Dwie różne specyfikacje silnika Renault na GP Chin
O ostatecznym wyborze zadecydują przeprowadzane w tym tygodniu symulacje na dynamometrach
27.09.0618:33
1286wyświetlenia
Dyrektor techniczny ds. silnika w zespole Renault Rob White przyznał w wywiadzie udzielonym serwisowi autosport.com, że francuska stajnia przygotowała na Grand Prix Chin dwie nieco różniące się od siebie specyfikacje silnika RS26 V8. Jedna z nich ma wyraźnie lepsze osiągi od tej użytej na torze Monza, jednak zespół ma jeszcze pewne wątpliwości co do jej niezawodności i dlatego jest też przygotowany na użycie słabszej, ale za to pewniejszej wersji.
"Do czwartku dynamometry w Viry będą pracowały pełną parą dzień i noc, przeprowadzając symulacje jazdy po torze." - powiedział White. "Zebrane dane zostaną przeanalizowane i na ich podstawie dokonamy wyboru silnika na wyścig". White zapewnił jednocześnie, że przyczyna awarii silnika w bolidzie Fernando Alonso na torze Monza została wykryta i że zespół podjął już odpowiednie kroki, aby się nie powtórzyła.
Alonso został ukarany po kwalifikacjach na torze Monza i wyścig musiał rozpocząć z 10 pozycji. W wyścigu udało mu się przedrzeć na trzecią pozycję podczas drugiej rundy postojów w boksach, jednak w chwilę później w jego bolidzie nastąpiła spektakularna awaria silnika i nie ukończył wyścigu. Hiszpan twierdził początkowo, że awaria ta była następstwem bardziej intensywnego eksploatowania silnika niż zwykle, ale według White'a nastąpiłaby ona niezależnie od tego z jakiej pozycji wystartowałby Alonso.
"Nawet gdyby Fernando jechał na pierwszej lub ostatniej pozycji, to i tak silnik zawiódłby mnie więcej w tym samym momencie wyścigu. Przez cały weekend silnik Fernando nie był bardziej eksploatowany niż w poprzednich Grand Prix. [...] Awarie podczas testów były spowodowane przez ten sam problem, a ich analiza potwierdziła naszą diagnozę i pomogła nam lepiej zrozumieć przyczynę problemu." - dodał White.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE