RaceFans: Formuła 1 może zrezygnować z DRS od 2021 roku
Uważa się jednak, że samo rozwiązanie może na wszelki wypadek pozostać w bolidach.
10.09.1909:14
1296wyświetlenia
Embed from Getty Images
RaceFans.net informuje, że Formuła 1 może zrezygnować z korzystania z systemu DRS od sezonu 2021.
Ruchome tylne skrzydło jest obecne w sporcie od 2011 roku. System został wprowadzony, by podnieść liczbę manewrów wyprzedzania, a szczególnie na torach nie sprzyjających walce na torze.
Mimo wieloletniej już obecności DRS w Formule 1, system wciąż cieszy się małą popularnością wśród kierowców. Jego krytykami są Max Verstappen czy Lewis Hamilton, który w marcu tego roku określił ruchome tylne skrzydło jako
Według RaceFans.net, od 2021 roku DRS może zniknąć z Formuły 1. Szykowany zestaw przepisów technicznych ma doprowadzić do sytuacji, w której sama konstrukcja bolidów umożliwi jak najbliższą walkę na torze między kierowcami.
Zrozumiałe, iż w pierwszym sezonie po wprowadzeniu nowych regulacji DRS może pozostać obecny jako rozwiązanie na wszelki wypadek, gdyby dane z symulacji nie pokryły się z rzeczywistością. Docelowo jednak otwieranie klapy tylnego skrzydła ma być zakazane.
RaceFans.net informuje, że Formuła 1 może zrezygnować z korzystania z systemu DRS od sezonu 2021.
Ruchome tylne skrzydło jest obecne w sporcie od 2011 roku. System został wprowadzony, by podnieść liczbę manewrów wyprzedzania, a szczególnie na torach nie sprzyjających walce na torze.
Mimo wieloletniej już obecności DRS w Formule 1, system wciąż cieszy się małą popularnością wśród kierowców. Jego krytykami są Max Verstappen czy Lewis Hamilton, który w marcu tego roku określił ruchome tylne skrzydło jako
wspomaganie dla wyścigów o kiepskiej jakości.
Według RaceFans.net, od 2021 roku DRS może zniknąć z Formuły 1. Szykowany zestaw przepisów technicznych ma doprowadzić do sytuacji, w której sama konstrukcja bolidów umożliwi jak najbliższą walkę na torze między kierowcami.
Zrozumiałe, iż w pierwszym sezonie po wprowadzeniu nowych regulacji DRS może pozostać obecny jako rozwiązanie na wszelki wypadek, gdyby dane z symulacji nie pokryły się z rzeczywistością. Docelowo jednak otwieranie klapy tylnego skrzydła ma być zakazane.