Verstappen: Niebezpieczeństwo w Dżuddzie czyha na każdym zakręcie
Z kolei Mick Schumacher uważa, że krytykowanie Tilke za projekt toru jest nie fair.
05.12.2108:57
999wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen uważa, że wypadek na starcie wyścigu o Grand Prix Arabii Saudyjskiej może doprowadzić do wielkiego chaosu.
Uliczny tor w Dżuddzie charakteryzuje się wysoką średnią prędkością, bliskością barier oraz kombinacją ślepych zakrętów. W drugim piątkowym treningu wysoką cenę za błąd zapłacił Charles Leclerc, który tracąc kontrolę nad tyłem doszczętnie rozbił cały samochód w ułamku sekundy.
Zdaniem Micka Schumachera, krytykowanie Hermanna Tilke za projekt toru w Dżuddzie będzie niesprawiedliwe.
Tilke wypowiadając się o torze w Arabii Saudyjskiej, przyznał, że jest on większym wyzwaniem dla kierowców niż uliczna pętla w Monte Carlo.
Opinię niemieckiego projektanta potwierdza kierowca McLarena - Lando Norris.
Max Verstappen uważa, że wypadek na starcie wyścigu o Grand Prix Arabii Saudyjskiej może doprowadzić do wielkiego chaosu.
Uliczny tor w Dżuddzie charakteryzuje się wysoką średnią prędkością, bliskością barier oraz kombinacją ślepych zakrętów. W drugim piątkowym treningu wysoką cenę za błąd zapłacił Charles Leclerc, który tracąc kontrolę nad tyłem doszczętnie rozbił cały samochód w ułamku sekundy.
Jeżeli ktoś rozbije się na starcie lub w innym dowolnym momencie wyścigu, może odbić się w kierunku wyścigowej linii jazdy i spowodować poważną kolizję- powiedział Max Verstappen z Red Bulla.
Na Spa z podobnego powodu jest przebudowywany obszar wokół Eau Rouge. Tworzą tam specjalne strefy bezpieczeństwa. Odczuwamy tutaj wielką radość z jazdy, ale ślepe zakręty mogą nam skomplikować sytuację. Zdajemy sobie sprawę z niebezpieczeństwa na każdym kroku.
Zdaniem Micka Schumachera, krytykowanie Hermanna Tilke za projekt toru w Dżuddzie będzie niesprawiedliwe.
Nie zamierzam wypowiadać się krytycznie o obiekcie. Mam jednak przeczucie, że jeżeli coś wydarzy się w czołówce, samochody z tyłu wjadą w zagrożoną strefę przy wysokich prędkościach. Zmiany [na edycję w 2022 roku] będą dobre. Aktualnie jest zbyt wiele miejsc, w których coś może pójść nie tak. Nie chcemy być świadkami poważnych incydentów.
Tilke wypowiadając się o torze w Arabii Saudyjskiej, przyznał, że jest on większym wyzwaniem dla kierowców niż uliczna pętla w Monte Carlo.
Kierowcy muszą tutaj być bardzo skoncentrowani. Tor nie wybacza żadnych błędów. Nie da się go właściwie porównać do Monako. Są tylko dwa miejsca, gdzie kierowcy mogą się zrelaksować. W pozostałych sekcjach mamy zakręt za zakrętem. To ciągłe wyzwanie.
Opinię niemieckiego projektanta potwierdza kierowca McLarena - Lando Norris.
Różnica polega na tym, że Monako jest dużo wolniejszym torem i pozwala na odrobinę więcej relaksu. Łatwiej jest tam ocenić odległości do barier. Tutaj jest nam znacznie trudniej o wysoki poziom koncentracji- dodał 22-latek.