Pierwszy dzień testów na torze Catalunya
Kimi Raikkonen najszybszy podczas poniedziałkowych testów w Barcelonie
30.04.0719:05
2571wyświetlenia
Kimi Raikkonen uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszego dnia testów na torze Catalunya. Kierowca Ferrari pokonał najbliższego rywala o ponad 0,7 sekundy, testując nowy pakiet aerodynamiczny i pracując nad znalezieniem najlepszych ustawień bolidu F2007 na Grand Prix Hiszpanii. Główna uwaga była jednak skupiona dzisiaj na zespole McLaren, który testował przednie skrzydło o nowatorskiej konstrukcji z dodatkowym płatem przebiegającym nad nosem MP4-22.
Stajnia z Woking potwierdziła, że testowała już to rozwiązanie w linii prostej na Minorce w ubiegłym tygodniu, wraz z innymi elementami nowego pakietu aerodynamicznego. Kierowca testowy Pedro de la Rosa jeździł dzisiaj zarówno z nowym jak i z tradycyjnym przednim skrzydłem, porównując różnicę w osiągach auta w obydwu konfiguracjach. Ponadto Hiszpan pracował nad ustawieniami bolidu, chłodzeniem i niezawodnością, a uzyskany najlepszy czas 1:21,906 zapewnił mu trzecie miejsce. Jutro de la Rosę zastąpi Fernando Alonso.
Nieznacznie szybszy od de la Rosy okazał się dosyć nieoczekiwanie Takuma Sato z zespołu Super Aguri, który testował dzisiaj z kolei poprawioną wersję skrzynię biegów Hondy w bolidzie SA07. Japońska stajnia planuje użyć jej w najbliższym wyścigu, który odbędzie się właśnie na torze Catalunya za niespełna dwa tygodnie. Warto dodać, że Sato swój najlepszy czas uzyskał podczas symulowanego przejazdu kwalifikacyjnego.
Czwarty czas uzyskał Ralf Schumacher, który według pomiaru czasu prowadzonego przez barceloński tor był dzisiaj najszybszym kierowcą. Jednakże kierowca Toyoty ściął na swoim najszybszym kółku szykanę i tylko dzięki temu udało mu się wykręcić czas 1:20,479. Tymczasem bez ominięcia szykany najlepszy czas Ralfa okazał się wolniejszy o około półtorej sekundy i ten właśnie rezultat został uwzględniony w naszej tabeli. Toyota podobnie jak i inne zespoły testowała dzisiaj nowy pakiet aerodynamiczny i pracowała nad doskonaleniem ustawień bolidu. Jutro Ralfa zastąpi Jarno Trulli.
Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena zmieścił się Nick Heidfeld. Kierowca zespołu BMW Sauber testował nowe części do F1.07 i pracował nad ustawieniami auta w ramach przygotowań do pierwszej europejskiej rundy sezonu 2007. Jutro Nick ponownie za kierownicą tegorocznego bolidu, kiedy to spodziewane jest pogorszenie pogody. Zespół zapewnia jednak, że nawet jeśli będzie padało, to i tak będzie kontynuował przygotowania do najbliższego wyścigu. Nie wykluczone też, że w takim wypadku testy zostaną przedłużone do czwartku.
Najbardziej pracowitym uczestnikiem dzisiejszych testów był Rubens Barrichello (P6, +1,4s), który za kierownicą "ekologicznej" Hondy RA107 przejechał łącznie 132 okrążenia, co przekłada się na dwa dystanse grand prix. Tuż za Brazylijczykiem uplasował się kierowca testowy Renault - Nelson Piquet Jr, także przejeżdżając ponad 120 okrążeń. Minimalnie wolniejszy od Piqueta (o 0,008 sekundy) okazał się Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), za którym na dziewiątej pozycji uplasował się David Coulthard (Red Bull).
Na pozostałym miejscach znaleźli się kierowcy testowi zespołów Spyker i Williams, z których najszybszy okazał się Adrian Valles (P10, +2,5s). Dla Hiszpana dzisiejsze testy zakończyły się jednak wypadkiem w okolicy piątego zakrętu. Zderzenia z bandę nie uniknął dzisiaj także Kazuki Nakajima (P11, +3,0s), przy czym tester Williamsa wypadł z szybkiego zakrętu Campsa. Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Giedo van der Garde (P12, +3,7s), który do południa jeździł zamiast Vallesa. Oba zespoły mają nadzieję, że uda im się naprawić do jutra uszkodzone bolidy.
Pogoda
Temperatura powietrza: 13-34°C
Temperatura toru: 17-49°C
Rano słonecznie, później pochmurno
Źródło: Pitpass.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimi Raikkonen (-) | Ferrari F2007 | 97 | 1:21,194 | |||
2 | Takuma Sato (-) | Super Aguri Honda SA07 | 98 | 1:21,858 | 0,664 | 0,664 | |
3 | Pedro de la Rosa (-) | McLaren Mercedes MP4-22 | 101 | 1:21,906 | 0,712 | 0,048 | |
4 | Ralf Schumacher (-) | Toyota TF107 | 93 | 1:21,983 | 0,789 | 0,077 | |
5 | Nick Heidfeld (-) | BMW Sauber F1.07 | 74 | 1:22,114 | 0,920 | 0,131 | |
6 | Rubens Barrichello (-) | Honda RA107 | 131 | 1:22,655 | 1,461 | 0,541 | |
7 | Nelson Piquet Jr (-) | Renault R27 | 125 | 1:22,763 | 1,569 | 0,108 | |
8 | Vitantonio Liuzzi (-) | Toro Rosso Ferrari STR2 | 56 | 1:22,771 | 1,577 | 0,008 | |
9 | David Coulthard (-) | Red Bull Renault RB3 | 47 | 1:22,973 | 1,779 | 0,202 | |
10 | Adrian Valles (-) | Spyker Ferrari F8-VII | 43 | 1:23,720 | 2,526 | 0,747 | |
11 | Kazuki Nakajima (-) | Williams Toyota FW29 | 43 | 1:24,241 | 3,047 | 0,521 | |
12 | Giedo van der Garde (-) | Spyker Ferrari F8-VII | 37 | 1:24,990 | 3,796 | 0,749 |
KOMENTARZE