Verstappen na czele w drugim treningu
Jednak Holender zakończył sesję w barierach.
27.08.2116:01
3219wyświetlenia
Drugi trening również rozpoczął się przy wilgotnej nawierzchni, gdyż nad Spa po pierwszym treningu przeszła ulewa. Mimo to gdy rozpoczynała się druga sesja, widoczna była już sucha linia wyścigowa. Kilu kierowców zdecydowało się na kółko na przejściówkach, ale szybko stało się jasne, że dla tych opon jest zbyt sucho.
Na przejazd na gładkim ogumieniu zdecydował się jednak tylko Lando Norris, który założył twarde opony. Jednakże większy ruch na torze zrobił się dopiero po kwadransie, gdy tor jeszcze nieco przeschnął. W użyciu były głównie pośrednie opony, a mocne tempo na nich prezentował Mercedes, prowadząc z czasem 1:44,513, przed Red Bullem. Zespół Verstappena jednak uspokajał go przez radio, twierdząc iż mistrzowie świata jeżdżą z innymi ustawieniami silnika.
Verstappen zdecydowanie zbliżył się do czołowej dwójki na miękkich oponach, jednak zabrakło niecałej dziesiątej sekundy, by objąć prowadzenie. Tak było jednak na pierwszym szybkim kółku, a opony pozwoliły na jeszcze jedno i to wtedy Holender wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:44,472.
W międzyczasie obrót na torze zaliczył Esteban Ocon. Incydent był dość poważny, gdyż opony uległy kompletnemu spłaszczeniu i Francuz mógł tylko powoli wrócić do pitlane. O wiele większego pecha miał Charles Leclerc, który na wyjściu z szóstego zakrętu nietypowo stracił panowanie nad tyłem samochodu, przez co uderzył w bariery w kolejnym wirażu, uszkadzając prawy przód Ferrari. Samochód musiał być usunięty przez dźwig, więc nad torem wywieszono czerwoną flagę.
Sesję wznowiono na 10 minut przed końcem regulaminowego czasu i tyle miały zespoły na symulacje wyścigowe. Przejazdy z dużym zapasem paliwa nie zmieniły układu w tabeli, tak więc za Mercedesem pozostał Alonso i Gasly. Dodatkowo pomimo ograniczonego czasu sesja nie dobiegła do typowego końca. Na 3 minuty przed końcem Max Verstappen stracił panowanie nad samochodem i rozbił tył Red Bulla. Wszystko wydarzyło się na wyjściu z siódmego zakrętu, tuż za incydentem Leclerca. Trening nie został już wznowiony po wywieszeniu czerwonych flag.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 0,3 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:44,472 | 12 | |||
2 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:44,513 | 0,041 | 0,041 | 14 | |
3 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:44,544 | 0,072 | 0,031 | 13 | |
4 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:44,953 | 0,481 | 0,409 | 15 | |
5 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:44,965 | 0,493 | 0,012 | 17 | |
6 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:45,180 | 0,708 | 0,215 | 14 | |
7 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:45,302 | 0,830 | 0,122 | 15 | |
8 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:45,336 | 0,864 | 0,034 | 16 | |
9 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:45,386 | 0,914 | 0,050 | 18 | |
10 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:45,404 | 0,932 | 0,018 | 13 | |
11 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:45,517 | 1,045 | 0,113 | 14 | |
12 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:45,758 | 1,286 | 0,241 | 17 | |
13 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:45,789 | 1,317 | 0,031 | 16 | |
14 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C41 | 1:45,967 | 1,495 | 0,178 | 18 | |
15 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:46,118 | 1,646 | 0,151 | 14 | |
16 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:46,198 | 1,726 | 0,080 | 17 | |
17 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:46,665 | 2,193 | 0,467 | 14 | |
18 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:46,836 | 2,364 | 0,171 | 13 | |
19 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | 1:47,335 | 2,863 | 0,499 | 14 | |
20 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:47,529 | 3,057 | 0,194 | 15 |
107% najlepszego czasu: 1:51,785