Makau F3: Conway wygrywa 53. Grand Prix Makau
Tegoroczny mistrz Brytyjskiej F3 finiszował przed Richardem Antinuccim i Adrianem Sutilem
19.11.0610:28
3575wyświetlenia
Aktualny mistrz Brytyjskiej F3 Mike Conway wygrał 53. edycję Grand Prix Makau - Interkontynentalnego Pucharu FIA w Formule 3. Brytyjczyk tuż po starcie z siódmej pozycji przesunął się od razu o kilka miejsc do przodu, wyprzedzając między innymi Adriana Sutila oraz Koheia Hirate i przed pierwszym ostrym zakrętem (Lisboa) zajmował czwarte miejsce.
Tymczasem jadący na trzeciej pozycji mistrz F3 Euro Series Paul di Resta podczas hamowania zaczepił o bolid startującego z pole position Kamuiego Kobayashiego i obaj kierowcy nie zdołali pokonać zakrętu, podobnie jaki i jadący po zewnętrznej Marko Asmer, który został przez nich przyblokowany. Dzięki temu Conway objął prowadzenie, a na kolejnych miejscach znaleźli się Hirate, Kazuki Nakajima i Sutil.
Trzej pechowcy z zakrętu Lisboa po chwili powrócili do walki, ale do mety dojechali tylko Asmer (P13) i Kobayashi (P19), natomiast di Resta jeszcze na pierwszym okrążeniu doprowadził do kolejnej kolizji - tym razem z Rodolfo Avilą i na tym zakończył się jego udział w głównym wyścigu. W wyniku tej kraksy na torze pojawił się na krótko samochód bezpieczeństwa.
Po wznowieniu wyścigu jadący na prowadzeniu Conway zaczął powoli uciekać goniącej go grupce kierowców, w której znajdował się Richard Antinucci. Amerykanin początkowo zajmował szóstą pozycję, jednak wkrótce zaczął po kolei wyprzedzać jadących przed nim kierowców. Najciekawszy pojedynek stoczył z Sutilem na ósmym okrążeniu i chociaż bolidy obydwu kierowców zderzyły się kołami, to jednak wszystko skończyło się szczęśliwie.
Później Antinucci wyprzedził jeszcze Hirate i po wspaniałej jeździe finiszował na drugiej pozycji - półtorej sekundy za Conwayem. Tymczasem Japończyk ze względu na problemy z hamulcami uderzył w bandę na przedostatnim okrążeniu i nie dojechał do mety. W tej sytuacji na najniższym stopniu podium stanął Sutil, który pomimo przegrania pojedynku z Antinuccim i tak był bardzo zadowolony ze swojego występu w Grand Prix Makau.
Najbardziej skutecznym kierowcą z silnikiem Mugen-Honda okazał się Sebastien Buemi z F3 Euro Series, który finiszował na czwartej pozycji. Szansę na w miarę dobry rezultat miał także Sebastian Vettel - Niemiec po starcie z końca stawki w trakcie wyścigu zdołał wspiąć się na szóste miejsce, jednak podczas próby obrony pozycji na ostatnim okrążeniu zderzył się z Robertem Streitem i nie dojechał do mety.
Piąty na mecie zameldował się Romain Grosjean pomimo kolizji z Kobayashim na dziewiątym okrążeniu. Wyścigu nie ukończył tymczasem kierowca testowy Williamsa Kazuki Nakajima, który początkowo zajmował trzecią pozycję. Po neutralizacji wyścigu Japończyk zaczął mieć jednak problemy z oponami i stracił kilka miejsc, by ostatecznie uderzyć w bandę na 11 okrążeniu. W tej sytuacji najwyżej sklasyfikowanym japońskim kierowcą okazał się Kazuya Oshima (P7).
Zdjęcia z dzisiejszych zmagań na Circuito da Guia można znaleźć tutaj, natomiast najciekawsze momenty z wyścigu w formie pliku wideo (wmv) tutaj.
Źródło: MSTWorld.com, [url=http://www.macau.grandprix.gov.mo" target="_blank]Macau.GrandPrix.gov.mo[/url]
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mike Conway (26g) | Dallara F306 Mercedes | 15 | 0h39m35,404 | ||
2 | Richard Antinucci (4g) | Dallara F306 Mercedes | 15 | +0:01,489 | ||
3 | Adrian Sutil (7g) | Dallara F305 Toyota | 15 | +0:02,055 | ||
4 | Sebastien Buemi (11g) | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +0:07,409 | ||
5 | Romain Grosjean (16g) | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:08,752 | ||
6 | James Jakes (3g) | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:23,963 | ||
7 | Kazuya Oshima (8g) | Dallara F305 Toyota | 15 | +0:29,948 | ||
8 | Yelmer Buurman (15g) | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:35,978 | ||
9 | Maro Engel (12g) | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +0:36,494 | ||
10 | Fabio Carbone (14g) | Dallara F305 Nissan | 15 | +0:36,904 | ||
11 | Stephen Jelley (27g) | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:44,681 | ||
12 | James Winslow (33g) | Dallara F305 Toyota | 15 | +0:45,128 | ||
13 | Marko Asmer (18g) | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:45,466 | ||
14 | Mauro Massironi (29g) | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +0:50,021 | ||
15 | Oliver Jarvis (10g) | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +0:50,142 | ||
16 | Jonathan Kennard (24g) | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +0:54,400 | ||
17 | Roldan Rodriguez (19g) | Dallara F305 Mercedes | 15 | +0:56,547 | ||
18 | Daisuke Ikeda (32g) | Dallara F305 Toyota | 15 | +0:58,457 | ||
19 | Kamui Kobayashi (6g) | Dallara F305 Mercedes | 15 | +1:02,141 | ||
20 | Michael Ho (28g) | Dallara F306 Mugen-Honda | 15 | +1:46,823 | ||
21 | Charlie Kimball (17g) | Dallara F306 Mercedes | 15 | +2:03,556 | ||
22 | Lou Meng Cheong (25g) | Dallara F305 Mugen-Honda | 15 | +2:06,282 | ||
23 | Sebastian Vettel (9g) | Dallara F305 Mugen-Honda | 14 | +1 okr. | ||
24 | Roberto Streit (22g) | Dallara F306 Mercedes | 14 | +1 okr. | ||
25 | Jo Merszei (30g) | Dallara F305 Toyota | 14 | +1 okr. | ||
26 | Kit Meng Lei (31g) | Dallara F305 Opel | 14 | +1 okr. | ||
27 | Kohei Hirate (1g) | Dallara F305 Mercedes | 13 | +2 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
28 | Koudai Tsukakoshi (21g) | Dallara F306 Mercedes | 12 | |||
29 | Kazuki Nakajima (2g) | Dallara F305 Mercedes | 10 | |||
30 | Paul di Resta (5g) | Dallara F305 Mercedes | 0 | |||
31 | Rodolfo Avila (23g) | Dallara F305 Mugen-Honda | 0 | |||
32 | Maximo Cortes (20g) | Dallara F305 Mercedes | 0 |
Pole position: Kamui Kobayashi - 2:45,199 Najszybsze okrażenie: Roberto Streit - 2:12,527 na 12 okrążeniu
KOMENTARZE