GP Włoch: wypowiedzi po piątkowych treningach (5)

McLaren, Renault, BMW Sauber, Williams, Ferrari
07.09.0717:24
Maraz & Menuna
3436wyświetlenia

Vodafone McLaren Mercedes

Fernando Alonso (P1): Dzisiaj poszło nam naprawdę dobrze. Mieliśmy ogólne pojęcie o naszych możliwościach już od testów w ubiegłym tygodniu i chociaż warunki zmieniły się odrobinę od tamtego czasu, to jednak udało nam się wypracować lepsze ustawienia samochodu przeznaczone na wyścig. Jestem zadowolony ze sposobu, w jaki prowadzi się bolid. Straciłem nieco czasu podczas porannej sesji z powodu naprawy niedużego problemu w układzie sterowania, ale tak naprawdę nie zrobiło to żadnej różnicy dla naszego końcowego rezultatu.

Lewis Hamilton (P2): Dzisiaj wykonaliśmy standardowy plan przygotowań do wyścigu, który objął pracę nad ustawieniami i porównanie obydwu mieszanek opon. Dzięki temu mamy teraz lepsze rozeznanie w tym, jak prezentujemy się na tle pozostałych zespołów. Bolid prowadzi się na tym torze naprawdę dobrze i nawet udało się nam już dziś poczynić pewne udoskonalenia. Nie można jednak być zbyt pewnym siebie, ponieważ nie wiadomo co robią inni, dlatego będziemy szukali kolejnych poprawek przed jutrzejszymi kwalifikacjami.

Ron Dennis, szef zespołu: Solidny start do weekendu w wykonaniu obu kierowców. Obraliśmy na dzisiejsze sesje sprawdzone strategie przygotowań, a dotychczasowe wyniki są zachęcające.
_

ING Renault F1 Team

Giancarlo Fisichella (P3): Dzisiaj poszło nam lepiej niż zazwyczaj, dlatego jestem bardziej optymistycznie nastawiony w porównaniu do kilku poprzednich wyścigów. Wykonaliśmy cały zaplanowany program bez jakichkolwiek problemów i dokonaliśmy znaczącego postępu jeśli chodzi o dostrajanie ustawień, dlatego pod koniec dnia balans był naprawdę niezły. Kwalifikacje będą trudne, ponieważ różnice czasowe są tutaj na torze Monza znacznie mniejsze. To był naprawdę udany dzień testów i pozytywny prognostyk na resztę weekendu.

Heikki Kovalainen (P9): Miałem dzisiaj średnio udany dzień. Przytarłem opony podczas mojego pierwszego porannego okrążenia, przez co opóźniłem odrobinę swój program. Nie udało mi się również znaleźć tak dobrego balansu, jak w zeszłym tygodniu podczas testów. Zatem bolid w chwili obecnej nie jest w najlepszej kondycji, ale pracujemy nad poprawieniem tej sytuacji. Mimo wszystko nie mogę narzekać na niezawodność i udało się porównać osiągi opon, czyli najważniejsze rzeczy na piątek zostały wykonane. Zostało nam tylko popracować nad ustawieniami w nocy i dokładnie zbadać, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Wiem, że wspólnie z inżynierami mogę wykonać dobrą pracę, dlatego jestem pewien, że jutro sprawy potoczą się lepiej.

Denis Chevrier, menedżer odpowiedzialny za silniki: Pomimo faktu, że testowaliśmy na tym torze w ubiegłym tygodniu, to jednak piątek był trochę bardziej pracowity niż zwykle, nie tylko dla nas, ale i pozostałych zespołów. Nasze przygotowania skupiliśmy na jeszcze bardziej szczegółowym dostrojeniu ustawień niż zwykle. [...] Z powodu nielimitowanego przebiegu silnika podczas piątku oraz faktu, że Monza jest zdecydowanie najbardziej wymagającym torem dla silników V8, jest wręcz oczywiste, że wszystkie zespoły starały się przeprowadzić możliwie wszystkie przewidziane programy rozwojowe, zwłaszcza przy tak sprzyjających warunkach jak dzisiejsze. Udało nam się zrobić naprawdę dużo i to bez jakichkolwiek problemów technicznych. Będziemy nadal starali się utrzymać tak wysoki poziom niezawodności podczas reszty weekendu.
_

BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P4): Testowaliśmy tutaj w ubiegłym tygodniu, więc wiemy już co nieco o balansie samochodu i innych rzeczach i dlatego nie jeździliśmy zbyt dużo w pierwszej sesji. Jednakże wygląda na to, że warunki panujące na torze są dosyć różne od tych z ubiegłego tygodnia - zwłaszcza stabilność podczas hamowania jest gorsza niż miało to miejsce podczas testów. W drugiej sesji wykonaliśmy dużo długich przejazdów porównując opony i tu sprawy mają się całkiem dobrze. Myślę, że zebraliśmy całkiem sporo danych, które będziemy mogli teraz przeanalizować.

Nick Heidfeld (P7): Myślę, że generalnie nasza konfiguracja jest dobra. Obie sesje przebiegły bez problemów. Jednakże moje czas okrążeń na długich przejazdach nie są tak stałe, jak bym sobie tego życzył. Balans samochodu zmienia się - podczas testów był lepszy, więc teraz musimy przeanalizować dane. Ale nadal mam nadzieję, że możemy być blisko Ferrari.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: Po testach w ubiegłym tygodniu rozpoczęliśmy poranną sesję z dobrymi bazowymi ustawieniami, choć nadal mieliśmy dużo do zrobienia. Skoncentrowaliśmy się całkowicie na przygotowaniach do wyścigu, wykonując długie przejazdy na obu typach opon, więc mamy wszystkie potrzebne dane. Jestem zadowolony z naszych dotychczasowych osiągów. Nie mieliśmy absolutnie żadnych problemów technicznych i byliśmy w stanie wykonać cały program. Jutro rano będziemy mogli skupić się na przygotowaniach do kwalifikacji.
_

AT&T Williams

Nico Rosberg (P5): Dzisiaj udało nam się wypróbować dwa albo trzy rozwiązania, które chciałem ocenić już podczas testów w ubiegłym tygodniu, ale z powodu złej pogody nie zdążyliśmy tego zrobić. Jestem bardzo zadowolony, że udało się je wypróbować, ponieważ z ich pomocą udało się nam zyskać lepsze rezultaty. Monza udowodniła już, że jest bardzo ciekawym torem, jeśli chodzi o opony. Jeszcze nie podjęliśmy decyzji co do kierunku, jakim chcemy podążyć - wszystko okaże się po nocnej analizie zebranych danych. Generalnie jestem bardzo zadowolony z przebiegu dzisiejszych sesji.

Alex Wurz (P10): Treningi poszły nieźle. Zmieniliśmy kilka ustawień podczas pierwszej sesji i wykonaliśmy na nich długi przejazd na koniec, co przyniosło bardzo interesujące wyniki. Do jutra oczekuję poprawy balansu mojego samochodu, popracujemy nad tym w nocy. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się, że panujące na torze warunki są niemal identyczne do tych, jakie były podczas testów, a to dobrze, bo będziemy mogli wykorzystać posiadane już dane, które zebraliśmy w zeszłym tygodniu.

Sam Michael, dyrektor techniczny: To był owocny dzień na torze Monza. Wypełniliśmy większość naszej standardowej piątkowej pracy, czyli sprawdzenie hamulców i chłodzenia już podczas testów w zeszłym tygodniu, tak więc dzisiaj poświęciliśmy czas na doskonalenie ustawień i sprawdzenie pracy opon. Obie mieszanki Bridgestone Potenza prezentują się dobrze. Nie wystąpiły dziś żadne problemy z niezawodnością.
_

Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P6): Pierwsza sesja była udana, ale podczas drugiej miałem problemy z hydrauliką i dopiero w ostatnim momencie udało mi się przejechać kilka pomiarowych okrążeń na nowych oponach. W związku z tym nie wiemy tak na dobrą sprawę, jaka jest nasza sytuacja względem reszty stawki, pomijając oczywiście wszystkie niewiadome, czyli ilości paliwa i rodzaj użytych opon podczas treningów. Balans jest nawet dobry, ale zdecydowanie musimy popracować nad poprawą osiągów, zwłaszcza przed kwalifikacjami, gdzie nasi rywale są wyjątkowo konkurencyjni. Nie martwię się natomiast o nasze tempo w wyścigu. Monza jest domowym wyścigiem dla Ferrari i dlatego będę ze wszystkich sił starał się dostarczyć zespołowi i kibicom powody do radości.

Kimi Raikkonen (P8): Postawiliśmy na dwie zupełnie różne strategie w obydwu sesjach treningowych. Po południu pracowaliśmy przede wszystkim nad wyścigowym tempem. Musimy jeszcze popracować nad znalezieniem lepszego balansu samochodu na pojedynczym okrążeniu, bo na długich dystansach mogę śmiało stwierdzić, że jesteśmy w dobrej formie. Dziś tor był nieco brudny, ale na pewno był w lepszym stanie niż podczas testów w zeszłym tygodniu.

Luca Baldisserri, szef operacyjny na torach: [...] Poranna sesja przebiegła zgodnie z planem, ale po południu mieliśmy problemy z hydrauliką w bolidzie Kimiego, przez co straciliśmy trochę czasu. Musimy teraz ustalić co to spowodowało. Na szczęście dla nas mieliśmy dostęp do danych z testów na tym torze. Felipe miał problemy ze znalezieniem odpowiedniego balansu samochodu na pojedynczym okrążeniu, ale jego tempo wyścigowe jest całkiem niezłe. Podsumowując, to na pewno nie jest i nie będzie łatwy weekend, ale zdecydowanie mamy potencjał na dobry rezultat.

KOMENTARZE

11
Pieczar
08.09.2007 01:33
Nie zamieniliście przypadkiem słów Massy z Raikkonenem? Przecież to Kimas miał problemy z hydrauliką na 2. treningu.
Jordi
08.09.2007 07:38
zobaczymy, ale wydaje mi się, że jeszcze nie ten poziom...zobaczymy za kilka lat, ale teraz trzeba spisywać się jakl najlepiej i utrzymać pewne 3 miejsce w klasyfikacji konstrktorow. 1 trening pokazał, że to jeszcze nie czas, zeby konkurowac w kazdym wyscigu z najlepszymi.Ale 2 trening pokazal, ze mozna jezdzic dobrze. :) W koncu rok temu Robert byl tu 3. I to w debiutanckim seazonie. to nie to co hamilton, ale on ma bolid lepszy i szybszy. z takim bolidem Robert jezdzilby znacznie lepiej(co wiadomo)
mkpol
08.09.2007 06:14
Jarek dzięki za dobre słowo :-). Ale tytułem sprostowania: Co innego lubić albo nie lubić, szanować albo nie, a co innego odmawiać mu prawa do ambicji. Nie wygra ten kto o zwycięstwie nie myśli. Pozdro
gnt3c
07.09.2007 07:35
HAM...he he...tym razem "nie wiadomo co robią inni"? ... zobaczcie już sam na to patrzy w zboczony sposób...
Jarek
07.09.2007 05:38
Właśnie Teliss. Nie tyrajcie Nicka, bo niejaki mkpol znów Was nazwie: "pacanami", albo "mentalnymi looserami" jak to uczynił w komentarzach do artykułu: "Heidfeld pewny siebie przed wyścigiem na Monzy". Również tam pojechałem Nicka, ale za loosera się bynajmniej nie uważam i wypraszam sobie na przyszłość takie hasła na mój temat. Ty [ciach...] [ciach...] [ciach...] hehehe
Hitokiri
07.09.2007 05:36
Zaczekaj do jutra, a potem porównaj sobie najlepsze czasy poszczególnych kierowców a nie miejsca w tabeli podsumowującej trening, to zobaczysz jak blisko/daleko im do Ferrari.
Falarek
07.09.2007 05:35
Miejsce jest dobre ale za to czas bardzo słaby.
Teliss
07.09.2007 04:53
Skoro przygotowywali się tylko do wyścigu to 4 miejsce Roberta jest bardzo dobrym wynikiem. W 1 treningu mniej jeździli stąd te miejsca ale drugi trening już Robert był przed Ferrari. Więc nie tyrajcie tak Nicka bo może mieć rację.
Krzysiek_one
07.09.2007 04:33
Heidfeld chyba ma jakies kompleksy.
ice_man_86
07.09.2007 03:43
zobaczymy podczas wyścigu jak blisko im do Ferrari, 1 trening pokazuje że raczej dalej niż bliżej
Statek
07.09.2007 03:39
Myśle,że jeszcze daleko im do Ferrari.Co pokazał 1 trening