Hulkenberg: Renault nic nie zyska naciskając na dział silników

Kierowca zespołu przyznał, że podwójny defekt w Bahrajnie był bolesny dla wszystkich.
03.04.1919:39
Mateusz Szymkiewicz
1612wyświetlenia
Embed from Getty Images

Nico Hulkenberg przyznał, że zespół Renault nic nie zyska naciskając na dział silników, by ten jak najszybciej poprawił układ napędowy.

Stajnia z Enstone podczas ostatniego Grand Prix Bahrajnu była zmuszona wycofać oba bolidy w odstępie zaledwie kilku sekund. Najpierw awarię silnika miał Nico Hulkenberg jadący na siódmym miejscu, natomiast po chwili zatrzymał się dziesiąty Daniel Ricciardo.

Szef Renault F1 Team - Cyril Abiteboul, przyznał, że problemy na torze Sakhir są nie do zaakceptowania. Mimo to kierowca ekipy, Nico Hulkenberg, przyznał, że w tej trudnej sytuacji należy przede wszystkim zachować spokój.

Trudno jest to przełknąć. Nie tylko mi, ale wszystkim w zespole - powiedział Niemiec. Przypominasz sobie, że F1 to sport zespołowy. Chłopaki pracujący w Viry byli bardzo przytłoczeni. Naciskanie ich nie ma sensu. Musimy pracować jako jedność i pomagać każdemu.

Hulkenberg zapytany, czy łatwiej byłoby poradzić sobie z szybkim choć zawodnym bolidem lub nieco słabszym ale niezawodnym, odpowiedział: Szczerze mówiąc nie wiem, z którym byłoby łatwiej sobie poradzić. Oczywiście mamy pewną historię z tymi problemami i chcemy sobie z nimi poradzić. Musimy zrobić to szybko. Nie mam jednak odpowiedzi na to pytanie.

31-latek podkreśla, że mimo problemów Renault, tempo bolidów R.S.19 na torze Sakhir było zachęcające. Zawsze czułem, że jesteśmy w walce. Znajdujemy się w środku stawki. Być może czasem Haas jest od nas szybszy, ale znajdujemy się w ich zasięgu. Jesteśmy bardzo blisko siebie. Być może zależy to od specyfiki toru, lecz zawsze miałem wrażenie, iż nie odstajemy od nich, a nawet przewodzimy w środku stawki. Jak można było dostrzec, McLaren nie znajduje się daleko od nas, a Alfa także się liczy, więc małe rzeczy mogą zrobić różnicę. Zdcydowanie jesteśmy na dobrej pozycji, ale musimy się rozwijać i poprawiać, by bolid pozwolił się utrzymać w tym miejscu - zakończył Hulkenberg.