Hamilton kończy piątek we Włoszech na czele tabeli
Drugi był Bottas, natomiast trzeci Lando Norris ze stratą 0,9 sekundy do lidera.
04.09.2016:30
3554wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton ukończył drugi trening do Grand Prix Włoch z najlepszym czasem okrążenia. Drugi był Valtteri Bottas, natomiast trzeci Lando Norris z McLarena ze stratą 0,9 sekundy do najszybszego Mercedesa.
Jakakolwiek aktywność w popołudniowym treningu rozpoczęła się sześć minut po wywieszeniu zielonej flagi. Pierwszym kierowcą na torze wyścigowym był Kimi Raikkonen z Alfy Romeo. Do Fina należał również pierwszy czas w tej sesji - 1:22,959 na pośrednich oponach. Chwilę po nim do akcji wkroczyli zawodnicy głównie ze środka stawki i nowymi liderami zestawienia zostali najpierw Stroll, a później Pierre Gasly z wynikiem 1:22,034, także na pośrednich zestawach.
Około 25 minut po rozpoczęciu sesji jako ostatnie na torze wreszcie pojawiły się samochody Mercedesa, które przywitały się z przytupem. Już na pierwszym mierzonym okrążeniu na czele tabeli znalazł się Lewis Hamilton, który wykręcił 1:21,085 na ogumieniu oznaczonym żółtym kolorem. Chwilę później Brytyjczyk podniósł poprzeczkę do 1:20,645. Z kolei drugi Valtteri Bottas był wolniejszy o 0,287 sekundy, jednakże Fin korzystał z najtwardszego zestawu. Trzeci wynik należał do Verstappena z Red Bulla, który na pośrednich oponach stracił 0,830 sekundy.
Na półmetku sesji kierowcy zdecydowali się na ostatnie kwalifikacyjne przejazdy, korzystając z miękkich zestawów Pirelli. Jako pierwszy wyjechał na „czerwonych oponach” Carlos Sainz z McLarena, który wykręcił wówczas trzeci czas 1:21,313. Kilka minut później niemal cała stawka była w korku przed Parabolicą, szykując się do szybkiej próby w cieniu aerodynamicznym rywala.
Mocną formę potwierdził Mercedes z Lewisem Hamiltonem na czele, który wyśrubował wynik do 1:20,192. Ponownie stratę na poziomie 0,2 sekundy odnotował Valtteri Bottas, natomiast trzeci był Pierre Gasly, który był 0,929 sekundy z tyłu. Czwarty wynik należał do Maksa Verstappena (+1,036), a piąty do Carlosa Sainza (+1,121). Chwilowo drugi był Daniel Ricciardo z Renault, jednakże Australijczyk przekroczył limity toru w Parabolice, za co skasowano mu najlepszy czas.
Mimo ósmego wyniku, Charles Leclerc ostrzegł Ferrari w komunikacie radiowym, że sobotnie kwalifikacje będą katastrofą. Monakijczyk stracił do pierwszego Hamiltona dokładnie 1,311 sekundy. Tymczasem dwudziesty George Russell zgłosił Williamsowi podejrzane dźwięki dochodzące z jednostki napędowej Mercedesa.
Ostatnie pół godziny drugiej sesji treningowej tradycyjnie upłynęło na symulacji wyścigu. Kierowcy realizowali w tym czasie długie przejazdy z wysokim poziomem paliwa, rezygnując ze śrubowania czasów pojedynczych okrążeń. Wyjątkiem był jednak Lando Norris, który zepchnął Pierre'a Gasly z trzeciego miejsca.
Około piętnaście minut przed zakończeniem jazd wywieszono jednak żółte flagi. Sebastian Vettel obrócił swój bolid w zakręcie Lesmo I, mając bardzo dużo szczęścia w tej sytuacji. Niemiec uniknął kontaktu z barierą oraz Danielem Ricciardo, wkrótce wracając na tor. Bardzo duże problemy miał również Charles Leclerc, który w dokładnie tym samym miejscu zaliczył wizytę na poboczu, narzekając na trudne prowadzenie SF1000. W końcówce problemy techniczne z bolidem zgłosił Pierre Gasly, który narzekał na skakanie tyłu swojego AlphaTauri. Francuz spacerowym tempem był jednak w stanie wrócić do mechaników.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho
Lewis Hamilton ukończył drugi trening do Grand Prix Włoch z najlepszym czasem okrążenia. Drugi był Valtteri Bottas, natomiast trzeci Lando Norris z McLarena ze stratą 0,9 sekundy do najszybszego Mercedesa.
Jakakolwiek aktywność w popołudniowym treningu rozpoczęła się sześć minut po wywieszeniu zielonej flagi. Pierwszym kierowcą na torze wyścigowym był Kimi Raikkonen z Alfy Romeo. Do Fina należał również pierwszy czas w tej sesji - 1:22,959 na pośrednich oponach. Chwilę po nim do akcji wkroczyli zawodnicy głównie ze środka stawki i nowymi liderami zestawienia zostali najpierw Stroll, a później Pierre Gasly z wynikiem 1:22,034, także na pośrednich zestawach.
Około 25 minut po rozpoczęciu sesji jako ostatnie na torze wreszcie pojawiły się samochody Mercedesa, które przywitały się z przytupem. Już na pierwszym mierzonym okrążeniu na czele tabeli znalazł się Lewis Hamilton, który wykręcił 1:21,085 na ogumieniu oznaczonym żółtym kolorem. Chwilę później Brytyjczyk podniósł poprzeczkę do 1:20,645. Z kolei drugi Valtteri Bottas był wolniejszy o 0,287 sekundy, jednakże Fin korzystał z najtwardszego zestawu. Trzeci wynik należał do Verstappena z Red Bulla, który na pośrednich oponach stracił 0,830 sekundy.
Na półmetku sesji kierowcy zdecydowali się na ostatnie kwalifikacyjne przejazdy, korzystając z miękkich zestawów Pirelli. Jako pierwszy wyjechał na „czerwonych oponach” Carlos Sainz z McLarena, który wykręcił wówczas trzeci czas 1:21,313. Kilka minut później niemal cała stawka była w korku przed Parabolicą, szykując się do szybkiej próby w cieniu aerodynamicznym rywala.
Mocną formę potwierdził Mercedes z Lewisem Hamiltonem na czele, który wyśrubował wynik do 1:20,192. Ponownie stratę na poziomie 0,2 sekundy odnotował Valtteri Bottas, natomiast trzeci był Pierre Gasly, który był 0,929 sekundy z tyłu. Czwarty wynik należał do Maksa Verstappena (+1,036), a piąty do Carlosa Sainza (+1,121). Chwilowo drugi był Daniel Ricciardo z Renault, jednakże Australijczyk przekroczył limity toru w Parabolice, za co skasowano mu najlepszy czas.
Mimo ósmego wyniku, Charles Leclerc ostrzegł Ferrari w komunikacie radiowym, że sobotnie kwalifikacje będą katastrofą. Monakijczyk stracił do pierwszego Hamiltona dokładnie 1,311 sekundy. Tymczasem dwudziesty George Russell zgłosił Williamsowi podejrzane dźwięki dochodzące z jednostki napędowej Mercedesa.
Ostatnie pół godziny drugiej sesji treningowej tradycyjnie upłynęło na symulacji wyścigu. Kierowcy realizowali w tym czasie długie przejazdy z wysokim poziomem paliwa, rezygnując ze śrubowania czasów pojedynczych okrążeń. Wyjątkiem był jednak Lando Norris, który zepchnął Pierre'a Gasly z trzeciego miejsca.
Około piętnaście minut przed zakończeniem jazd wywieszono jednak żółte flagi. Sebastian Vettel obrócił swój bolid w zakręcie Lesmo I, mając bardzo dużo szczęścia w tej sytuacji. Niemiec uniknął kontaktu z barierą oraz Danielem Ricciardo, wkrótce wracając na tor. Bardzo duże problemy miał również Charles Leclerc, który w dokładnie tym samym miejscu zaliczył wizytę na poboczu, narzekając na trudne prowadzenie SF1000. W końcówce problemy techniczne z bolidem zgłosił Pierre Gasly, który narzekał na skakanie tyłu swojego AlphaTauri. Francuz spacerowym tempem był jednak w stanie wrócić do mechaników.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:20,192 | 32 | |||
2 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:20,454 | 0,262 | 0,262 | 29 | |
3 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:21,089 | 0,897 | 0,635 | 19 | |
4 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:21,121 | 0,929 | 0,032 | 25 | |
5 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:21,228 | 1,036 | 0,107 | 30 | |
6 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:21,313 | 1,121 | 0,085 | 30 | |
7 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:21,376 | 1,184 | 0,063 | 35 | |
8 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:21,389 | 1,197 | 0,013 | 32 | |
9 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:21,503 | 1,311 | 0,114 | 32 | |
10 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP20 | 1:21,594 | 1,402 | 0,091 | 31 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:21,697 | 1,505 | 0,103 | 32 | |
12 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 1:21,733 | 1,541 | 0,036 | 28 | |
13 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C39 | 1:21,786 | 1,594 | 0,053 | 36 | |
14 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:21,883 | 1,691 | 0,097 | 36 | |
15 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:22,080 | 1,888 | 0,197 | 29 | |
16 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | 1:22,088 | 1,896 | 0,008 | 32 | |
17 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:22,147 | 1,955 | 0,059 | 34 | |
18 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-20 | 1:22,254 | 2,062 | 0,107 | 34 | |
19 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:22,825 | 2,633 | 0,571 | 32 | |
20 | George Russell (63) | Williams FW43 | 1:22,927 | 2,735 | 0,102 | 34 |
107% najlepszego czasu: 1:25,805