Informacja Pirelli przed GP Abu Zabi

Gładka nawierzchnia toru Yas Marina sprawia, że zużycie i degradacja są ograniczone.
22.11.1715:11
informacja prasowa
1205wyświetlenia
Embed from Getty Images

W ostatniej rundzie niesamowitego sezonu w Formule 1 pojawią się trzy najmiększe mieszanki w tegorocznej gamie Pirelli: miękka, supermiękka i ultramiękka. Następnie, po Grand Prix, odbędą się dwudniowe testy - we wtorek i środę - podczas których wszystkie zespoły po raz pierwszy sprawdzą opony na sezon 2018.

Tor Yas Marina charakteryzuje się gładkim asfaltem, ciepłą pogodą i szerokim wachlarzem zakrętów. Te wszystkie cechy uczyniły z niego popularne w ostatnich latach miejsce do testów. Tegoroczna nominacja mieszanek jest taka sama jak przed rokiem, ale wyższe prędkości w zakrętach - dzięki najnowszym przepisom i szerszym oponom - mogą sprawić, że także w ten weekend po raz kolejny rekord okrążenia zostanie pobity.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Abu Zabi to dość zróżnicowany tor pod względem prędkości i zakrętów, więc zespoły stosują kompromis w ustawieniach i średni poziom docisku.
• Wyścig rozpoczyna się późnym popołudniem i kończy po zmierzchu, więc podczas Grand Prix temperatura nawierzchni wyraźnie spada.
• Tak jak w Brazylii, jest to lewoskrętny tor.
• Gładka nawierzchnia sprawia, że zużycie i degradacja są ograniczone.
• Podczas pokonywania okrążenia samochody często przyspieszają i hamują, więc trakcja ma podstawowe znaczenie.
• Wyprzedzanie bywa trudne na Yas Marina, więc strategia oraz wynik w kwalifikacjach są kluczowe.
• W zeszłym roku najpopularniejszą strategią były dwa pit stopy.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Grand Prix Abu Zabi bywa dość mało skomplikowanym wyścigiem i odbywa się w stałych warunkach, chociaż o nietypowej porze: start następuje późno po południu, a zawody kończą się po zmroku. Ta runda ma też duże znaczenie dla przyszłego sezonu: w czwartek zaprezentujemy w padoku pełną gamę opon w specyfikacji 2018, a we wtorek i środę po Grand Prix zespoły będą mogły po raz pierwszy je przetestować. Jedynymi wyjątkami są opony przejściowe i deszczowe: w Abu Zabi nigdy jeszcze nie padał deszcz w trakcie wyścigowego weekendu, więc te rodzaje ogumienia zobaczymy w akcji dopiero w przyszłym sezonie.

CO NOWEGO?
• Zaplanowany test opon w specyfikacji 2018 na torze Interlagos, z McLarenem, został odwołany w obawie o bezpieczeństwo: to oznacza, że łączna liczba dni testowych z ogumieniem w specyfikacji 2018 spadła do 23.
• Austriacki kierowca rajdowy Raimund Baumschlager zdobył rekordowy, czternasty tytuł mistrza swojego kraju, za kierownicą Volkswagena Polo WRC na oponach Pirelli.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA ABU ZABI (SLICKI)
20,0 psi (przód) | 19,0 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,50° (przód) | -2,00° (tył)