:20,154s na "ultrasoftach". Wtedy to do akcji przystąpili Vettel i Verstappen - najpierw Niemiec uzyskał nowy rekord - 1:17,230s, a tuż po tym Holender odnotował najpierw 1:17,223s, a następnie 1:17,113s. Należy jednak zaznaczyć, iż kierowca Red Bulla dwukrotnie popełniał błędy w ostatnim sektorze Problemy dopadły Hamiltona, który informował Mercedesa o spadku mocy jednostki napędowej.

Na początku ostatniego kwadransa treningu Bottas poprawił swój czas, ale pozostał na trzecim miejscu. Hamilton, który spadł na P6 zdołał jednak podkręcić tempo i znaleźć się 0,75s za Verstappenem, na drugiej pozycji. Główny kandydat do tegorocznego tytułu został zapewniony, że zespół ma świadomość problemów, a w celu ich wyeliminowania potrzebne będzie dokonanie "korekty kalibracji".

Z dobrej strony prezentował się Brandon Hartley - Nowozelandczyk wskoczył na jedenaste miejsce, przed kierowców Williamsa: Strolla i Massę. Za nimi znajdował się Kevin Magnussen. Tabelę zamykały nazwiska walczących dla McLarena Fernando Alonso i Stoffela Vandoorne'a, którzy ze względu na kary cofnięcia na starcie za wymianę elementów jednostek napędowych bardziej niż na kwalifikacjach koncentrowali się na przygotowaniu do wyścigu. W końcówce nie doszło już do żadnych poważniejszych zmian w czołówce. W dole TOP10 Carlos Sainz awansował na dziewiąte miejsce, tuż przed Nico Hulkenberga.



Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Max Verstappen (33)Red Bull RB131:17,11320
2Lewis Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+1:17,1880,0750,07523
3Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1:17,2300,1170,04221
4Valtteri Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+1:17,2830,1700,05318
5Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB131:17,3610,2480,07810
6Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1:17,5170,4040,15627
7Sergio Perez (11)Force India VJM101:18,0400,9270,52320
8Esteban Ocon (31)Force India VJM101:18,1651,0520,12518
9Carlos Sainz (55)Renault R.S.171:18,2081,0950,04321
10Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.171:18,3801,2670,17221
11Brendon Hartley (28)Toro Rosso STR121:18,6021,4890,22223
12Felipe Massa (19)Williams FW401:18,6901,5770,08823
13Lance Stroll (18)Williams FW401:19,0661,9530,37620
14Kevin Magnussen (20)Haas VF-171:19,2052,0920,13919
15Marcus Ericsson (9)Sauber C361:19,3312,2180,12627
16Fernando Alonso (14)McLaren MCL321:19,5652,4520,23422
17Romain Grosjean (8)Haas VF-171:19,5862,4730,02122
18Pascal Wehrlein (94)Sauber C361:19,8262,7130,24016
19Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL321:20,0302,9170,20425
20Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR12---2
107% najlepszego czasu: 1:22,510

KOMENTARZE

4
marios76
28.10.2017 06:14
@lolek99 Oglądasz PP? Warto byś porównał, co to jest trenowanie tempa kwalifikacyjnego a co wyścigowego.
Malineusz
28.10.2017 05:07
Naprawde bardzo duża szansa na wygraną w ten weekend dla Red Bulla. Zaskakujący czas Hartleya, jak da jeszcze troche mocniej to może nawet Q3 będzie.
SkC
28.10.2017 04:30
@lolek99 Gdybyś przeczytał opis treningu to byś wiedział, że McLareny robiły przejazdy pod kątem wyścigu.
lolek99
28.10.2017 04:23
Poprawki Hondy chyba zaczęły działać 1:18,508 - wczoraj, 1:19,565 - dzisiaj.