AMuS: FIA szykuje zmiany w rozkładzie weekendu GP od 2021 roku
Federacja m.in. zlikwiduje czwartkowy dzień prasowy i zmieni godziny piątkowych sesji.
06.06.1918:40
2605wyświetlenia
Embed from Getty Images
Auto Motor und Sport informuje, że FIA szykuje rewolucję w rozkładzie weekendów Grand Prix od sezonu 2021.
Według informacji uzyskanych przez niemiecką publikację, w Kanadzie zespoły Formuły 1 zostały poinformowane przez Federację o nowym układzie Grand Prix. Od 2021 roku mają zostać zlikwidowane czwartkowe aktywności jak konferencje prasowe, spotkania dla mediów z kierowcami czy kontrola techniczna.
Zgodnie z nowym rozkładem, wszystkie te wydarzenia będą miały miejsce w piątek rano. Tym samym godziny pierwszych dwóch treningów ulegną zmianie. Inauguracyjna sesja będzie rozgrywana od 13:00 do 14:30, natomiast druga od 17:00 do 18:30.
Inną ważną zmianą od sezonu 2021 ma być nakaz utrzymania jednakowej specyfikacji bolidu w trakcie weekendu Grand Prix. Ekipy będą musiały korzystać w kwalifikacjach oraz wyścigu z elementów zgłoszonych podczas kontroli technicznej, co uniemożliwi pozostawienie w bolidzie nowych części testowanych w trakcie treningów.
Auto Motor und Sport informuje, że FIA szykuje rewolucję w rozkładzie weekendów Grand Prix od sezonu 2021.
Według informacji uzyskanych przez niemiecką publikację, w Kanadzie zespoły Formuły 1 zostały poinformowane przez Federację o nowym układzie Grand Prix. Od 2021 roku mają zostać zlikwidowane czwartkowe aktywności jak konferencje prasowe, spotkania dla mediów z kierowcami czy kontrola techniczna.
Zgodnie z nowym rozkładem, wszystkie te wydarzenia będą miały miejsce w piątek rano. Tym samym godziny pierwszych dwóch treningów ulegną zmianie. Inauguracyjna sesja będzie rozgrywana od 13:00 do 14:30, natomiast druga od 17:00 do 18:30.
Inną ważną zmianą od sezonu 2021 ma być nakaz utrzymania jednakowej specyfikacji bolidu w trakcie weekendu Grand Prix. Ekipy będą musiały korzystać w kwalifikacjach oraz wyścigu z elementów zgłoszonych podczas kontroli technicznej, co uniemożliwi pozostawienie w bolidzie nowych części testowanych w trakcie treningów.