Taylor Barnard wygrywa sprint na ulicach Monte Carlo
Na podium także Bortoleto i Hauger. Maloney nie kończy wyścigu.
25.05.2415:28
365wyświetlenia
🏁 LAP 30 / 30
— Formula 2 (@Formula2) May 25, 2024
TAYLOR BARNARD TAKES HIS MAIDEN WIN IN MONACO!!! 👏👏👏#F2 #MonacoGP pic.twitter.com/jPHJFx1e70
Taylor Barnard zwyciężył w sobotnim sprincie Formuły 2 w Monako. Kierowca AIX Racing zaliczył bezbłędny wyścig, skrzętnie wykorzystując start z pole position. Oprócz Brytyjczyka, na podium stanęli także Gabriel Bortoleto i Dennis Hauger.
Ruszający z drugiego pola Gabriel Bortoleto popisał się lepszym startem od pierwszego Taylora Barnarda, lecz Brytyjczyk zdołał wyjść z tego starcia obronną ręką i utrzymał prowadzenie po pierwszym zakręcie. Sainte Devote okazało się jednak pechowe dla Victora Martinsa, który najpierw zaliczył koszmarny start z dziewiątego pola, urwał przednie skrzydło po kontakcie z Martim i Crawfordem, po czym wpadł na bariery. Konieczna była neutralizacja, która zakończyła się już po drugim okrążeniu.
Prowadzenie utrzymywał Barnard, za którym jak cień podążali Bortoleto, Hauger i Antonelli. Wspomniana czwórka zdołała dość szybko odskoczyć na ponad sekundę piątemu Colapinto. Czysta rywalizacja znów nie potrwała długo, bo do szóstego kółka. Wtedy bowiem panowanie nad bolidem na wyjściu z Piscine stracił Pepe Marti, który uderzył w bandy i odpadł z wyścigu. Na torze znalazło się mnóstwo odłamków, przez co konieczny był drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który pozostał na torze do dziewiątego okrążenia.
Kolejny restart przyniósł niejako "powtórkę z rozrywki" - Barnard, Bortoleto, Hauger i Antonelli ponownie narzucili mocne tempo i odjechali Colapinto na niemal dwie sekundy. Na jedenastym kółku zarządzono natomiast wirtualną neutralizację po kontakcie Verschoora z Durksenem, po którym na torze wylądowały odłamki z bolidu tego pierwszego. Holender wkrótce zjechał do boksów na wymianę przedniego skrzydła, a kierowcy już na następnym kółku powrócili do rywalizacji. Dość mocne uderzenie w bandę w ostatnim zakręcie zaliczył tymczasem Bearman, który jednak szczęśliwie był w stanie kontynuować jazdę.
Na kolejnych kółkach tempo zdołał podkręcić prowadzący Barnard, który odskoczył Bortoleto na ponad dwie sekundy. Ten z kolei znalazł się pod presją ze strony jadącego niespełna pół sekundy za nim Haugera. Kontakt z czołową trójką zdawał się definitywnie tracić natomiast Antonelli, który do Haugera tracił już w pewnym momencie ponad cztery sekundy. Za ósmym Hadjarem uformował się natomiast długi pociąg DRS, w którym utknął między innymi lider mistrzostw - Zane Maloney.
Barbadosyjczyk zdecydowanie nie był zadowolony z takiego obrotu spraw i raz za razem próbował wyprzedzić jadącego przed nim Zaka O'Sullivana. Junior Saubera popełnił jednak błąd na dohamowaniu do Rascasse, uderzając w tył bolidu Brytyjczyka. Następnie w Maloneya uderzył Correa, przez co ten pierwszy obrócił samochód wywołując istny chaos w jednej z najwolniejszych sekcji toru. Obok Maloneya w Rascasse zmuszony był zatrzymać się także Kush Maini, a kolejni kierowcy z największym trudem ich omijali. Dyrekcja wobec takiego zamieszania podjęła decyzję o wywieszeniu czerwonej flagi.
Rywalizację wznowiono po kilkunastu minutach. Dyrekcja wyścigu podjęła decyzję - prawdopodobnie słuszną - o przeprowadzeniu restartu lotnego. Barnard po wznowieniu zaprezentował bardzo mocne tempo, dość szybko odjeżdżając Bortoleto aż na cztery sekundy. Brazylijczyk naciskany był natomiast przez Dennisa Haugera, lecz ten nie był w stanie znaleźć sposobu na wyprzedzenie kierowcy Invicty. Błąd w Nouvelle Chicane popełnił Isack Hadjar, który stracił dystans do Arona, jednocześnie znajdując się pod presją ze strony Enzo Fittipaldiego.
Pomimo niewielkich różnic, kierowcy w niezmienionej kolejności dojechali już do mety wyścigu. Taylor Barnard odniósł zatem dość niespodziewane zwycięstwo, zdobywając jednocześnie pierwsze punkty w sezonie. Na drugim miejscu finiszował Gabriel Bortoleto, natomiast skład podium uzupełnił Dennis Hauger. Kolejne punktowane pozycje zajęli Antonelli, Colapinto, Stanek, Aron i Hadjar.
Klasyfikacje generalne
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Taylor Barnard (25) | Dallara F2 2024 | 30 | 1h04m20,946 | 10 | |
2 | Gabriel Bortoleto (10) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:05,246 | 8 | |
3 | Dennis Hauger (11) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:05,817 | 6 | |
4 | Andrea Kimi Antonelli (4) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:08,213 | 5 | |
5 | Franco Colapinto (12) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:10,857 | 4 | |
6 | Roman Stanek (23) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:13,594 | 3 | |
7 | Paul Aron (17) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:15,085 | 2 | |
8 | Isack Hadjar (20) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:16,495 | 1 | |
9 | Enzo Fittipaldi (14) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:16,890 | ||
10 | Zak O'Sullivan (2) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:17,752 | ||
11 | Oliver Bearman (3) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:18,334 | ||
12 | Juan Manuel Correa (8) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:18,830 | ||
13 | Jak Crawford (7) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:19,225 | ||
14 | Amaury Cordeel (16) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:22,049 | ||
15 | Rafael Villagomez (15) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:24,054 | ||
16 | Richard Verschoor (22) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:24,327 | ||
17 | Ritomo Miyata (6) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:25,203 | ||
18 | Joshua Durksen (24) | Dallara F2 2024 | 30 | +0:25,915 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
19 | Zane Maloney (5) | Dallara F2 2024 | 22 | |||
20 | Kush Maini (9) | Dallara F2 2024 | 22 | |||
21 | Josep Maria Marti (21) | Dallara F2 2024 | 4 | |||
22 | Victor Martins (1) | Dallara F2 2024 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Andrea Kimi Antonelli - 1:22,333 na 30 okrążeniu (+1 pkt.)