Drugi trening w Abu Zabi dla Norrisa
Na drugiej pozycji sesję ukończył Piastri a na trzeciej Hulkenberg.
06.12.2415:01
1963wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lando Norris z McLarena uzyskał najlepszy wynik w drugim piątkowym treningu na torze Yas Marina.
Jedyny reprezentatywny trening weekendu rozpoczął się o zachodzie słońca.
Po dziesięciu minutach, które w dużej mierze upłynęły pod znakiem okrążeń instalacyjnych, na pierwszym miejscu klasyfikacji ujrzeć można było Norrisa, który ustanowił rezultat 1:24,332s. Dwie kolejne pozycje należały do Sainza i Leclerca, za którymi plasowali się Piastri oraz Russell.
Ostatni z wymienionych kierowców, narzekał na nieco wysoką temperaturę w kokpicie. Tymczasem Verstappen, który zdołał wskoczyć na P5, nie miał zbyt dobrego zdania na temat możliwości bolidu. Jego deficyt względem Norrisa wynosił sześć dziesiątych sekundy.
Ciekawym spostrzeżeniem z widzami Sky podzielił się dyrektor McLarena - Zak Brown, który zasugerował, że póki co to Ferrari radzi sobie lepiej na torze w Abu Zabi.
Weryfikacją tej tezy była seria szybkich okrążeń na miękkich oponach, którą zespoły zaplanowały na półmetek sesji. Najpierw Piastri zszedł do poziomu 1:23,751s a chwilę później Norris ustanowił czas lepszy o 0,234s, powracając tym samym na pozycję lidera tabeli.
Reprezentaci Ferrari odpowiedzieli rezultatami gorszymi o 0,6-0,7s, dającymi czwarte i szóste miejsce. Między Sainzem i Leclerkiem znajdował się Hamilton. Należy jednak nadmienić, iż Leclerc przerwał co najmniej jedną pomiarową próbę ze względu na spory rich na torze.
Na uwagę zasługiwał Haas - Hulkenberg i Magnussen plasowali się w TOP10, przy czym na dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Niemiec mógł poszczycić się trzecim miejscem. Na wysokiej, siódmej pozycji długie przejazdy rozpoczynał Bottas. W gronie dziesięciu najszybszych kierowców FP2 znajdowali się także Albon i Tsunoda.
W drugiej połowie tabeli trzeba było szukać zawodników Red Bulla. Perez był czternasty a Verstappen - siedemnasty. Holender konsekwentnie narzekał na brak przyczepności przedniej osi i wyglądało na to, że przejazdy z małym zapasem paliwa nie poszły po jego myśli.
Przedwcześnie udział w zajęciach zakończył Colapinto, który po silnym dobiciu spodem bolidu o krawężnik nie mógł wrócić do pracy na torze. Do awarii doszło także w bolidzie drugiego z kierowców Williamsa - Albona, który po wyjeździe z piątego zakrętu utknął na trzecim biegu i w wolnym tempie wracał do mechaników w alei serwisowej.
Oprócz tego w końcowych minutach treningu nie doszło do żadnych znaczących incydentów, które przeszkodziłyby zespołom w przygotowaniach do niedzieli. Nadzieje na wyrównaną rywalizację były spore - w trakcie symulacji wyścigowych McLaren, Ferrari i Red Bull osiągały podobne czasy, oscylujące w górnych granicach 1m29s. Na jednym z okrążeń Piastri odnotował jednak wynik 1:29,2s, co Leclerc skomentował w krótkich słowach:
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 3,9 km/h
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho
Lando Norris z McLarena uzyskał najlepszy wynik w drugim piątkowym treningu na torze Yas Marina.
Jedyny reprezentatywny trening weekendu rozpoczął się o zachodzie słońca.
Po dziesięciu minutach, które w dużej mierze upłynęły pod znakiem okrążeń instalacyjnych, na pierwszym miejscu klasyfikacji ujrzeć można było Norrisa, który ustanowił rezultat 1:24,332s. Dwie kolejne pozycje należały do Sainza i Leclerca, za którymi plasowali się Piastri oraz Russell.
Ostatni z wymienionych kierowców, narzekał na nieco wysoką temperaturę w kokpicie. Tymczasem Verstappen, który zdołał wskoczyć na P5, nie miał zbyt dobrego zdania na temat możliwości bolidu. Jego deficyt względem Norrisa wynosił sześć dziesiątych sekundy.
Ciekawym spostrzeżeniem z widzami Sky podzielił się dyrektor McLarena - Zak Brown, który zasugerował, że póki co to Ferrari radzi sobie lepiej na torze w Abu Zabi.
Weryfikacją tej tezy była seria szybkich okrążeń na miękkich oponach, którą zespoły zaplanowały na półmetek sesji. Najpierw Piastri zszedł do poziomu 1:23,751s a chwilę później Norris ustanowił czas lepszy o 0,234s, powracając tym samym na pozycję lidera tabeli.
Reprezentaci Ferrari odpowiedzieli rezultatami gorszymi o 0,6-0,7s, dającymi czwarte i szóste miejsce. Między Sainzem i Leclerkiem znajdował się Hamilton. Należy jednak nadmienić, iż Leclerc przerwał co najmniej jedną pomiarową próbę ze względu na spory rich na torze.
Na uwagę zasługiwał Haas - Hulkenberg i Magnussen plasowali się w TOP10, przy czym na dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Niemiec mógł poszczycić się trzecim miejscem. Na wysokiej, siódmej pozycji długie przejazdy rozpoczynał Bottas. W gronie dziesięciu najszybszych kierowców FP2 znajdowali się także Albon i Tsunoda.
W drugiej połowie tabeli trzeba było szukać zawodników Red Bulla. Perez był czternasty a Verstappen - siedemnasty. Holender konsekwentnie narzekał na brak przyczepności przedniej osi i wyglądało na to, że przejazdy z małym zapasem paliwa nie poszły po jego myśli.
Przedwcześnie udział w zajęciach zakończył Colapinto, który po silnym dobiciu spodem bolidu o krawężnik nie mógł wrócić do pracy na torze. Do awarii doszło także w bolidzie drugiego z kierowców Williamsa - Albona, który po wyjeździe z piątego zakrętu utknął na trzecim biegu i w wolnym tempie wracał do mechaników w alei serwisowej.
Oprócz tego w końcowych minutach treningu nie doszło do żadnych znaczących incydentów, które przeszkodziłyby zespołom w przygotowaniach do niedzieli. Nadzieje na wyrównaną rywalizację były spore - w trakcie symulacji wyścigowych McLaren, Ferrari i Red Bull osiągały podobne czasy, oscylujące w górnych granicach 1m29s. Na jednym z okrążeń Piastri odnotował jednak wynik 1:29,2s, co Leclerc skomentował w krótkich słowach:
Są tak szybcy!.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 3,9 km/h
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:23,517 | 25 | |||
2 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:23,751 | 0,234 | 0,234 | 28 | |
3 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 1:23,979 | 0,462 | 0,228 | 28 | |
4 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:24,099 | 0,582 | 0,120 | 28 | |
5 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:24,119 | 0,602 | 0,020 | 28 | |
6 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:24,201 | 0,684 | 0,082 | 28 | |
7 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:24,230 | 0,713 | 0,029 | 24 | |
8 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:24,235 | 0,718 | 0,005 | 25 | |
9 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:24,269 | 0,752 | 0,034 | 22 | |
10 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:24,497 | 0,980 | 0,228 | 28 | |
11 | Liam Lawson (30) | RB VCARB 01 | 1:24,503 | 0,986 | 0,006 | 25 | |
12 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:24,517 | 1,000 | 0,014 | 27 | |
13 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:24,534 | 1,017 | 0,017 | 24 | |
14 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:24,555 | 1,038 | 0,021 | 27 | |
15 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:24,557 | 1,040 | 0,002 | 23 | |
16 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:24,574 | 1,057 | 0,017 | 25 | |
17 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:24,598 | 1,081 | 0,024 | 26 | |
18 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:24,686 | 1,169 | 0,088 | 29 | |
19 | Jack Doohan (61) | Alpine A524 | 1:24,961 | 1,444 | 0,275 | 27 | |
20 | Franco Colapinto (43) | Williams FW46 | 1:25,265 | 1,748 | 0,304 | 10 |
107% najlepszego czasu: 1:29,363