Kudzak zadebiutuje w Euroseries 3000
"Wreszcie otrzymałem wymarzoną propozycję ścigania się w bolidzie"
18.10.0715:12
2706wyświetlenia
Tegoroczny mistrz klasy B w Porsche Carrera Cup Scandinavia - Marcin Kudzak, który przed rokiem uczestniczył w Brytyjskiej F3 (klasa National), powraca do samochodów open-wheel. Już w ten weekend weźmie udział w przedostatniej w tym sezonie eliminacji Formuły Euroseries 3000 na torze Monza we Włoszech.
Kudzak poprowadzi Lolę B02/50-Zytek zespołu G-Tec Sport, który ma swą bazę w Riudellots de la Selva pod Gironą. Jest to pierwszy sezon dla tej ekipy w Euroseries 3000 - poprzednio można go było zobaczyć w hiszpańskiej F3 i Formule Nissan. Szefuje mu 39-letni Philippe Gautheron, poprzednio pracujący jako inżynier wyścigowy takich kierowców, jak: Pedro Lamy, Jos Verstappen, Jarno Trulli, Norberto Fantana, Gaston Mazzacane, Juan Pablo Montoya, Nick Heidfeld i Ralf Schumacher.
Legitymujący się polskimi korzeniami młody kierowca nie kryje zadowolenia z możliwości startów w Euroseries 3000:
Wreszcie otrzymałem wymarzoną propozycję ścigania się w bolidzie. Na szczęście posiadam wymaganą licencję klasy International Formula B. Pojadę w teamie G-Tec, którego kierowca, Giacomo Ricci wygrał ostatnio wyścig w Spa. Cieszę się bardzo, bo marzyłem o czymś takim. Pomógł mi Enzo Coloni i bardzo mu za to dziękuję. Już w ubiegłym roku chciał, żebym wystartował w F3000, ale wówczas się nie udało. F3000 to wysoka poprzeczka. Zrobię wszystko, żeby sprostać temu wyzwaniu.- powiedział portalowi autoklub.pl.
Euroseries 3000 wywodzi się od nieistniejącej już Międzynarodowej Formuły 3000, którą zastąpiła seria GP2. Mistrzostwa Euroseries 3000 zostały zapoczątkowane w 1999 roku. Przez pierwsze dwa lata rozgrywano je wyłącznie jako mistrzostwa Włoch. Od 2001 roku funkcjonowały pod nazwą Euro F3000, w 2004 roku nosiły nazwę Superfund Euro F3000, a w 2005 ponownie Formula 3000 Italia. Obecna nazwa obowiązuje od roku 2006. W 2001 roku mistrzem tej serii został Felipe Massa.
Organizatorem mistrzostw jest zespół Coloni Motorsport, z którym współpracuje G-Tec Sport. Aktualnie szanse na mistrzostwo posiada jeszcze trzech kierowców: Davide Rigon, Diego Nunes i Luiz Razia, aczkolwiek różnica punktowa między pierwszym i trzecim z nich jest na tyle duża, że Rigon ma prawie połowę punktów więcej niż Razia. W klasyfikacji zespołowej o mistrzostwo także walczą jeszcze trzy stajnie: Minardi/GP Racing, Elk Motorsport i G-Tec Sport. Największe szanse ma jednak Minardi. Do końca sezonu pozostał jeszcze wspomniany wyścig na torze Monza i ostatnia eliminacja, która zostanie rozegrana 11 listopada na torze Catalunya w Hiszpanii.
Źródło: Euroseries3000.com, Autoklub.pl, SpeedsportMag.com
KOMENTARZE