Zmiany w przepisach technicznych na sezon 2021
Nowy projekt bolidu, zwiększenie minimalnej masy, poprawa bezpieczeństwa, nowe części.
31.10.1918:12
2517wyświetlenia
Embed from Getty Images
Formuła 1 opublikowała zbiór nowych przepisów na sezon 2021.
Poniżej prezentujemy najważniejsze zmiany w obszarze technicznym.
Redukcja efektu jazdy w brudnym powietrzu. Zmodyfikowane zostaną takie elementy bolidu jak przednie i tylne skrzydła, wlot powietrza do silnika, powierzchnie boczne, kanały odpowiadające za chłodzenie hamulców oraz podłoga generująca efekt przypowierzchniowy.
Minimalna masa bolidu zostanie zwiększona o 25 kilogramów, do poziomu 768 kilogramów. Ma to związek z wprowadzeniem 18-calowych kół oraz szczegółowo opisanych części oraz komponentów tworzonych i rozwijanych w modelu open source.
Wprowadzono także dodatkowe środki bezpieczeństwa a dążąc do redukcji wydatków nałożono ograniczenia dotyczące materiałów w obszarze podwozia jak i jednostki napędowej.
Obecne przepisy dzielą części na dwie kategorie: nieznajdujące się na liście (zespoły mogą pozyskiwać je od zewnętrznego dostawcy lub konkurencyjnej stajni) oraz uwzględnione na liście (co do których zespoły muszą być w posiadaniu praw własności intelektualnej).
Ze względu na postulat redukcji wydatków od sezonu 2021 wprowadzony zostanie podział na pięć kategorii: części znajdujące się na liście, standardowe (dostawcy wyłonieni na podstawie przetargów), zaprojektowane (spójna specyfikacja), zbywalne (mogą być dzielone pomiędzy zespoły) i open source (ich projekt będzie musiał być publiczny).
Wprowadzono liczne poprawki w zakresie bezpieczeństwa. W niektórych elementach bolidu dodaną zostanie gumowe membrany ograniczające zanieczyszczenia. Poprawiona zostanie konstrukcja i mocowanie przedniego skrzydła, przytwierdzenia komponentów. Dojdzie także do zwiększenia pochłaniania siły uderzeń z przodu, tyłu, boku i wokół kokpitu.
Formuła 1 opublikowała zbiór nowych przepisów na sezon 2021.
Poniżej prezentujemy najważniejsze zmiany w obszarze technicznym.
Redukcja efektu jazdy w brudnym powietrzu. Zmodyfikowane zostaną takie elementy bolidu jak przednie i tylne skrzydła, wlot powietrza do silnika, powierzchnie boczne, kanały odpowiadające za chłodzenie hamulców oraz podłoga generująca efekt przypowierzchniowy.
Minimalna masa bolidu zostanie zwiększona o 25 kilogramów, do poziomu 768 kilogramów. Ma to związek z wprowadzeniem 18-calowych kół oraz szczegółowo opisanych części oraz komponentów tworzonych i rozwijanych w modelu open source.
Wprowadzono także dodatkowe środki bezpieczeństwa a dążąc do redukcji wydatków nałożono ograniczenia dotyczące materiałów w obszarze podwozia jak i jednostki napędowej.
Obecne przepisy dzielą części na dwie kategorie: nieznajdujące się na liście (zespoły mogą pozyskiwać je od zewnętrznego dostawcy lub konkurencyjnej stajni) oraz uwzględnione na liście (co do których zespoły muszą być w posiadaniu praw własności intelektualnej).
Ze względu na postulat redukcji wydatków od sezonu 2021 wprowadzony zostanie podział na pięć kategorii: części znajdujące się na liście, standardowe (dostawcy wyłonieni na podstawie przetargów), zaprojektowane (spójna specyfikacja), zbywalne (mogą być dzielone pomiędzy zespoły) i open source (ich projekt będzie musiał być publiczny).
Wprowadzono liczne poprawki w zakresie bezpieczeństwa. W niektórych elementach bolidu dodaną zostanie gumowe membrany ograniczające zanieczyszczenia. Poprawiona zostanie konstrukcja i mocowanie przedniego skrzydła, przytwierdzenia komponentów. Dojdzie także do zwiększenia pochłaniania siły uderzeń z przodu, tyłu, boku i wokół kokpitu.