FIA "musi" konsultować zmiany z teamami

Teamy F1 domagają się, aby duże zmiany w aerodynamice były z nimi konsultowane
03.01.0716:50
ScuderiaFerrari.pl
1168wyświetlenia

Teamy F1 domagają się, aby duże zmiany w aerodynamice, które zmienią wygląd bolidów i mają nastąpić w 2009 roku, były z nimi konsultowane.

Już od pewnego czasu trwają intensywne badania nad nowymi elementami nadwozia, w tym nad skrzydłem CDG (zamiast dużej poprzecznej belki dwa małe spojlery za tylnymi kołami), które ma w znacznym stopniu ułatwić wyprzedzanie podczas wyścigów, co z kolei ma się przełożyć na ich wyższą oglądalność.

Proponowane i opracowywane przez FIA zmiany, których wejście zostało przełożone na sezon 2009, są niechętnie akceptowane przez teamy, jako że wydatnie zmniejszy to powierzchnię reklamową bolidów.


Willem Toet, główny inżynier ds. aerodynamiki w zespole BMW Sauber sądzi, że zmiany udadzą się tylko wtedy, jeśli już w fazie projektowej do prac dopuści się zespoły, które mogłyby dokładnie przeanalizować wszystkie modyfikacje.

Bez takich konsultacji mogą powstać dziury w 'przepisach' wykorzystywane potem przez zespoły. - argumentuje Toet. Podstawowym niebezpieczeństwem jest fakt, że teamy, kiedy dostaną już kompletny zestaw nowych wytycznych, w pogoni za jak najlepszymi osiągami zaczną budować konstrukcje, które wypaczą oryginalną ideę przepisów.

Mimo, że zespoły niechętnie wyrażają się o nowym skrzydle CDG, Toet zapewnia, że im również na tym zależy. Jeśli popularność F1 spadnie, wszyscy zostaniemy bez pracy i już nie będziemy się mogli bawić naszymi zabawkami. Wszyscy chcemy, aby F1 była zdrowa, po prostu lepiej, jeśli ściganie się jest lepsze.

Przedstawione w zeszłym roku przez teamy zarządowi FIA alternatywne rozwiązanie opiera się głównie na zwiększeniu mechanicznej przyczepności bolidów, a nie na faworyzowanym przez FIA rozdwojonym skrzydle CDG.

Tekst: Mateusz Żuchowski - ScuderiaFerrari.pl

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

3
SorakF1
05.01.2007 05:24
Falarek ----->> masz rację, że nikt nie zagwarantuje kibicom większej ilości wyprzedzań. To istny stek bzdur! Z drugiej strony bolid ze skrzydłem CDG wygląda ładniej (w/g mnie)
Falarek
03.01.2007 08:15
Jakby widownia zależała od manewrów wyprzedzania to dziś Formułą Jeden interesowałaby się garstka entuzjastów . Życzyłbym sobie w F1 więcej manewrów ale już wolę ich widzieć mniej niż patrzeć na takie pokraczne bolidy ze skrzydłem CDG. Wogóle czy ktoś z Panów z FIA jest w stanie zagwarantować że to skrzydło zwiększy ilość manewrów bo jak pamiętam te cudowne rowkowane oponki tez miały na celu ułatwienie wyprzedzania przynajmniej w teorii. Ja CDG mówię kategorycznie NIE
Phaedra
03.01.2007 08:05
Tlumacze: Maxiu a kto nam zwroci kase za te nowoczesne komputery i tunele aerodynamiczne. A kolejna atrakcja przed kazdym GP bedzie wyburzanie kolejnego tunelu aero az do wyczerpania stanow magazynowych, czywiscie Max uroczyscie detonuje.