Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii
Alessandro Alunni Bravi zapowiada "ostateczne" rozwiązanie problemów podczas postojów.
14.05.2418:38
749wyświetlenia
Embed from Getty Images
Alessandro Alunni Bravi ujawnił, że Kick Sauber zamierza wprowadzić na Grand Prix Emilii-Romanii
Stajnia z Hinwil pozostaje jedną z zaledwie dwóch ekip, które w sezonie 2024 wciąż czekają na otwarcie dorobku punktowego, na co w dużej mierze złożyły się olbrzymie problemy z pit stopami spowodowane najprawdopodobniej przez nowy, wprowadzony zimą sprzęt.
Choć Guanyu Zhou i Valtteri Bottas niejednokrotnie prezentowali tempo porównywalne z zespołami takimi jak RB, Haas czy Alpine, to bardzo długie postoje w pierwszych wyścigach sezonu skutecznie wykluczały ich z walki o punktowane pozycje.
W Miami Sauberowi udało się uniknąć kłopotów, co jednak nie przełożyło się na zdobycz punktową - Zhou i Bottas ukończyli ostatnie Grand Prix odpowiednio na 14. i 16. pozycji.
Reprezentant ekipy z Hinwil zapowiedział jednocześnie spory pakiet poprawek na zbliżający się wyścig na torze w Imoli.
Alessandro Alunni Bravi ujawnił, że Kick Sauber zamierza wprowadzić na Grand Prix Emilii-Romanii
ważne poprawki, które mają wyeliminować problemy zespołu zarówno na torze, jak i poza nim.
Stajnia z Hinwil pozostaje jedną z zaledwie dwóch ekip, które w sezonie 2024 wciąż czekają na otwarcie dorobku punktowego, na co w dużej mierze złożyły się olbrzymie problemy z pit stopami spowodowane najprawdopodobniej przez nowy, wprowadzony zimą sprzęt.
Choć Guanyu Zhou i Valtteri Bottas niejednokrotnie prezentowali tempo porównywalne z zespołami takimi jak RB, Haas czy Alpine, to bardzo długie postoje w pierwszych wyścigach sezonu skutecznie wykluczały ich z walki o punktowane pozycje.
Jesteśmy w tym razem- mówił Bottas po Grand Prix Australii, w którym stracił w boksach ponad pół minuty.
Byłem rozczarowany, ale tak samo rozczarowany był cały zespół, ponieważ tego typu rzeczy nie powinny mieć miejsca. Zdecydowanie traktujemy więc to poważnie, a teraz priorytetem jest rozwiązanie tego problemu.
W Miami Sauberowi udało się uniknąć kłopotów, co jednak nie przełożyło się na zdobycz punktową - Zhou i Bottas ukończyli ostatnie Grand Prix odpowiednio na 14. i 16. pozycji.
Uważam, że strategia z miękkimi oponami była odpowiednia, nasza degradacja nie była duża- powiedział Alessandro Alunni Bravi, odnosząc się do taktyki dla Guanyu Zhou, któremu założono miękkie opony po okresie neutralizacji.
Ostatecznie był on [Zhou] wtedy swoje najlepsze czasy. Większość wyścigu męczyliśmy się jednak, ponieważ utknęliśmy za Albonem. On też dysponował DRS-em i nie dało się go wyprzedzić, ponieważ osiągał lepsze prędkości maksymalne od nas.
Próbowaliśmy więc wszystkiego pod kątem strategicznym, doboru opon, ale po prostu nie wypaliło. Musimy wprowadzić poprawki i postawić kolejny krok naprzód, jeśli chodzi o osiągi, ponieważ to, co zrobiliśmy do tej pory, nie wystarcza.
Reprezentant ekipy z Hinwil zapowiedział jednocześnie spory pakiet poprawek na zbliżający się wyścig na torze w Imoli.
Mamy istotne poprawki na Imolę. Będziemy mieli wszystkie nowe części niezbędne do ostatecznego rozwiązania naszych problemów z pit stopami, ale nie tylko.
Na Imoli będziemy też mieć istotny pakiet poprawek, który wyznaczy kierunek na najbliższe trzy-cztery wyścigi i okaże się, czy umożliwi nam zdobycie punktów, czy też nie- dodał Włoch.