McLaren stracił i zyskał sponsora
Arabskie linie lotnicze "Emirates" nie będą już reklamowane na samochodach zespołu McLaren
12.12.0609:39
1275wyświetlenia

Brytyjski magazyn BusinessF1 opublikował informację, jakoby arabskie linie lotnicze nie przedłużyły umowy sponsorskiej z ekipą McLaren.
Tym samym napis "Emirates" na pewno nie pojawi się na bolidach tego zespołu w sezonie 2007, jednak jest szansa, iż trafi on na pojazdy zespołu Honda, gdzie zastąpić może logo produktów koncernu tytoniowego BAT (Lucky Strike, 555).
Dotychczasowa jednoroczna umowa z McLarenem zawierała klauzulę umożliwiającą przedłużenie jej na kolejne lata, ale Arabowie z Dubaju nie zdecydowali się na jej prolongatę. Tymczasem trwają rozmowy z Hondą, ale pierwsza ich tura zakończyła się fiaskiem. Szacuje się, że Arabowie chcą za reklamę zapłacić stajni z Brackley około 20-25 milionów dolarów.
McLaren nie przejmuje się jednak zbytnio utratą jednego ze swoich dotychczasowych sponsorów, gdyż znalazł już pierwszego następcę Emirates. Jest nim wiodący producent odtwarzaczy MP3 i MP4 z Chin - firma Beijing Huaqi Information Digital Technology Co. Ltd. Odtwarzacze te noszą nazwę aigo i właśnie je od przyszłego roku będzie reklamowała stajnia z Woking. Logo aigo po raz pierwszy pojawi się na bolidach zespołu podczas oficjalnej prezentacji MP4-22 w Walencji, która odbędzie się 15 stycznia 2007 roku.
Z dumą witam aigo jako naszego partnera.- powiedział szef zespołu Ron Dennis.
aigo jest naszym pierwszym chińskim partnerem, a ich zaangażowanie jest dowodem na to, że Formuła 1 i Vodafone McLaren Mercedes mogą w znaczący sposób przyczynić się do ich globalnej ekspansji. To ekscytujące posunięcie i razem liczymy na udaną przyszłość.
Przy okazji warto wspomnieć o tym, że nie tak dawno McLaren zyskał także nowego partnera technicznego. Jest nim niemiecka firma Koni, która będzie od tej pory oficjalnym dostawcą amortyzatorów dla stajni z Woking.
Źródło: UpdateF1.com, Motorsport-Network.com, McLaren.com
KOMENTARZE