Norris z najlepszym czasem w ostatnim treningu
Tuż za Brytyjczykiem Leclerc, Piastri i Verstappen.
06.09.2513:34
862wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lando Norris zakończył trzeci trening na Monzy z najlepszym czasem pojedynczego okrążenia. Brytyjczyk okazał się minimalnie szybszy od Charlesa Leclerca, który w ostatnich sekundach sesji wykręcił drugi czas. W czołówce znaleźli się również Piastri, Verstappen, Russell i Bortoleto.
Znakomite warunki nie wystarczyły, by przekonać kierowców do jak najszybszego wyjazdu na tor. Jako pierwszy wyjechał Nico Hulkenberg, który jednak pokonał tylko kółko instalacyjne, podobnie jak chwilę później Stroll, Alonso i Hadjar. Pomiarowe kółko po niespełna ośmiu minutach jako pierwszy pokonał Pierre Gasly - świeżo po podpisaniu nowej umowy z Alpine. Czyste kółko pokonał jednak dopiero chwilę później Yuki Tsunoda (1:21,876, twarde opony), który wyprzedzał drugiego Colapinto o niespełna 0,9 sekundy.
Kilka minut później na torze wreszcie zaczęło się robić nieco bardziej tłoczno. Kierowcy postanowili rozpocząć trening od symulacji wyścigu, stąd czasy nie były z początku zbyt imponujące. Tsunodę - który w międzyczasie urwał kilka dziesiątych sekundy i legitymował się czasem 1:20,775 - wyprzedził dopiero Piastri, ale Japończyk już po chwili odpowiedział czasem 1:20,462 i ponownie znalazł się na czele. Po 20 minutach nowym liderem został zaś Verstappen, który na miękkich oponach jako pierwszy w sobotę zdecydowanie zbliżył się do granicy minuty i dwudziestu sekund (1:20,040).
Tuż przed półmetkiem sesji Verstappen podniósł poprzeczkę i wykręcił najlepszy czas weekendu - 1:19,688. Teraz Holender o niemal 0,4 sekundy wyprzedzał drugiego Leclerca. Tuż za Monakijczykiem plasował się Lewis Hamilton, a na kolejnych pozycjach na tym etapie zajęć plasowali się Hulkenberg, Tsunoda, Albon i Piastri. Dopiero piętnasty był Norris, jednak należy podkreślić, że kierowcy ewidentnie realizowali bardzo odmienne programy.
Kolejne minuty upływały pod znakiem spokojnej realizacji programów przez wszystkie zespoły. Dopiero w ostatnim kwadransie temperaturę postanowił podnieść nieco McLaren, wypuszczając na tor swój duet wyposażony w softy. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Norris przebił czas Verstappena aż o 0,357 sekundy, będąc również zdecydowanie - o 0,247 sekundy - szybszym od Piastriego. W ślad za McLarenem okrążenia kwalifikacyjne pokonali także m. in. Hadjar, Russell i Bortoleto, którzy teraz plasowali się tuż za duetem McLarena.
Wyposażony w świeże miękkie opony Verstappen odnalazł jeszcze nieco ułamków sekundy i w ostatnich minutach zbliżył się do Norrisa na 0,182 sekundy, wyprzedzając przy tym Piastriego. Świetną robotę wykonywali z kolei kierowcy Saubera - na siedem minut przed końcem Bortoleto wykręcił trzeci czas, zaledwie 0,045 sekundy gorszy od wyniku Verstappena. Po kolejnej próbie na drugie miejsce powrócił Piastri, zaś pomiędzy Verstappena a Bortoleto wcisnął się jeszcze Russell. Drugiego Piastriego i piątego Bortoleto dzieliło jedynie 0,062 sekundy!
W ostatnich sekundach sesji świetną próbą popisał się Leclerc, który wykręcił drugi czas, przegrywając z Norrisem różnicą zaledwie 0,021 sekundy. Była to ostatnia istotna zmiana w układzie tabeli w tej sesji. Norris zakończył więc trzeci trening z najlepszym czasem, a tuż za jego plecami uplasowali się Leclerc, Piastri, Verstappen, Russell i Bortoleto. W czołowej dziesiątce znaleźli się także Hamilton, Hadjar, Antonelli i Albon.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 5,4 km/h
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
Lando Norris zakończył trzeci trening na Monzy z najlepszym czasem pojedynczego okrążenia. Brytyjczyk okazał się minimalnie szybszy od Charlesa Leclerca, który w ostatnich sekundach sesji wykręcił drugi czas. W czołówce znaleźli się również Piastri, Verstappen, Russell i Bortoleto.
Znakomite warunki nie wystarczyły, by przekonać kierowców do jak najszybszego wyjazdu na tor. Jako pierwszy wyjechał Nico Hulkenberg, który jednak pokonał tylko kółko instalacyjne, podobnie jak chwilę później Stroll, Alonso i Hadjar. Pomiarowe kółko po niespełna ośmiu minutach jako pierwszy pokonał Pierre Gasly - świeżo po podpisaniu nowej umowy z Alpine. Czyste kółko pokonał jednak dopiero chwilę później Yuki Tsunoda (1:21,876, twarde opony), który wyprzedzał drugiego Colapinto o niespełna 0,9 sekundy.
Kilka minut później na torze wreszcie zaczęło się robić nieco bardziej tłoczno. Kierowcy postanowili rozpocząć trening od symulacji wyścigu, stąd czasy nie były z początku zbyt imponujące. Tsunodę - który w międzyczasie urwał kilka dziesiątych sekundy i legitymował się czasem 1:20,775 - wyprzedził dopiero Piastri, ale Japończyk już po chwili odpowiedział czasem 1:20,462 i ponownie znalazł się na czele. Po 20 minutach nowym liderem został zaś Verstappen, który na miękkich oponach jako pierwszy w sobotę zdecydowanie zbliżył się do granicy minuty i dwudziestu sekund (1:20,040).
Tuż przed półmetkiem sesji Verstappen podniósł poprzeczkę i wykręcił najlepszy czas weekendu - 1:19,688. Teraz Holender o niemal 0,4 sekundy wyprzedzał drugiego Leclerca. Tuż za Monakijczykiem plasował się Lewis Hamilton, a na kolejnych pozycjach na tym etapie zajęć plasowali się Hulkenberg, Tsunoda, Albon i Piastri. Dopiero piętnasty był Norris, jednak należy podkreślić, że kierowcy ewidentnie realizowali bardzo odmienne programy.
Kolejne minuty upływały pod znakiem spokojnej realizacji programów przez wszystkie zespoły. Dopiero w ostatnim kwadransie temperaturę postanowił podnieść nieco McLaren, wypuszczając na tor swój duet wyposażony w softy. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Norris przebił czas Verstappena aż o 0,357 sekundy, będąc również zdecydowanie - o 0,247 sekundy - szybszym od Piastriego. W ślad za McLarenem okrążenia kwalifikacyjne pokonali także m. in. Hadjar, Russell i Bortoleto, którzy teraz plasowali się tuż za duetem McLarena.
Wyposażony w świeże miękkie opony Verstappen odnalazł jeszcze nieco ułamków sekundy i w ostatnich minutach zbliżył się do Norrisa na 0,182 sekundy, wyprzedzając przy tym Piastriego. Świetną robotę wykonywali z kolei kierowcy Saubera - na siedem minut przed końcem Bortoleto wykręcił trzeci czas, zaledwie 0,045 sekundy gorszy od wyniku Verstappena. Po kolejnej próbie na drugie miejsce powrócił Piastri, zaś pomiędzy Verstappena a Bortoleto wcisnął się jeszcze Russell. Drugiego Piastriego i piątego Bortoleto dzieliło jedynie 0,062 sekundy!
W ostatnich sekundach sesji świetną próbą popisał się Leclerc, który wykręcił drugi czas, przegrywając z Norrisem różnicą zaledwie 0,021 sekundy. Była to ostatnia istotna zmiana w układzie tabeli w tej sesji. Norris zakończył więc trzeci trening z najlepszym czasem, a tuż za jego plecami uplasowali się Leclerc, Piastri, Verstappen, Russell i Bortoleto. W czołowej dziesiątce znaleźli się także Hamilton, Hadjar, Antonelli i Albon.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 5,4 km/h
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:19,331 | 21 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:19,352 | 0,021 | 0,021 | 24 | |
3 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:19,496 | 0,165 | 0,144 | 22 | |
4 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:19,498 | 0,167 | 0,002 | 18 | |
5 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:19,515 | 0,184 | 0,017 | 19 | |
6 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:19,558 | 0,227 | 0,043 | 18 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:19,598 | 0,267 | 0,040 | 23 | |
8 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:19,603 | 0,272 | 0,005 | 20 | |
9 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:19,696 | 0,365 | 0,093 | 24 | |
10 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:19,720 | 0,389 | 0,024 | 23 | |
11 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:19,737 | 0,406 | 0,017 | 18 | |
12 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:19,861 | 0,530 | 0,124 | 19 | |
13 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:19,907 | 0,576 | 0,046 | 23 | |
14 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:20,034 | 0,703 | 0,127 | 22 | |
15 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:20,059 | 0,728 | 0,025 | 24 | |
16 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:20,132 | 0,801 | 0,073 | 14 | |
17 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:20,209 | 0,878 | 0,077 | 22 | |
18 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:20,247 | 0,916 | 0,038 | 23 | |
19 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:20,247 | 0,916 | 0,000 | 22 | |
20 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:20,304 | 0,973 | 0,057 | 20 |
107% najlepszego czasu: 1:24,884