Pierwszy dzień testów na torach Catalunya i Imola

18.02.0300:00
Marek Roczniak
1092wyświetlenia
KierowcaKonstruktorOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane w Barcelonie
Fernando AlonsoRenaultmic1:15.97145
1Jarno TrulliRenaultmic1:18.86061
1Giancarlo FisichellaJordan Fordbri1:19.15035
1Ralph FirmanJordan Fordbri1:19.45668
1Allan McNishRenaultmic1:21.32649
Czasy uzyskane na Imoli
Michael SchumacherFerraribri1:21.61743
1Nick HeidfeldSauber Petronasbri1:23.75776
1Heinz-Harald FrentzenSauber Petronasbri1:24.45893
1Luca BadoerFerraribri1:25.09015
Wczoraj na barcelońskim torze Catalunya testy rozpoczęły zespoły Renault i Jordan. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Fernando Alonso, który miał do swojej dyspozycji bolid Renault R23 wyposażony w nowe elementy aerodynamiczne. Hiszpan skupił się na testowaniu nowego bolidu pod kątem udziału w sesjach kwalifikacyjnych i dlatego nad następnym kierowcą, którym był jego partner zespołowy - Jarno Trulli miał blisko trzy sekundy przewagi. Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu Jordan - Giancarlo Fisichella oraz Ralph Firman. Był to pierwszy wspólny test kierowców z irlandzkiej stajni, który poprzedzała prezentacja bolidu EJ13 w pełnym wystroju. Na ostatniej pozycji znalazł się tymczasem trzeci reprezentant zespołu Renault - kierowca testowy Allan McNish. Z całej piątki Szkot jako jedyny korzystał ze zmodyfikowanej wersji zeszłorocznego bolidu, a jego głównym celem było testowanie opon Michelin na dłuższych dystansach.
Z kolei zespoły Ferrari i Sauber w poniedziałek rozpoczęły testy na torze im. Enzo i Dino Ferrarich. Michael Schumacher wczorajszą aktywność rozpoczął od testowania bolidu F2003-GA, jednak po przejechaniu zaledwie ośmiu okrążeń natknął się na jakiś problem z nowym bolidem i powrócił do boksów, by mechanicy z włoskiej stajni mogli go dokładniej zbadać. Sam przesiadł się tymczasem do zmodyfikowanej wersji zeszłorocznego bolidu, na którym uzyskał czas 1:21.617, plasując się oczywiście na czele klasyfikacji. Na dwóch kolejnych pozycjach znaleźli się rodacy pięciokrotnego mistrza świata, reprezentujący barwy zespołu Sauber - Nick Heidfeld oraz Heinz-Harald Frentzen. Obaj kierowcy łącznie przejechali aż 800 km, wykorzystując naturę toru Imola głównie do testowania systemów hamulcowych. Ostatni kierowca uczestniczący we wczorajszych testach - Luca Badoer przejechał zaledwie 15 okrążeń, przygotowując drugi bolid Ferrari F2002 do bardziej intensywnych testów.