Abiteboul: Standardowe elementy jednostki powstrzymałyby obawy o oszustwa
Szef Renault odniósł się do podejrzeń, iż Ferrari może generować większą moc z hybrydy
19.08.1816:32
2245wyświetlenia
Embed from Getty Images
Szef Renault - Cyril Abiteboul, uważa, że wprowadzenie standardowych elementów jednostki napędowej pomogłoby uniknąć podejrzeń o oszustwa.
Konkurencyjni producenci są zdania, iż Ferrari odkryło w tym roku nieregulaminowy sposób na generowanie większej mocy z systemów hybrydowych. Mimo to FIA po zgłoszeniach oraz licznych kontrolach ostatecznie uznała, iż rozwiązania stosowane przez włoskiego producenta są legalne.
Zdaniem Cyrila Abiteboula stojącego na czele Renault Sport F1, obecne przepisy pozwalają na zbyt dużą interpretację i tym samym możliwe jest obejście wytycznych przedstawionych przez Federację.
Francuz dodał, że są gotowe pomysły, które pozwoliłyby na utrzymanie porządku w stawce.
Szef Renault - Cyril Abiteboul, uważa, że wprowadzenie standardowych elementów jednostki napędowej pomogłoby uniknąć podejrzeń o oszustwa.
Konkurencyjni producenci są zdania, iż Ferrari odkryło w tym roku nieregulaminowy sposób na generowanie większej mocy z systemów hybrydowych. Mimo to FIA po zgłoszeniach oraz licznych kontrolach ostatecznie uznała, iż rozwiązania stosowane przez włoskiego producenta są legalne.
Zdaniem Cyrila Abiteboula stojącego na czele Renault Sport F1, obecne przepisy pozwalają na zbyt dużą interpretację i tym samym możliwe jest obejście wytycznych przedstawionych przez Federację.
Nie chcę rozpoczynać dyskusji, lecz uważam, iż musimy pomyśleć w jaki sposób możemy udzielić pomocy FIA w zakresie egzekwowania przepisów. Naprawdę uważam, iż obecne silniki są tak skomplikowane, iż nie chciałbym osobiście ingerować w to. Musimy to zrozumieć. Standaryzacja pewnych elementów byłaby nie tylko przydatna, lecz również absolutnie niezbędna, jeżeli chcemy zachować zaufanie między wszystkimi producentami.
Francuz dodał, że są gotowe pomysły, które pozwoliłyby na utrzymanie porządku w stawce.
Szczerze mówiąc gdybyśmy chcieli oszukiwać z aktualnym silnikiem, to wiedzielibyśmy jak to zrobić i tu leży problem. Jesteśmy wielką korporacją i nigdy byśmy się na to nie zdecydowali, nie możemy postawić na szali naszej reputacji. Nie mówię, że ktokolwiek oszukuje, lecz moim zdaniem dobrze uciąć wszelkie spekulacje, wykonując standaryzację. Pod tym względem pojawiły się pewne propozycje.
KOMENTARZE