Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Po południu z Williamsem pracował Robert Kubica. Przejechał 32 kółka i wykręcił dziewiąty czas.
27.11.1815:37
Nataniel Piórkowski
6551wyświetlenia


Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia pierwszego dnia testów opon w Abu Zabi.

Po niegroźnie przygodzie z porannej części sesji, jaka doprowadziła do wywieszenia czerwonej flagi, Vettel szybko powrócił do jazdy. Po południu czterokrotny mistrz świata uzyskał wynik 1:36,812s. Był on o nieco ponad 0,4s lepszy od wyniku, jaki wykręcił Valtteri Bottas z Mercedesa.

Na trzecim miejscu wtorkowe obowiązki związane z testami ogumienia zakończył Lance Stroll, który zadebiutował w barwach Racing Point Force India. Jego zespołowy partner - Sergio Perez pracował z zespołem podczas pierwszej części sesji i zajął piątą pozycję. Duet angielskiej stajni rozdzielił Max Verstappen, który w środę przekaże stery bolidu Red Bulla RB14 Pierre'owi Gasly'emu.

Lando Norris popisał się szóstym wynikiem, kończąc dzień przed Nico Hulkenbergiem z Renault oraz Pietro Fittipaldim, który stracił dużą część jazd ze względu na usterkę techniczną bolidu Haasa. Williams podzielił obowiązki pomiędzy kierowców wyścigowych na sezon 2019. Po południu Robert Kubica powrócił do kokpitu konstrukcji FW41 i uzyskał wynik 1:39,269s, dający mu dziewiąte miejsce. Nieco gorszy rezultat wykręcił sklasyfikowany na dziewiątej pozycji George Russell.

Kimi Raikkonen powrócił do Saubera, z którym przed siedemnastoma laty rozpoczynał karierę w Formule 1. Mistrz świata z sezonu 2007 ma za sobą względnie pracowity dzień. Przejechał ponad sto okrążeń, wykręcając przy tym jedenasty rezultat. Na godzinę przed końcem zajęć Fin doprowadził do wywieszenia czerwonej flagi, po zatrzymaniu bolidu C37 w okolicach siódmego zakrętu.

Tabelę zamyka nazwisko testera Toro Rosso - Seana Gelaela, który ma na koncie 150 okrążeń. We wtorek w garażu STR był już obecny Alex Albon, który od przyszłego roku przejście wyścigowy fotel Brendona Hartleya. Trzeci kierowca zakończonych w niedzielę mistrzostw F2 nie weźmie udziału w testach ogumienia. W środę za realizację programu stajni z Faenzy będzie odpowiadał Daniił Kwiat.


Opony na jakich poszczególni kierowcy uzyskali swoje najlepsze czasy:

Vettel (hipermiękkie 2018); Valtteri Bottas (mieszanka nr 5 2019), Stroll (hipermiękkie 2018); Verstappen (ultramiękkie 2018); Perez (mieszanka nr 5 2019); Norris (mieszanka nr 5 2019); Hulkenberg (hipermiękkie 2018); Fittipaldi (hipermiękkie 2018); Kubica (mieszanka nr 5 2019), Russell (mieszanka nr 5 2019), Raikkonen (mieszanka nr 5 2019), Gelael (hipermiękkie 2018).

W trakcie Grand Prix Abu Zabi Mario Isola z Pirelli wyjaśnił nowy system nazewnictwa mieszanek: Będzie mieszanka numer jeden, dwa, trzy, cztery i pięć. Jedynka jest najtwardsza, piątka najbardziej miękka. Jeśli w naszym portfolio będzie sześć mieszanek, to wtedy najmiększa będzie szóstka.
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF71H691:36,812
2Valtteri Bottas (77)Mercedes W091201:37,2310,419 0,419
3Lance Stroll (18)Force India Mercedes VJM11561:37,4150,603 0,184
4Max Verstappen (33)Red Bull TAG-Heuer RB141331:37,9471,135 0,532
5Sergio Perez (11)Force India Mercedes VJM11671:37,9761,164 0,029
6Lando Norris (47)McLaren Renault MCL331361:38,1871,375 0,211
7Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.181281:38,7891,977 0,602
8Pietro Fittipaldi (50)Haas Ferrari VF-18561:39,2012,389 0,412
9Robert Kubica (40)Williams Mercedes FW41321:39,2692,457 0,068
10George Russell (63)Williams Mercedes FW41421:39,5122,700 0,243
11Kimi Raikkonen (7)Sauber Ferrari C371021:39,8783,066 0,366
12Sean Gelael (38)Toro Rosso Honda STR131501:40,4353,623 0,557

KOMENTARZE

17
Grafii
28.11.2018 07:36
Czytając bzdury które tu co niektórzy wypisują, w stylu... @F1V0 tak co do Kimiego,sezony 2008,2014,2015,2016 to potwierdzają-bolid nie pasował,jeździl słabo. Raikkonen, podobnie jak Button jest szybki w dobrych bolidach, ale po przesiadce do słabszego moze być problem. ...należałoby zadać pytanie co z Alonso? W przeciętnym bolidzie Ferrari zdobył kilka tytułów MŚ, w beznadziejnym bolidzie McLarena regularnie punktował i stawał na podium... no tak, to w końcu inna klasa kierowcy, on nawet z niczego coś zrobi ;) Tak naprawdę to testy opon służą chyba dobraniu opon pod wyścigi a nie kwalifikacje? A symulowane tempo wyścigowe jest średnio o 4-5 sek. wolniejsze od najlepszego czasu podczas każdego treningu i to w wykonaniu VET, HAM, VER, itp. Czyż nie? To może Ci geniusze co snują powyższe proroctwa chcą nam powiedzieć że VET swój najlepszy czas uzyskał w symulacji wyścigu? Ha..ha...ha...haaa…..haaaaaaaa….hhaaaaaaa… Ludki... zrozumcie że niektóre teamy z czołówki mają presję przed sponsorami żeby pokazywać się jak najlepiej, więc nawet w symulacji tempa wyścigowego będą robić kółko kwalifikacyjne, bo ich sponsorzy patrzą tylko na końcową tabelę tak samo jak powyżsi prorocy, który się na wszystkim znają. ;)
Sasilton
28.11.2018 06:52
Widzę, że już napływa nowa fala "ekspertów" Sezon 2019 będzie ciężki w czytaniu komentarzy ;/
mbwrobel
27.11.2018 11:09
[quote="F1V0"]Inni też testowali i go zlali.[/quote] Jedni bolidy F1 znają (wiem, że Kimi obecnym Sauberem jeszcze nie jeździł, lecz to doświadczony kierowca) i mogli się wziąć od razu do roboty, a inni mieli dopiero wieczorek zapoznawczy z F1 i wyjechali po to, by się pobawić i poznać bolid. Trudno oczekiwać, by taki Norris, Fittipaldi czy Russel po pierwszych w życiu godzinach jazdy tegorocznym bolidem przekazali konstruktywne wskazówki na temat pracy nowych opon na 2019 rok w tegorocznym bolidzie. Raczej myślę, że oni jeździli "pod siebie", a zespół wyciągał z danych co mógł i co się dało. Co oczywiście nie stało na przeszkodzie zrobić jednej czy dwóch prób jazdy "na limicie" przez dowolnego kierowcę. Jednak staram się podkreślić, że to nie były kwalifikacje i czas okrążenia nie był priorytetem.
Kamikadze2000
27.11.2018 06:55
@Patok12 - stawiam, że Lewis Hamilton zdobyłby tytuł w każdym bolidzie. :D
marios76
27.11.2018 06:35
Dobrze, ze Red Bull zmienia silniki na Honde, bo na tym Renault to sa wolniejsi od Strolla. I to jest moje podsumowanie wynikow! :D
piro
27.11.2018 05:35
@Matthias W sumie to tylko Pirelli to wie. Jest szansa że 1-5 to tak naprawdę Hard -> Ultra ale może tyć tak samo SHard -> SS albo Medium -> US. Chociaż biorąc pod uwagę że Pirelli mówi coś o mieszance nr 6 to pewnie pierwsza opcja jest bardziej prawdopodobna. Mimo to i tak bym nie porównywał tego z opcją na 2018 . Edit: Po przeczytaniu wypowiedzi Vettela to jednak ostatnia opcja (Med -> US)
F1V0
27.11.2018 03:58
@pluto Poza Norrisem RK był najbliżej najlepszego czasu zespołu z weekendu, więc aż tak źle nie jest. Do GP Monako RK już powinien wejść na swój wysoki poziom, a żeby już wyciągać te ostatnie tysięczne to trochę to potrwa.
pluto
27.11.2018 03:45
@F1V0 tak co do Kimiego,sezony 2008,2014,2015,2016 to potwierdzają-bolid nie pasował,jeździl słabo. Dziś to powinien być czas w okolicach Renault,Haasa. A Kubica -8 lat bez wyścigów to jest dużo rdzy ,ja bym sie nie zdziwił gdyby potrzebował nawet pół sezonu żeby wejść na właściwy poziom
F1V0
27.11.2018 03:41
Inni też testowali i go zlali. @dulk Tak powetował, że wyleciał w bandę.
mbwrobel
27.11.2018 03:39
A może po prostu Kimi testował opony zamiast śrubować czasy? Przecież w końcu to są właśnie testy opon, a nie przedsezonowe bolidów.
F1V0
27.11.2018 03:28
Można ogłosić, że Kubica nie przegrał dzisiaj testów. Odegrał się za piątkowy przegrany trening. Ciekawe słabe czasy Raikkonena. Czyżby Kimi jeździł szybko tylko jak mu bolid będzie idealnie pasował?
dulk
27.11.2018 03:19
SEB powetował sobie spartolony sezon i wygrał pierwszy dzień testów :)
Patok12
27.11.2018 03:06
@cwiek To jest wielka niewiadoma jaki będzie rozkład sił w przyszłym sezonie. Opisałem wyniki z testów i trochę przewiduję formę zespołów i kierowców. Raikkonen, podobnie jak Button jest szybki w dobrych bolidach, ale po przesiadce do słabszego moze być problem.
MisieQ1997
27.11.2018 03:02
@beret być może zobaczymy jaka forma Strolla jest naprawde w przyszłym sezonie :D
cwiek
27.11.2018 03:01
@Patok12 Czy ty właśnie rozpisałeś rozkład sił na przyszły sezon na podstawie dzisiejszych czasów? :D
Patok12
27.11.2018 02:59
Kubica przed Russellem w słabym Williamsie. Dobrze to wróży, oby poprawili bolid. Stroll bedzie wysoko w Force India w przyszłym sezonie, wtedy pokaże na tle Pereza ile ma talentu. Gelael natrzaskal ponad 800 km, a i tak ma zdecydowanie najsłabszy czas. Gdyby miał więcej talentu, to by zdobył punkty do superlicencji i ze wsparciem sponsorów by miał szansę na Toro Rosso. Raikkonen w niezłym Sauberze dosyć słabo, coś mi się wydaje że ten zespół będzie nisko w 2019. Przesiadka z dobrego do gorszego bolidu zawsze jest niefajna. Giovinazzi chyba nie ma aż tyle talentu, z resztą tych Sauberow i Haasów sporo narozbijał.
beret
27.11.2018 02:47
Zobaczcie jak Stroll przez 3 dni nauczyl sie jezdzic, jeszcze w sobote ciagnal ogon a dzisiaj w czolowce. A mowia ze cudow nie ma!