Ricciardo z najlepszym czasem w pierwszym treningu w Monako
Prezentujemy opis i wyniki porannych zajęć na ulicznym torze w Monte Carlo.
24.05.1812:31
7941wyświetlenia
Daniel Ricciardo zakończył na czele tabeli pierwszą czwartkową sesję treningową przed Grand Prix Monako.
Żaden z kierowców nie zwlekał z pokonaniem okrążeń instalacyjnych. Sebastian Vettel od razu przejechał dwa kółka, a zjeżdżając do alei serwisowej delikatnie otarł się niegroźnie swoim bolidem o barierę Tecpro. Już po pięciu minutach Valtteri Bottas miał na koncie pierwszy rezultat: 1:17,299s. Niedługo później nieco lepszym osiągnięciem popisał się Siergiej Sirotkin, który na hipermiękkiej mieszance odnotował 1:16,717s. Po dziesięciu minutach Bottas ponownie znalazł się na pozycji lidera, tym razem z czasem poniżej poziomu 1m15s (1:14,822s).
W tym czasie w garażu Ferrari mechanicy dokonywali zmian w ustawieniach przedniego zawieszenia bolidu Kimiego Raikkonena. Zgodnie z poleceniem FIA Scuderia korzysta także w ten weekend ze zmodyfikowanego oprogramowania kontrolującego pracę ERS. Ma to wyeliminować wszelkie wątpliwości dotyczące pracy baterii w bolidach SF71H. Tradycyjnie w Monako największymi problemami były dużych ruch na torze oraz niska przyczepność asfaltu. Po dwudziestu minutach od startu zajęć Daniel Ricciardo awansował na P1 z rezultatem 1:14,103s uzyskanym na "różowym" ogumieniu Pirelli. Czwartym czasem legitymował się drugi z kierowców Red Bulla - Max Verstappen.
Niemal w tym samym momencie Siergiej Sirotkin uderzył w bandę przy głównej prostej. Rosjaninowi udało się dotoczyć z powrotem do alei serwisowej z przebitą oponą i uszkodzonym lewym przodem bolidu. Red Bull nie przestawał śrubować wyników: Verstappen znalazł się na czele z czasem 1:13,299s. Podczas gdy reprezentanci teamu z Milton Keynes realizowali program przy użyciu hipermiękkich opon, kierowcy Mercedesa i Ferrari rozpoczynali pracę na twardszych mieszankach: supermiękkiej i ultramiękkiej. Tymczasem problemy z przyczepnością bolidu zgłaszał Lance Stroll z Williamsa: W ogóle nie czuję przodu - stwierdził Kanadyjczyk w rozmowie ze swoim inżynierem.
Po pierwszych 30 minutach na czele tabeli znajdował się Ricciardo (1:13,139s). Niedługo później lepszym wynikiem popisał się Verstappen, schodząc na 1:12,7s. Minorowe nastroje panowały w McLarenie. Fernando Alonso tracił czas na torze ze względu na problemy z hamulcami i nic nie wskazywało na to, by w najbliższej przyszłości miał powrócić do pracy. Kilka minut później w bolidach Mercedesa znalazły się hipermiękkie opony. Hamilton od razu ustanowił na nich czas 1:12,480s będący o zaledwie 0,3s wolniejszym od ubiegłorocznego pole position. Nieco dalej plasowali się kierowcy Ferrari: Kimi Raikkonen był czwarty, a Sebastian Vettel piąty.
Na torze ponownie pojawił się Sirotkin - Rosjanin złożył szybkie kółko i wskoczył na ósme miejsce, podczas gdy Lance Stroll okupował jedenastą pozycję. Tempo śrubował także Verstappen. Holender zepchnął na drugie miejsce Lewisa Hamiltona, uzyskując czas o jedną dziesiątą lepszy od kierowcy Mercedesa. Bliżej południa 20 latek dokonał kolejnego progresu schodząc na 1:12,280s. Tuż za nim, ze stratą 0,056s znajdował się Ricciardo. Zgodnie z przewidywaniami Pirelli kierowcy nie zgłaszali większych problemów z pracą hipermiękkich opon.
FIA poinformowała o wszczęciu postępowania wobec Verstappena, podejrzewając reprezentanta Red Bulla o niebezpieczny powrót na tor poprzez cofanie ze strefy wyjazdowej zakrętu St Devote, do którego dojeżdżał Sebastian Vettel. Podczas gdy młoda gwiazda Red Bulla przebywała w garażu, na torze w dalszym ciągu "szalał" Ricciardo. W efekcie Australijczyk zameldował się na pierwszym miejscu, mając przy swoim nazwisku wynik 1:12,126 - był on lepszy od czasu ubiegłorocznego pole position Raikkonena. Trzeci Hamilton tracił do lidera 0,3s, a czwarty Vettel już prawie jedną pełną sekundę.
Spoza trójki czołowych zespołów najlepszą dyspozycję prezentowało Renault. Carlos Sainz buł szósty, tracąc niespełna 0,4s do mistrza świata z 2007 roku.
Póki co nasza forma nie wygląda źle. Pokazaliśmy konkurencyjność, ale nadal poszukujemy ustawień, jakie zapewnią naszym kierowcom komfort jazdy. Wciąż możemy delikatnie poprawić nasze tempo- komentował dyrektor zarządzający zespołu z Enstone, Cyril Abiteboul. W dole czołowej dziesiątki znajdowali się reprezentanci trzech różnych ekip: Sergio Perez (Force India), Romain Grosjean (Haas) oraz wspomniany wcześniej Sirotkin (Williams). Dwunaste i czternaste miejsce należało do zawodników Toro Rosso: Brendona Hartleya i Pierre'a Gasly'ego. Startujący w swoim domowym wyścigu Charles Leclerc uzyskał z kolei zdecydowanie lepszy czas od swego zespołowego partnera z Saubera - Marcusa Ericssona. Ostatni wynik w tabeli należy do Kevina Magnussena, w którego bolidzie zespół wykrył bliżej nieokreśloną usterkę techniczną.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB14 | 1:12,126 | 36 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB14 | 1:12,280 | 0,154 | 0,154 | 25 | |
3 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:12,480 | 0,354 | 0,200 | 33 | |
4 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF71H | 1:13,041 | 0,915 | 0,561 | 39 | |
5 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF71H | 1:13,066 | 0,940 | 0,025 | 37 | |
6 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.18 | 1:13,456 | 1,330 | 0,390 | 39 | |
7 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:13,502 | 1,376 | 0,046 | 38 | |
8 | Sergio Perez (11) | Force India VJM11 | 1:13,717 | 1,591 | 0,215 | 38 | |
9 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-18 | 1:13,943 | 1,817 | 0,226 | 24 | |
10 | Siergiej Sirotkin (35) | Williams FW41 | 1:13,962 | 1,836 | 0,019 | 39 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM11 | 1:13,962 | 1,836 | 0,000 | 38 | |
12 | Brendon Hartley (28) | Toro Rosso STR13 | 1:14,034 | 1,908 | 0,072 | 46 | |
13 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.18 | 1:14,134 | 2,008 | 0,100 | 37 | |
14 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR13 | 1:14,240 | 2,114 | 0,106 | 37 | |
15 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL33 | 1:14,291 | 2,165 | 0,051 | 37 | |
16 | Charles Leclerc (16) | Sauber C37 | 1:14,521 | 2,395 | 0,230 | 38 | |
17 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL33 | 1:14,637 | 2,511 | 0,116 | 15 | |
18 | Lance Stroll (18) | Williams FW41 | 1:14,782 | 2,656 | 0,145 | 42 | |
19 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C37 | 1:15,206 | 3,080 | 0,424 | 38 | |
20 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-18 | 1:18,801 | 6,675 | 3,595 | 7 |
107% najlepszego czasu: 1:17,174
KOMENTARZE