GP Abu Zabi: Trzeci trening dla Maxa Verstappena
Ścisk w czołówce, Ferrari nadal odstaje tempem od liderów. Kubica dwudziesty.
30.11.1912:01
2420wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia w trzecim treningu przed Grand Prix Abu Zabi.
Przed startem sesji okazało się, że Valtteri Bottas otrzymał nową jednostkę napędową. Silnik, który został zamontowany w bolidzie Fina przed piątkowymi treningami miał wadę w układzie pneumatycznym. Zamiast przeprowadzać skomplikowaną naprawę, Mercedes wybrał instalację nowej jednostki, mając na uwadze, że na Bottasie i tak ciążyła kara startu z końca stawki.
Trzeci trening nie odbywał się w reprezentatywnych warunkach dla kwalifikacji i wyścigu. Stąd po kwadransie okrążenia instalacyjne przejechało tylko siedmiu kierowców. Najlepszy czas należał do Lando Norrisa z McLarena: 1:38,987s.
Niedługo po tym na czele znaleźli się reprezentanci Renault: Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg. Nie potrwało to jednak zbyt długo, gdyż na torze byli już kierowcy dwóch najsilniejszych ekip: Mercedesa i Ferrari. Bottas poprawił rekord FP3, nawet pomimo tego, iż zblokował koła na dohamowaniu do jedenastego zakrętu. Przy nazwisku zawodnika stajni z Brackley widniał wynik na poziomie 1:37,9s.
Hamilton był szybszy o 0,2s i to on został nowym liderem klasyfikacji. Ferrari nie było w stanie przebić się do czołówki. Vettel był trzeci, a Leclerc dopiero dziesiąty. Wtedy to Max Verstappen pojawił się na torze na miękkich oponach, uzyskując rezultat o 0,5s od Lewisa Hamiltona: 1:37,202s.
Nie było to jednak ostatnie słowo Mercedesa. Hamilton i Bottas niemal natychmiast odpowiedzieli poprawą. Sześciokrotny czempion F1 powrócił na pierwszą lokatę z wynikiem 1:36,877s.
Co ciekawe z biegiem czasu Ferrari przeszło z miękkich opon na pośrednie, a mimo tego Vettel wskoczył na P2 a Leclerc na P3. Co więcej Leclerc popisał się rekordami w dwóch sektorach. Szczególnie imponująco wyglądał rezultat Monakijczyka w ostatniej sekcji toru Yas Marina.
Ostatnie minuty zaowocowały zmianami w klasyfikacji. Bottas przesunął się na drugie miejsce. W drugiej połowie TOP10 plasowali się Ricciardo, Sainz, Norris, Gasly i Grosjean. Jeszcze osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę to nie Robert Kubica zamykał klasyfikację - najgorszy czas należał do Antonio Giovinazziego. Russell z kolei plasował się przed Strollem i Kimim Raikkonenem.
W samej końcówce Mercedes podkręcił tempo, ale Hamilton, Bottas i Verstappen zamykali się w jednej dziesiątej sekundy. Alex Albon miał większą stratę - około 0,4s. Wtedy to jednak Verstappen uzyskał wynik 1:36,566s, popisując się najlepszym międzyczasem w trzecim sektorze.
Na dwa ostatnie miejsca spadli reprezentanci Williamsa: Russel i Kubica. Polak stracił do zespołowego kolegi sześć dziesiątych sekundy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho
Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia w trzecim treningu przed Grand Prix Abu Zabi.
Przed startem sesji okazało się, że Valtteri Bottas otrzymał nową jednostkę napędową. Silnik, który został zamontowany w bolidzie Fina przed piątkowymi treningami miał wadę w układzie pneumatycznym. Zamiast przeprowadzać skomplikowaną naprawę, Mercedes wybrał instalację nowej jednostki, mając na uwadze, że na Bottasie i tak ciążyła kara startu z końca stawki.
Trzeci trening nie odbywał się w reprezentatywnych warunkach dla kwalifikacji i wyścigu. Stąd po kwadransie okrążenia instalacyjne przejechało tylko siedmiu kierowców. Najlepszy czas należał do Lando Norrisa z McLarena: 1:38,987s.
Niedługo po tym na czele znaleźli się reprezentanci Renault: Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg. Nie potrwało to jednak zbyt długo, gdyż na torze byli już kierowcy dwóch najsilniejszych ekip: Mercedesa i Ferrari. Bottas poprawił rekord FP3, nawet pomimo tego, iż zblokował koła na dohamowaniu do jedenastego zakrętu. Przy nazwisku zawodnika stajni z Brackley widniał wynik na poziomie 1:37,9s.
Hamilton był szybszy o 0,2s i to on został nowym liderem klasyfikacji. Ferrari nie było w stanie przebić się do czołówki. Vettel był trzeci, a Leclerc dopiero dziesiąty. Wtedy to Max Verstappen pojawił się na torze na miękkich oponach, uzyskując rezultat o 0,5s od Lewisa Hamiltona: 1:37,202s.
Nie było to jednak ostatnie słowo Mercedesa. Hamilton i Bottas niemal natychmiast odpowiedzieli poprawą. Sześciokrotny czempion F1 powrócił na pierwszą lokatę z wynikiem 1:36,877s.
Co ciekawe z biegiem czasu Ferrari przeszło z miękkich opon na pośrednie, a mimo tego Vettel wskoczył na P2 a Leclerc na P3. Co więcej Leclerc popisał się rekordami w dwóch sektorach. Szczególnie imponująco wyglądał rezultat Monakijczyka w ostatniej sekcji toru Yas Marina.
Ostatnie minuty zaowocowały zmianami w klasyfikacji. Bottas przesunął się na drugie miejsce. W drugiej połowie TOP10 plasowali się Ricciardo, Sainz, Norris, Gasly i Grosjean. Jeszcze osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę to nie Robert Kubica zamykał klasyfikację - najgorszy czas należał do Antonio Giovinazziego. Russell z kolei plasował się przed Strollem i Kimim Raikkonenem.
W samej końcówce Mercedes podkręcił tempo, ale Hamilton, Bottas i Verstappen zamykali się w jednej dziesiątej sekundy. Alex Albon miał większą stratę - około 0,4s. Wtedy to jednak Verstappen uzyskał wynik 1:36,566s, popisując się najlepszym międzyczasem w trzecim sektorze.
Na dwa ostatnie miejsca spadli reprezentanci Williamsa: Russel i Kubica. Polak stracił do zespołowego kolegi sześć dziesiątych sekundy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB15 | 1:36,566 | 15 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:36,640 | 0,074 | 0,074 | 18 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:36,655 | 0,089 | 0,015 | 17 | |
4 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB15 | 1:36,927 | 0,361 | 0,272 | 18 | |
5 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF90 | 1:36,975 | 0,409 | 0,048 | 15 | |
6 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF90 | 1:36,975 | 0,409 | 0,000 | 16 | |
7 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP19 | 1:37,516 | 0,950 | 0,541 | 16 | |
8 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.19 | 1:37,615 | 1,049 | 0,099 | 14 | |
9 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL34 | 1:37,691 | 1,125 | 0,076 | 22 | |
10 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR14 | 1:37,736 | 1,170 | 0,045 | 17 | |
11 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-19 | 1:37,768 | 1,202 | 0,032 | 12 | |
12 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR14 | 1:37,963 | 1,397 | 0,195 | 18 | |
13 | Lando Norris (4) | McLaren MCL34 | 1:38,100 | 1,534 | 0,137 | 18 | |
14 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-19 | 1:38,198 | 1,632 | 0,098 | 12 | |
15 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP19 | 1:38,462 | 1,896 | 0,264 | 16 | |
16 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C38 | 1:38,514 | 1,948 | 0,052 | 21 | |
17 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.19 | 1:38,580 | 2,014 | 0,066 | 14 | |
18 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C38 | 1:38,782 | 2,216 | 0,202 | 18 | |
19 | George Russell (63) | Williams FW42 | 1:39,206 | 2,640 | 0,424 | 16 | |
20 | Robert Kubica (88) | Williams FW42 | 1:39,859 | 3,293 | 0,653 | 17 |
107% najlepszego czasu: 1:43,325