GP2: Kolejne testy nowego bolidu zakończone sukcesem
"Testy w ubiegłym tygodniu okazały się kolejnym udanym występem GP2 / 08"
04.09.0715:22
2108wyświetlenia
Były kierowca serii GP2 - Olivier Pla poprowadził przyszłoroczny bolid GP2 / 08 podczas dwudniowych testów na Circuit Paul Ricard HTTT w Le Castellet we Francji, które odbyły się w dniach 29-30 sierpnia. Były to drugie testy nowego samochodu od czasu jego prezentacji pod koniec czerwca.
Podczas sierpniowych testów kontynuowano programy rozwojowe związane z nowym autem, wliczając w to wypróbowanie nowej elektroniki i części aerodynamicznych, przy jednoczesnym doskonaleniu bazowych ustawień samochodu. GP2 / 08 nie przysporzył poważniejszych problemów w trakcie obydwu dni i dyrektor techniczny serii Didier Perrin był zadowolony z wykonanej pracy i z informacji przekazanych inżynierom przez Oliviera.
Testy w ubiegłym tygodniu okazały się kolejnym udanym występem GP2 / 08.- powiedział Perrin.
Jako że Nelson Piquet Jr uczestniczył w testach z zespołem Renault F1, za kierownicą samochodu zasiadł tym razem Olivier Pla i byłem zadowolony z jego ogólnego podejścia do testów oraz z informacji przekazanych przez niego inżynierom. Już po poprzednich testach wiedzieliśmy, że nowy samochód ma duży potencjał, więc tym razem mogliśmy skoncentrować nasze wysiłki na rozwoju systemów, takich jak nowe sprzęgło z włókna węglowego oraz elektronika dla silnika i skrzyni biegów na sezon 2008. Mogliśmy także przetestować nowe części aerodynamiczne.
Dwa dni testów na torze Paul Ricard były także dobrą okazją do przejechania wielu kilometrów samochodem i poddania go bardziej wymagającym próbom. Na przykład poprosiliśmy Oliviera by specjalnie najeżdżał na krawężniki w celu przetestowania wytrzymałości elementów zawieszenia. Uzyskanie informacji od innego doświadczonego kierowcy GP2 Series, jakim jest Olivier posłużyło nam także do potwierdzenia naszego wyboru poziomu siły dociskowej na pierwszy wyścig sezonu 2008. Teraz jesteśmy pewni, że wybrana konfiguracja spowoduje, iż GP2 / 08 będzie tak samo trudny do ustawienia oraz trudny w prowadzeniu, jak okazała się pierwsza generacja samochodu dla zespołów i kierowców.
Źródło: GP2Series.com
KOMENTARZE