Pierwszy dzień testów na torze Catalunya

Kimi Raikkonen najszybszy podczas poniedziałkowych testów w Barcelonie
30.04.0719:05
Marek Roczniak
2570wyświetlenia

Kimi Raikkonen uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszego dnia testów na torze Catalunya. Kierowca Ferrari pokonał najbliższego rywala o ponad 0,7 sekundy, testując nowy pakiet aerodynamiczny i pracując nad znalezieniem najlepszych ustawień bolidu F2007 na Grand Prix Hiszpanii. Główna uwaga była jednak skupiona dzisiaj na zespole McLaren, który testował przednie skrzydło o nowatorskiej konstrukcji z dodatkowym płatem przebiegającym nad nosem MP4-22.

Stajnia z Woking potwierdziła, że testowała już to rozwiązanie w linii prostej na Minorce w ubiegłym tygodniu, wraz z innymi elementami nowego pakietu aerodynamicznego. Kierowca testowy Pedro de la Rosa jeździł dzisiaj zarówno z nowym jak i z tradycyjnym przednim skrzydłem, porównując różnicę w osiągach auta w obydwu konfiguracjach. Ponadto Hiszpan pracował nad ustawieniami bolidu, chłodzeniem i niezawodnością, a uzyskany najlepszy czas 1:21,906 zapewnił mu trzecie miejsce. Jutro de la Rosę zastąpi Fernando Alonso.

Nieznacznie szybszy od de la Rosy okazał się dosyć nieoczekiwanie Takuma Sato z zespołu Super Aguri, który testował dzisiaj z kolei poprawioną wersję skrzynię biegów Hondy w bolidzie SA07. Japońska stajnia planuje użyć jej w najbliższym wyścigu, który odbędzie się właśnie na torze Catalunya za niespełna dwa tygodnie. Warto dodać, że Sato swój najlepszy czas uzyskał podczas symulowanego przejazdu kwalifikacyjnego.

Czwarty czas uzyskał Ralf Schumacher, który według pomiaru czasu prowadzonego przez barceloński tor był dzisiaj najszybszym kierowcą. Jednakże kierowca Toyoty ściął na swoim najszybszym kółku szykanę i tylko dzięki temu udało mu się wykręcić czas 1:20,479. Tymczasem bez ominięcia szykany najlepszy czas Ralfa okazał się wolniejszy o około półtorej sekundy i ten właśnie rezultat został uwzględniony w naszej tabeli. Toyota podobnie jak i inne zespoły testowała dzisiaj nowy pakiet aerodynamiczny i pracowała nad doskonaleniem ustawień bolidu. Jutro Ralfa zastąpi Jarno Trulli.

Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena zmieścił się Nick Heidfeld. Kierowca zespołu BMW Sauber testował nowe części do F1.07 i pracował nad ustawieniami auta w ramach przygotowań do pierwszej europejskiej rundy sezonu 2007. Jutro Nick ponownie za kierownicą tegorocznego bolidu, kiedy to spodziewane jest pogorszenie pogody. Zespół zapewnia jednak, że nawet jeśli będzie padało, to i tak będzie kontynuował przygotowania do najbliższego wyścigu. Nie wykluczone też, że w takim wypadku testy zostaną przedłużone do czwartku.

Najbardziej pracowitym uczestnikiem dzisiejszych testów był Rubens Barrichello (P6, +1,4s), który za kierownicą "ekologicznej" Hondy RA107 przejechał łącznie 132 okrążenia, co przekłada się na dwa dystanse grand prix. Tuż za Brazylijczykiem uplasował się kierowca testowy Renault - Nelson Piquet Jr, także przejeżdżając ponad 120 okrążeń. Minimalnie wolniejszy od Piqueta (o 0,008 sekundy) okazał się Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), za którym na dziewiątej pozycji uplasował się David Coulthard (Red Bull).

Na pozostałym miejscach znaleźli się kierowcy testowi zespołów Spyker i Williams, z których najszybszy okazał się Adrian Valles (P10, +2,5s). Dla Hiszpana dzisiejsze testy zakończyły się jednak wypadkiem w okolicy piątego zakrętu. Zderzenia z bandę nie uniknął dzisiaj także Kazuki Nakajima (P11, +3,0s), przy czym tester Williamsa wypadł z szybkiego zakrętu Campsa. Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Giedo van der Garde (P12, +3,7s), który do południa jeździł zamiast Vallesa. Oba zespoły mają nadzieję, że uda im się naprawić do jutra uszkodzone bolidy.

Pogoda
Temperatura powietrza: 13-34°C
Temperatura toru: 17-49°C
Rano słonecznie, później pochmurno

Źródło: Pitpass.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Kimi Raikkonen (-)Ferrari F2007971:21,194
2Takuma Sato (-)Super Aguri Honda SA07981:21,8580,664 0,664
3Pedro de la Rosa (-)McLaren Mercedes MP4-221011:21,9060,712 0,048
4Ralf Schumacher (-)Toyota TF107931:21,9830,789 0,077
5Nick Heidfeld (-)BMW Sauber F1.07741:22,1140,920 0,131
6Rubens Barrichello (-)Honda RA1071311:22,6551,461 0,541
7Nelson Piquet Jr (-)Renault R271251:22,7631,569 0,108
8Vitantonio Liuzzi (-)Toro Rosso Ferrari STR2561:22,7711,577 0,008
9David Coulthard (-)Red Bull Renault RB3471:22,9731,779 0,202
10Adrian Valles (-)Spyker Ferrari F8-VII431:23,7202,526 0,747
11Kazuki Nakajima (-)Williams Toyota FW29431:24,2413,047 0,521
12Giedo van der Garde (-)Spyker Ferrari F8-VII371:24,9903,796 0,749

KOMENTARZE

19
buran
01.05.2007 10:37
SA 2??
jacek2601
01.05.2007 07:09
To chyba Wy się podniecacie. Jeżeli ktoś pamięta poprzedni sezon to chyba wiadomo o co chodzi...
Jacenty_F1
01.05.2007 01:09
Zlatan napisał "to są tylko testy a taka Pussik się podnieca jak małe dziecko" a ja mówię Jeżeli Panią to kręci to czemu nie.
marrcus
30.04.2007 11:41
czymś musi :0
kamiss
30.04.2007 10:02
pakito sobie niezle pojezdzil, maraton :)
Zlatan
30.04.2007 09:01
to są tylko testy a taka pussik się podnieca jak małe dziecko
Pussik
30.04.2007 08:00
Ogórki 2, świat staje na głowie. ;o
Matador
30.04.2007 07:12
A na tym zdjęciu Mac bez dodatkowego skrzydełka... http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=73020&catID=2180 Czyżby jednak nie byli pewni?
kamilka
30.04.2007 06:58
Czyżby Kimi obudził się z dłuuuugiego zimowego snu? Bo miałam wrażenie, że podczas dwóch ostatnich wyścigów troszkę przysypiał... Rubinio się napracował. Brawo Ralf!
rafaello85
30.04.2007 06:52
Sato zaszalał;)
m3
30.04.2007 06:45
Chłodzenie silnika poprawia się nie przez powiększenie ilości powietrza wlatującego, lecz umożliwienie większego jego wylotu, potencjał jaki zapewnia charekterystyka wlotów jest zupełnie wystarczający, kwestia tkwi w wylocie powietrza.
Czechoslowak
30.04.2007 06:38
wygląda na to że Honda wobec niepowodzeń z własnym bolidem, skoncentrowała sie na rozwoju swojego "bolidu B" ;] Szkoda tylko że za sterami Ogórków nie może zasiąść np. Jenson Button, wtedy może by nawet z BMW powalczyły :P
jędruś
30.04.2007 06:34
Ogorki mocne są!!! Ciekawe czy to skrzydełko Maca się sprawdzi???
Eco
30.04.2007 06:31
nowa skrznia biegów w super ogórkach- chyba.
gnt3c
30.04.2007 06:25
to ja juz nie wiem...na każdym z tych trzech serwisów są inne czasy: www.f1racing.net, www.autosport.com no i na f1wm :D ... to w co tu wierzyć ?
Aquos
30.04.2007 06:08
Sato w Super Ogórku z drugim czasem?!? Zupełnie nieprzewidywalna jest w tym roku F1.
jaguar666
30.04.2007 06:01
Tak patrzę na to skrzydło, po za wcześniejszymi wnioskami mam jeszcze jeden: wydaje się, że celem jego zamontowania jest zwiększenie chłodzenia silnika - powietrze zakrzywione na przednim skrzydle nie leci w całości do góry, lecz jakaś część zostaje zakrzywiona i wydaje się, że ten strumień powietrza jest właśnie na wysykości bocznych wlotów powietrza. Pierwszy dzień testów nie zaskoczył pratycznie niczym, jedynie w niewielkim stopniu strata Sato poniżej sekundy i postęp Hondy - jeszcze nie dawno byli za Renault (czy to może coraz niższe loty Francuzów?).
Maraz
30.04.2007 05:44
Czasy poprawione.
michal
30.04.2007 05:27
ciekawe kto ile paliwa miał???no i co testował??? Maki z nowym przednim skrzydłem-myślałem ze bedzie lepiej.BMW za Makami tak jak w wyscigu.Reanault-ciagle z tyłu.Ale to tylko testy.Pozdrawiam wszystkich fanów F1.