Leclerc najszybszy na rozpoczęcie weekendu w Arabii Saudyjskiej
Kierowca Ferrari znalazł się o 0,1s przed Verstappenem, ale użył miększych opon.
25.03.2216:12
3786wyświetlenia
Embed from Getty Images
Charles Leclerc rzutem na taśmę wykręcił najlepszy czas pojedynczego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed GP Arabii Saudyjskiej. Znalazł się 0,1s przed Maxem Verstappenem, który jako jedyny swój najlepszy wynik osiągnął używając twardego ogumienia. Zaskakująco, trzeci był Bottas, przed Sainzem, dwoma AlphaTauri i Perezem.
Przed weekendem wyścigowym tor w Dżuddzie przeszedł lekkie modyfikacje, które w teorii mają poprawić bezpieczeństwo. Sam tor na początku sesji nie dawał zbyt reprezentatywnych warunków, ze względu na porę dnia a także mocno zakurzoną nawierzchnię. Kierowcy nie czekali długo od pojawienia się zielonej flagi i w pierwszych pięciu minutach prawie wszyscy wyjechali z garażów, przynajmniej na okrążenia instalacyjne. Jedynie oba Ferrari pozostały w boksach.
Problemy z przyczepnością nawierzchni było widać już na samym początku sesji, gdy Valtteri Bottas, Max Verstappen czy Pierre Gasly nie byli w stanie wyhamować swoich aut do ostatniego zakrętu, blokując koła i wyjeżdżając szeroko poza tor. Dużo bardziej pechowo jazdy zaczęły się dla Kevina Magnussena, którego od razu wezwano do alei serwisowej prosząc o nie zmienianie biegów. Inżynierowie Haasa natychmiast rozpoczęli skrupulatne prace przy jego samochodzie, a Duńczyk już więcej nie wyjechał ze swojego stanowiska.
Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia treningu, na czele tabeli znalazł się Verstappen z czasem 1:31,885s, który wykręcił na twardym ogumieniu. Wynik ten był o 0,8s lepszy od Sergio Pereza w tym samym samochodzie, a 1.1s od Lewisa Hamiltona, który używał miękkiego ogumienia. Niewiele później 24-latek podniósł poprzeczkę jeszcze wyżej, osiągając czas 1:30,888s.
Po siedemnastu minutach nad torem pojawiła się czerwona flaga, ponieważ na prostej tuż przed zakrętem numer jeden pojawiło sporo śmieci. Okazało się, że tablica informacyjna z liczbą metrów do zakrętu odczepiła się od ściany przy torze spadła na asfalt. Przejeżdżający tamtędy Lando Norris zaczepił o nią kołami rozbijając na wiele części, które rozsypały się wokół.
Sesja została wznowiona po dziewięciu minutach, gdy porządkowym udało się zamieść koniec prostej startowej. Swoje pomiarowe okrążenia pokonali wtedy w końcu George Russell oraz obaj kierowcy Ferrari. Najmocniejsze wydawały się na ten moment być bolidy z rodziny Red Bulla, z Verstappenem na czele, Tsunodą i Gaslym za jego plecami, i Perezem osiągającym najwyższe prędkości na prostych.
Co ciekawe, na ten moment pierwsza czwórka osiągnęła swoje czasy na twardym ogumieniu; znajdujący się za nimi Lewis Hamilton był wolniejszy na miękkich oponach, a do tego zgłaszał w radiu problemy z podskakiwaniem bolidu. W międzyczasie Charles Leclerc również przejechał szybkie okrążenie na twardej mieszance i wskoczył na trzecie miejsce, pół sekundy za Verstappenem.
Obecny mistrz świata próbował poprawić swój czas na miękkich oponach, ale w trakcie przejazdu złapał lekką nadsterowność i był zmuszony ściąć jeden zakręt. Perez i kierowcy AlphaTauri skompletowali swoje kółka na tym ogumieniu poprawiając osobiste rekordy. Żaden z nich nie pobił jednak Verstappena. Gasly był najbliżej, tracąc 0,4s.
Na sam koniec sesji, dosłownie dwie minuty przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, mocne okrążenie wykręcił Valtteri Bottas, wskakując na drugie miejsce, 0,2s za Verstappenem. Chwilę później szybkie kółko, 1:30,772s pokonał Leclerc używając miękkiego ogumienia. Monakijczyk wskoczył dzięki temu na pierwsze miejsce w tabeli.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 11,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
Charles Leclerc rzutem na taśmę wykręcił najlepszy czas pojedynczego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed GP Arabii Saudyjskiej. Znalazł się 0,1s przed Maxem Verstappenem, który jako jedyny swój najlepszy wynik osiągnął używając twardego ogumienia. Zaskakująco, trzeci był Bottas, przed Sainzem, dwoma AlphaTauri i Perezem.
Przed weekendem wyścigowym tor w Dżuddzie przeszedł lekkie modyfikacje, które w teorii mają poprawić bezpieczeństwo. Sam tor na początku sesji nie dawał zbyt reprezentatywnych warunków, ze względu na porę dnia a także mocno zakurzoną nawierzchnię. Kierowcy nie czekali długo od pojawienia się zielonej flagi i w pierwszych pięciu minutach prawie wszyscy wyjechali z garażów, przynajmniej na okrążenia instalacyjne. Jedynie oba Ferrari pozostały w boksach.
Problemy z przyczepnością nawierzchni było widać już na samym początku sesji, gdy Valtteri Bottas, Max Verstappen czy Pierre Gasly nie byli w stanie wyhamować swoich aut do ostatniego zakrętu, blokując koła i wyjeżdżając szeroko poza tor. Dużo bardziej pechowo jazdy zaczęły się dla Kevina Magnussena, którego od razu wezwano do alei serwisowej prosząc o nie zmienianie biegów. Inżynierowie Haasa natychmiast rozpoczęli skrupulatne prace przy jego samochodzie, a Duńczyk już więcej nie wyjechał ze swojego stanowiska.
Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia treningu, na czele tabeli znalazł się Verstappen z czasem 1:31,885s, który wykręcił na twardym ogumieniu. Wynik ten był o 0,8s lepszy od Sergio Pereza w tym samym samochodzie, a 1.1s od Lewisa Hamiltona, który używał miękkiego ogumienia. Niewiele później 24-latek podniósł poprzeczkę jeszcze wyżej, osiągając czas 1:30,888s.
Po siedemnastu minutach nad torem pojawiła się czerwona flaga, ponieważ na prostej tuż przed zakrętem numer jeden pojawiło sporo śmieci. Okazało się, że tablica informacyjna z liczbą metrów do zakrętu odczepiła się od ściany przy torze spadła na asfalt. Przejeżdżający tamtędy Lando Norris zaczepił o nią kołami rozbijając na wiele części, które rozsypały się wokół.
Sesja została wznowiona po dziewięciu minutach, gdy porządkowym udało się zamieść koniec prostej startowej. Swoje pomiarowe okrążenia pokonali wtedy w końcu George Russell oraz obaj kierowcy Ferrari. Najmocniejsze wydawały się na ten moment być bolidy z rodziny Red Bulla, z Verstappenem na czele, Tsunodą i Gaslym za jego plecami, i Perezem osiągającym najwyższe prędkości na prostych.
Co ciekawe, na ten moment pierwsza czwórka osiągnęła swoje czasy na twardym ogumieniu; znajdujący się za nimi Lewis Hamilton był wolniejszy na miękkich oponach, a do tego zgłaszał w radiu problemy z podskakiwaniem bolidu. W międzyczasie Charles Leclerc również przejechał szybkie okrążenie na twardej mieszance i wskoczył na trzecie miejsce, pół sekundy za Verstappenem.
Obecny mistrz świata próbował poprawić swój czas na miękkich oponach, ale w trakcie przejazdu złapał lekką nadsterowność i był zmuszony ściąć jeden zakręt. Perez i kierowcy AlphaTauri skompletowali swoje kółka na tym ogumieniu poprawiając osobiste rekordy. Żaden z nich nie pobił jednak Verstappena. Gasly był najbliżej, tracąc 0,4s.
Na sam koniec sesji, dosłownie dwie minuty przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, mocne okrążenie wykręcił Valtteri Bottas, wskakując na drugie miejsce, 0,2s za Verstappenem. Chwilę później szybkie kółko, 1:30,772s pokonał Leclerc używając miękkiego ogumienia. Monakijczyk wskoczył dzięki temu na pierwsze miejsce w tabeli.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 11,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc (16) | Ferrari F1-75 | 1:30,772 | 17 | |||
2 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB18 | 1:30,888 | 0,116 | 0,116 | 24 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C42 | 1:31,084 | 0,312 | 0,196 | 22 | |
4 | Carlos Sainz (55) | Ferrari F1-75 | 1:31,139 | 0,367 | 0,055 | 14 | |
5 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT03 | 1:31,317 | 0,545 | 0,178 | 28 | |
6 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT03 | 1:31,505 | 0,733 | 0,188 | 26 | |
7 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB18 | 1:31,563 | 0,791 | 0,058 | 25 | |
8 | Esteban Ocon (31) | Alpine A522 | 1:32,026 | 1,254 | 0,463 | 26 | |
9 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:32,364 | 1,592 | 0,338 | 20 | |
10 | Fernando Alonso (14) | Alpine A522 | 1:32,381 | 1,609 | 0,017 | 23 | |
11 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL36 | 1:32,506 | 1,734 | 0,125 | 24 | |
12 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR22 | 1:32,582 | 1,810 | 0,076 | 23 | |
13 | Lando Norris (4) | McLaren MCL36 | 1:32,594 | 1,822 | 0,012 | 24 | |
14 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C42 | 1:32,608 | 1,836 | 0,014 | 26 | |
15 | George Russell (63) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:32,839 | 2,067 | 0,231 | 19 | |
16 | Nico Hulkenberg (27) | Aston Martin AMR22 | 1:33,034 | 2,262 | 0,195 | 23 | |
17 | Alexander Albon (23) | Williams FW44 | 1:33,087 | 2,315 | 0,053 | 25 | |
18 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW44 | 1:33,529 | 2,757 | 0,442 | 26 | |
19 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-22 | 1:34,429 | 3,657 | 0,900 | 22 | |
20 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-22 | - | - | - | 2 |
107% najlepszego czasu: 1:37,126