Ricciardo na czele tabeli w pierwszym treningu przed GP Singapuru
Na drugim miejscu znalazł się Verstappen. Dalej kierowcy Ferrari, Renault i Mercedesa.
14.09.1812:01
5336wyświetlenia
Daniel Ricciardo popisał się najlepszym czasem okrążenia w pierwszym piątkowym treningu przed Grand Prix Singapuru. Na dwóch kolejnych miejscach sesję zakończyli Max Verstappen i Sebastian Vettel.
Już po sześciu minutach Lance Stroll obrócił swój bolid na wyjściu z drugiego zakrętu. Chwilę po tym Sebastian Vettel jako pierwszy ukończył pomiarowe okrążenie, uzyskując na hipermiękkich oponach rezultat 1:47,831s. Od samego początku na bolidzie Niemca można było dostrzec ślady farby służącej do badania przepływu powietrza wokół elementów karoserii. Dbając o utrzymanie dobrej formy Ferrari przywiozło do Singapuru nowe deflektory oraz poprawki tylnego skrzydła.
Wkrótce wynik Niemca poprawił jego zespołowy partner - Kimi Raikkonen (1:33,632s). Przed wicelidera klasyfikacji generalnej awansował także Valtteri Bottas z Mercedesa. Max Verstappen realizował program Red Bulla korzystając z miękkich opon. Holender wykręcił na nich czas o 0,129s gorszy od tego, jakim legitymował się lider tabeli.
Po dwudziestu minutach Bottas wskoczył na P1 z osiągnięciem na poziomie 1:42,474s, po czym obrócił swój bolid dokładnie w tym samym miejscu co Stroll. Na drugim miejscu plasował się drugi z kierowców Mercedesa, Lewis Hamilton, który tracił do pierwszej pozycji mniej więcej pół sekundy. Trzecia pozycja należała do Vettela. Pierwsze przejazdy reprezentanci Srebrnych Strzał pokonywali jednak nie na hiprmiękkich, a ultramiękkich oponach. Hamilton stopniowo podkręcał tempo, aż w końcu zepchnął Bottasa na drugą lokatę, notując przy swoim nazwisku czas 1:42,072s. Na trzeciej pozycji znalazł się Daniel Ricciardo. Z kolei Esteban Ocon plasował się na P6 i rozdzielał dwóch kierowców Ferrari.
Kilka minut godzinie siedemnastej czasu lokalnego Ricciardo wykręcił czas 1:41,814s, który dał mu pierwsze miejsce w klasyfikacji sesji. Australijczyk miał w swoim bolidzie miękkie opony. Warunki na torze nie należały do najlepszych - nawierzchnia pozostawała "zielona" i śliska. Perez obrócił bolid w dwudziestym zakręcie, ale bez problemu powrócił do jazdy.
Po krótkiej wizycie u mechaników Bottas powrócił do jazdy na "żółtych" Pirelli PZero i szybko znalazł się na drugiej pozycji, tracąc do Ricciardo tylko 0,130s. Ta sama mieszanka znalazła się w W09 Hamiltona. Urzędujący czempion F1 zaliczył jednak szeroki wyjazd z pierwszego zakrętu i zgodnie z instrukcjami FIA musiał powrócić na tor po ominięciu ustawionego na poboczu pachołka. Wymiernych postępów dokonał za to Siergiej Sirotkin, który awansował z dwudziestego na dwunaste miejsce. Chwilę później Bottas podkręcił tempo i przesunął się przed Ricciardo, notując 1:41,669s. Druga próba Hamiltona także nie obyła się bez problemów. Kierowca ze Stevenage często blokował koła, co mogło świadczyć o problemach z balansem hamulców.
Pomimo tego Brytyjczykowi udało się poprawić czas Bottasa i trafić na pierwsze miejsce z czasem 1:41,232s. W przeciwieństwie do Mercedesa i Red Bulla kierowcy Ferrari w dalszym ciągu wykonywali przejazdy przy wykorzystaniu hipermiękkich opon. Na pół godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę Scuderia wysłała swoim rywalom wyraźny sygnał: Vettel i Raikkonen awansowali na dwa pierwsze miejsca. Niemiec jako pierwszy w trakcie tego weekendu zszedł poniżej bariery 1m40s. Oznaczone różowym kolorem opony znalazły się także w bolidzie Carlosa Sainza, który wskoczył na czwartą pozycję.
Po mniej więcej dziesięciu minutach w bolidzie Ricciardo znalazły się hipermiękkie opony, a Australijczyk zepchnął na drugie miejsce Vettela, uzyskując wynik lepszy o blisko 0,3s. Przed Niemca awansował także Verstappen. W dole stawki sytuacja wracała do normalności - tabelę zamykało nazwisko Stoffela Vandoorne'a, którego czas był o sekundę wolniejszy od rezultatu dziewiętnastego Sirotkina. Szesnastą i siedemnastą lokatę okupowali zawodnicy Toro Rosso: Gasly i Hartley. Czternasty był Fernando Alonso. Poza czołową dziesiątką znajdowali się tym razem Perez i Ocon.
Mniej więcej osiem minut przed zakończeniem treningu Alonso wystosował do swoich inżynierów niepokojący komunikat:
Niska moc, niska moc. Problem został szybko wyeliminowany z poziomu alei serwisowej. W ostatnich minutach Verstappen bardzo mocno zblokował koła niszcząc przy tym opony w swoim bolidzie. Dużo poważniejszymi konsekwencjami zakończyła się chwila nieuwagi Charlesa Leclerca, który rozbił swojego Saubera za wyjazdem z sekcji Anderson Bridge.
Przepraszam chłopaki, moja wina- powiedział przez radio Monakijczyk.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Stan nawierzchni: sucha
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB14 | 1:39,711 | 27 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB14 | 1:39,912 | 0,201 | 0,201 | 27 | |
3 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF71H | 1:39,997 | 0,286 | 0,085 | 23 | |
4 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF71H | 1:40,486 | 0,775 | 0,489 | 21 | |
5 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.18 | 1:41,105 | 1,394 | 0,619 | 26 | |
6 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:41,232 | 1,521 | 0,127 | 28 | |
7 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.18 | 1:41,329 | 1,618 | 0,097 | 23 | |
8 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:41,429 | 1,718 | 0,100 | 28 | |
9 | Charles Leclerc (16) | Sauber C37 | 1:42,035 | 2,324 | 0,606 | 24 | |
10 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-18 | 1:42,108 | 2,397 | 0,073 | 21 | |
11 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C37 | 1:42,408 | 2,697 | 0,300 | 23 | |
12 | Sergio Perez (11) | Force India VJM11 | 1:42,412 | 2,701 | 0,004 | 25 | |
13 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-18 | 1:42,452 | 2,741 | 0,040 | 20 | |
14 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL33 | 1:42,630 | 2,919 | 0,178 | 23 | |
15 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM11 | 1:43,177 | 3,466 | 0,547 | 25 | |
16 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR13 | 1:43,240 | 3,529 | 0,063 | 25 | |
17 | Brendon Hartley (28) | Toro Rosso STR13 | 1:43,485 | 3,774 | 0,245 | 30 | |
18 | Lance Stroll (18) | Williams FW41 | 1:43,849 | 4,138 | 0,364 | 30 | |
19 | Siergiej Sirotkin (35) | Williams FW41 | 1:44,036 | 4,325 | 0,187 | 29 | |
20 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL33 | 1:45,160 | 5,449 | 1,124 | 11 |
107% najlepszego czasu: 1:46,690
KOMENTARZE