Alpine wprowadzi duży pakiet poprawek przy okazji GP Belgii

Zespół chce odpowiedzieć na ostatnie postępy rywali i spadek w klasyfikacji generalnej.
18.07.2309:47
Nataniel Piórkowski
501wyświetlenia
Embed from Getty Images

Alpine ma w planach wprowadzenie znaczącego pakietu poprawek przed wakacyjną przerwą.

Informację tę potwierdził kierujący pracami teamu Otmar Szafnauer, który wierzy w odrobienie strat poniesionych w ostatnim czasie w klasyfikacji konstruktorów.

Alpine zajmuje szóste miejsce w tabeli, mając na koncie 47 punktów. Do najbliższego rywala - McLarena, zespół traci 12 „oczek”.

W najbliższym czasie Alpine zamierza skoncentrować się na optymalizacji zmodyfikowanego przedniego skrzydła. W kolejnych tygodniach do bolidów A523 trafią kolejne poprawki - największe, planowane na GP Belgii, obejmą podłogę.

Wprowadzane przez nas poprawki okazały się w tym roku bardzo skuteczne. Planujemy kolejne, jeszcze przed letnią przerwą. Mam nadzieję, że nam pomogą, bo widzimy, jak dynamicznie zmienia się układ sił. Tak, nie mogę się już doczekać, aby ujrzeć efekty naszych ostatnich wysiłków.

Na Hungaroringu także pojawią się nowe części, ale nie będą aż tak znaczące. W przypadku Spa mówimy o nowej podłodze. Łącząc to wszystko razem, sądzę, że powinniśmy zaobserwować poprawę konkurencyjności.

Szafnauer podkreśla, że pomimo limitu wydatków, jego ekipa wciąż ma możliwość dalszego rozwoju pakietu A523.

Jeśli chodzi o limit budżetowy, to mamy pewien zapas środków. Z perspektywy ograniczeń w testach aerodynamicznych, musimy zadecydować, na ile kompromisów jesteśmy w stanie pójść z bolidem na sezon 2024, w porównaniu do tegorocznego.

Mówimy o strategicznej decyzji, która wyznaczy kierunek dalszych prac. Obecnie większość naszych wysiłków wciąż skupia się na tegorocznej konstrukcji.

Ze względu na stabilność regulacji technicznych, Szafnauer jest zwolennikiem kontynuowania przez Alpine rozwoju obecnego bolidu.

Zawsze popieram maksymalny rozwój obecnej konstrukcji. Wszystko sprowadza się do tego, co uzyskamy dzięki ostatniemu pakietowi poprawek. Jak bardzo wpłynie on na nasze osiągi? Nie jesteś w stanie tego oszacować, dopóki nie przejdziesz etapu prac CFD, całego procesu aerodynamicznego, różnych eksperymentów. Później trzeba określić, kiedy będziesz w stanie wprowadzić określone zmiany do bolidów.

Trudno przewidzieć ostateczny efekt, ale generalnie jestem za kontynuowaniem prac nad poprawkami tegorocznego modelu.